|
|
  |
Moderaterna fortfarande störst! |
|
|
|
25-08-2017, 10:24
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Hon försökte bita sig kvar trots att hon borde fattat att med de sjunkande partisympatierna var hon helt körd. Något slags narcisismbetende? Fast vem som skall ta över blir intressant att se. Borg är helt körd, kanske om ett par år när hans klavertramp är glömda. Men jag tror att M får svårt att lyfta nu. Hurra.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
25-08-2017, 10:59
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
Hurrar inte för tidigt Ruda. Hur var det efter Juholt? S sjönk väldigt mycket men långt om länge så kom dom igen. Så är det i varje parti när det blir strid runt pa<rtilediledaren, även i S......
|
|
|
|
|
25-08-2017, 11:11
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 25-08-2017, 11:59)  Hurrar inte för tidigt Ruda. Hur var det efter Juholt? S sjönk väldigt mycket men långt om länge så kom dom igen. Så är det i varje parti när det blir strid runt pa<rtilediledaren, även i S...... S har inte "kommit igen", de har fortfarande katastrofsiffror jämfört med hur det var i gamla tider
|
|
|
|
|
25-08-2017, 11:55
|
Medlem
Antal inlägg: 1 402
Medlem nr: 23 407

|
CITAT (Huggorm @ 25-08-2017, 10:42)  Inte typiskt moderat men typiskt AKB, det har varit hennes signum hela vägen. Ena dagen är hon bergsäker på en sak, nästa dag har hon svängt om fullständigt.
Jag tror ändå på Anders Borg. Han har tidigare tackat nej till statsministerposten men nu har han ju inte så mycket annat att välja mellan längre. Eller om vi har riktig tur dyker Carl Bildt upp igen. Ja, som Jonas Sjöstedt så klokt sa AKB = Aldrig Klara Besked Anders Borg var duktig finansminister på det sättet att han skötte Sveriges ekonomi bra. Men efter det som hände nu får han nog aldrig ny chans. Såna skelet får man inte ha i garderoben idag. CITAT (Huggorm @ 25-08-2017, 12:11)  S har inte "kommit igen", de har fortfarande katastrofsiffror jämfört med hur det var i gamla tider Kallar du Sveriges överlägset största parti för katastrofsiffror som dessutom ökar allt eftersom folk har insett hur bra dom styr Sverige....??
|
|
|
|
|
25-08-2017, 12:21
|

Moderator

|
CITAT (sparvuggla @ 25-08-2017, 12:55)  Kallar du Sveriges överlägset största parti för katastrofsiffror som dessutom ökar allt eftersom folk har insett hur bra dom styr Sverige....?? Vidga dina vyer. S må vara största partiet, men det största av en stor skock småpartier. Partiet har de sista hundra åren legat runt 45% men är nu nere på 30%. Dessutom ännu lägre i distrikt som Stockholm och Göteborg som blir allt större och viktigare.
|
|
|
|
|
25-08-2017, 19:03
|
Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186

|
S ligger flera procent under sitt valresultat och det är tveksamt om de når det igen nästa val. nej,folk i allmänhet uppfattar inte regeringspolitiken som lyckad,problemen växer hela tiden på massor av områden.ser man dessutom på väljarunderlaget så består deras väljare främst av äldre,de yngre väljer andra partier. och det innebär att underlaget minskar för varje år genom s.k naturlig avgång.någon förnyelse av politiken syns inte heller,samma trötta politik som innan 2006 och lösningar som bara innebär fler problem. vad som händer inom moderaterna beror mycket på vilken som blir ny partiledare. kalle kommer kanske tillbaks? men med rätt ledare kan moderaterna mycket väl återhämta sig,AKB har inte varit rätt ledare och inte gått hem i stugorna. dock måste jag ge henne en eloge för dagens pressträff. citronen var borta,hon var tydlig och rak. en ledare. Var fanns hon innan?
|
|
|
|
|
25-08-2017, 19:38
|

Moderator

|
Nu har M provat med en kvinna och det gick inte så bra. Är det inte dags för en invandrare nu? Jag hoppas på Hanif Bali, blir det han skall jag rösta på M för första gången
|
|
|
|
|
25-08-2017, 20:51
|

Medlem

|
Målarn, jag vet att du har som livsuppgift att snacka skit om S men du kan väl hålla dig till sanningen. SIFOs väljarbarometer kom för 5 dagar sen och där ligger S på 30%, bara 1 procentenhet under valresultatet. Är det flera flera procent? Sluta ljug. Dessutom har S ökat med 1% sen juni. Vad gäller äldre väljare så har S och M samma problem så det tar ut varandra. Eftersom S inte påverkades av Transportstyrelsehärvan uppfattas de nog som stabila med lyckad regeringspolitik, tvätemot ditt skitprat.
--------------------
|
|
|
|
|
25-08-2017, 22:14
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (malarmaster @ 25-08-2017, 20:03)  S ligger flera procent under sitt valresultat och det är tveksamt om de når det igen nästa val. nej,folk i allmänhet uppfattar inte regeringspolitiken som lyckad,problemen växer hela tiden på massor av områden.ser man dessutom på väljarunderlaget så består deras väljare främst av äldre,de yngre väljer andra partier. och det innebär att underlaget minskar för varje år genom s.k naturlig avgång.någon förnyelse av politiken syns inte heller,samma trötta politik som innan 2006 och lösningar som bara innebär fler problem. vad som händer inom moderaterna beror mycket på vilken som blir ny partiledare. kalle kommer kanske tillbaks? men med rätt ledare kan moderaterna mycket väl återhämta sig,AKB har inte varit rätt ledare och inte gått hem i stugorna. dock måste jag ge henne en eloge för dagens pressträff. citronen var borta,hon var tydlig och rak. en ledare. Var fanns hon innan? Tycker tvärt emot dig när det gäller AKB:s avgångstal. Det gick ju bara ut på att tala om sin egen förträfflighet och det mesta var andras fel. Hon tyckte ju fortfarande att det var Löfvén som skulle avgått istället t.ex. vad nu han har med med moderaternas interna missnöje med AKB att göra. Lika patetisk som vanligt. Å andra sidan förstår jag att du tycker som du gör för jag ser tydliga likheter i era framtoningar. Snackar mer om regeringens politik än er egen. Man vinner inga röster på att inte ha några vettiga alternativ.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
26-08-2017, 06:07
|
Medlem
Antal inlägg: 1 402
Medlem nr: 23 407

|
CITAT (*Stintan* @ 25-08-2017, 23:14)  Tycker tvärt emot dig när det gäller AKB:s avgångstal. Det gick ju bara ut på att tala om sin egen förträfflighet och det mesta var andras fel. Hon tyckte ju fortfarande att det var Löfvén som skulle avgått istället t.ex. vad nu han har med med moderaternas interna missnöje med AKB att göra. Lika patetisk som vanligt. Å andra sidan förstår jag att du tycker som du gör för jag ser tydliga likheter i era framtoningar. Snackar mer om regeringens politik än er egen. Man vinner inga röster på att inte ha några vettiga alternativ. Precis. Och Jan Björklund kommenterade klokt för första gången i sitt liv. Han vill ha klart besked angående SD från den nya ledaren. Huggorm tycker 30 %:s parti är småparti........... Jag tycker det är riktigt stort parti i dag då vi har 8 riksdagspartier + en massa under 4%. Inget parti kommer nånsin få 45% längre. Var 3:e röstar på S. Det är enormt i mina ögon. Och vad den här tråden har för rubrik känns som parodi idag! Men så har trådskaparen tagit time-out också.............
|
|
|
|
|
26-08-2017, 09:09
|

Medlem

|
Men det är intressant. När tråden skapades var M störst även om det inte var så långt till S. Nu är S störst och M först på tredje plats, raset har varit stort.
--------------------
|
|
|
|
|
26-08-2017, 09:30
|

Moderator

|
Tja, M tog det där steget för att börja samtala med SD och då började den tredje statsmakten media föra ett krig mot dom. Folk är ju lättledda och tappet var ett faktum.
|
|
|
|
|
26-08-2017, 10:40
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
Om nu M tycker att SD är en bättre samarbetspartner än S, så är det för att man bara har en sak i skallen - maktbegär. AKB´s öppning mot SD är att bita huvudet av skam. Synd att hon avgick. Hon var S bästa promotor... Beträffande Huggorms syn på masssmedia, så verkar det taget från en viss västlig presidents munväder. Skall du inte komma med lite fler "alternativa sanningar", så att liknelsen blir fullödig?
Redigerat av Bengalow: 26-08-2017, 10:41
|
|
|
|
|
26-08-2017, 11:19
|

Moderator

|
CITAT (Bengalow @ 26-08-2017, 11:40)  Om nu M tycker att SD är en bättre samarbetspartner än S, så är det för att man bara har en sak i skallen - maktbegär. AKB´s öppning mot SD är att bita huvudet av skam. Synd att hon avgick. Hon var S bästa promotor... Beträffande Huggorms syn på masssmedia, så verkar det taget från en viss västlig presidents munväder. Skall du inte komma med lite fler "alternativa sanningar", så att liknelsen blir fullödig? Du skulle väl aldrig ifrågasätta något du läst i aftonbladet?
|
|
|
|
|
26-08-2017, 11:53
|
Medlem

|
Jag prenumererar på Sydsvenskan. Där har jag lärt mig att ifrågasätta "sanningar". Varifrån har du fått, att jag läser och tror på Aftonbladet? Trumps uttalande om "fake news" berör nog bara amerikanska tidningar - dom läser jag inte, annat än som utdrag. Varifrån får då du dina uppgifter? Land?
|
|
|
|
|
26-08-2017, 13:06
|

