Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Beskära Thuja Brabant? Hårt på ena sidan?, Ta bort alla grenar på ena sidan av häcken?
          Papillon
          Inlägg 05-04-2016, 01:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 83 370

Hej!

Jag undrar om jag kan kapa av allt som växer på min 2m höga thuja häck på insidan?
          Överlever thujan då?
          Har läst lite här på sidan, och vad jag förstår, så kommer där inte att växa ut något nytt
          grönt. Men det behöver jag inte ändå, för jag behöver beskära häcken så hårt på ena sidan, för att få plats att parkera min bil där...

På min thuja häck, så växer grenarna ca 50cm ut i från stammen på båda sidorna.
          Jag tror att det är thuja brabant.

Efter beskäringen, så tänkte jag att jag kan så klätter blommor på den kala sidan, så att det
          inte ser så tråkigt ut.

Jag behöver verkligen en parkeringsplats på min tomt, för när den står på gatuparkeringen, så får bilen nya parkeringsskador hela tiden, den har till och med en intryckt bubbla på ena bakdörren !

Jag är ny medlem här på sidan och jag skulle bli mycket tacksam för tips angående min ide om hur jag vill klippa min thuja-häck...

MVH

Djurvännen smiley_small_hug.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 18:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon