CITAT (Huggorm @ 16-03-2017, 19:33)

Det är en lång rad tunga moderater som gått ut och förklarat hur illa de tycker om Reinfeldt så honom tycks det inte vara många som saknar. Vi får väl se vem som ersätter AKB efter fiaskot i nästa val men jag tror inte Reinfeldt kommer tillbaka. Fast det hade varit lite kul om Bildt kom tillbaka igen.
Fredrik Virtanen på Aftonbladet definierade detta ganska klart: "-Skränhögern har tagit över!". Det gamla gardet vill inte vara med längre, så dom börjar luta åt Centern, som företagarparti, och flyr dit. Liberalerna ägnar sig åt mesighet, och får uttrycka sig i sakfrågor, som få egentligen bryr sig om. Skolpolitik för barnlösa eller äldre är ingen avancerad fråga. Småbarnfamiljerna ropar efter bättre förskola, medan skolbarnsföräldrar har nog med sin egen problematik: "-Att få matkontot att gå ihop". KD...? Tja en intresseorganisation, som hoppas på hjälp uppifrån, när det är dags för val. Deras mål är höljt i dunkel, och dom vänder kappan vartefter det blåser. Det var nog ett misstag, att dom hyllade AKB's inriktning mot SD, även om partiet är ärkekonservativt intill rabiat.
Om Carl Bildt kommer tillbaka, ja, då har ju jag någon att spy min galla över. Men "-vem vet - inte jag, vem vet - inte du!".