Moderator

|
CITAT (Bengalow @ 26-08-2017, 12:53)  Varifrån får då du dina uppgifter? Land? Den var det länge sedan jag läste, det blir oftare ATL faktiskt. Om man vill ha lantbruksnytt alltså.
|
|
|
|
|
28-08-2017, 23:55
|
Medlem
Antal inlägg: 2 410
Medlem nr: 79 127

|
Om man skall jämföra partier måste man utgå från hur det är idag, även andra partier än S har varit stora tex så var Centerpartiet stort under Fälldins tid, men det var innan man skrotade sin ideologi. Att AKB klamrade sig fast vid makten till det inte längre gick kanske beror på att hon är en tävlingsmänniska som inte vill förlora. Hon kanske trodde att lyckades hon bara överleva tills proteststormen bedarrat, som skulle hon kunna komma igen och vända siffrorna, men det var ju bara i hennes huvud som den tron fanns. Jag tror att en del väntade ut henne, så att hon avgick frivilligt, så slapp de peta henne.
Men som ledaren i en moderat tidning skrev så är inte M:s problem lösta i och med att AKB avgår. Centern har ju flyttat sig till höger och tagit en del av M:s politik utan protester, sen har man inte riktigt fått gehör i invandrar- och integrationsfrågan trots att AKB "tuggat på" om den i omgångar. Med rätt ledare kan de kanske hämta tillbaka en del väljare från SD, om de kan påvisa att chansen att få igenom ett förslag i M.s regi är större än om samma förslag lämnas av SD.
|
|
|
|
|
29-08-2017, 09:50
|
Medlem

|
Faran för alliansen är väl, att Annie Lööf också känner sig manad att vara dess ledare, och därmed statsministerkandidat, om det nu går så illa i valet. Vad som skett i år är väl omflyttningar inom alliansen, och det bådar inte gott för framtiden. Jimmy Åkessons våta dröm om ett tredje block (M+SD) tror jag inte smack på. Då skulle L och C + ev. KD bli stödpartier, och det är ju uteslutet sett från deras sida, med undantag av KD.
Redigerat av Bengalow: 29-08-2017, 09:51
|
|
|
|
|
29-08-2017, 22:18
|
Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186

|
varken c eller L kommer att stödja en regering där SD ingår,inte heller någon regering som samarbetar med SD. det troliga i dagsläget är att M:s närmande till SD tydligt visat vad väljarna tycker om det så den nye M-ledaren lär nog vilja återgå till tidigare framgångsrika politik.men det ställer ju givetvis krav på att den nye ledaren förmår svänga partiet i den riktningen. själv är jag inte så säker på att M är helt borta från AKB:s politik såvida man inte byter ut partiledningen också då det var deras ide att närma sig SD. i ett valresultat där alliansen inte kan bilda regering och inte heller de rödgröna (huruvida mp är villiga till en ny nedmangling återstår att se) får majoritet kan M+ samarbete med SD inte helt uteslutas,det hänger ju helt på den nya ledningen. Men det blir en ytterst svag regering där det gäller att hoppa rätt bland tuvorna. dagens regering har fått börja lära sig det nu när alliansen äntligen börjat samarbeta igen. Skattehöjningar dras nu tillbaks pga hot om misstroendeförklaring så det är en stor seger för alliansen. härvan i transportstyrelsen växer däremot fortfarande,nu är det bevisat att regeringskansliet och statsministerns sekreterare (som nu avgått/fått sparken) visste om haveriet från början.frågan som då dyker upp är om Löfven blivit informerad? Motsatsen låter ju smått otroligt. Att GD dessutom fått stöd för sina åtgärder ställer därmed saken i ett annat läge,vem tog det beslutet då ansvarig minister frånsäger sig det ansvaret. hultqvist kan då kanske slippa sin misstroendeförklaring då ansvaret så tydligt har legat på regeringskansliet,frågan är bara på vilken nivå. att regeringskansliet inte funkar är däremot nu tydligt,det var lika när regeringen persson styrde. är det sossesjukan med småpåvar som även här ger sig till känna? Detta lär växa ytterligare och frågan är ven som blir arbetslös nästa gång.
|
|
|
|
|
30-08-2017, 10:23
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Malarmaster fy fasen vilka eländiga och svårlästsa texter du skriver. Det finns punkt och kommatecken och stora bokstäver och mellanslag som man bör använda sig av om man vill att andra ska orka läsa och förstå vad man vill få sagt. Så skärpning tack.
Menar du på allvar att det är OK att använda misstroendeförklaring som ett vapen när man ogillar regeringsförslag? Trodde i min enfald att vid sånt läge får man visa sitt missnöje vid voteringen i riksdagen. Man undrar ju va tusan oppositionen håller på med.
Vill du verkligen bli tagen på allvar borde du sluta med ditt grundlösa svammel.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|