Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Socialdemokraterna nu störst
          malarmaster
          Inlägg 22-04-2016, 19:56
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Bengalow @ 22-04-2016, 09:00) *
          Därför att de fattiga hade fått betala med ett "tionde" av sin skörd, medan eliten skulle få betala med pengar. 10% av en eller några miljoner blir mycket pengar. I Singapore finns inte ens allmänna sjukhus, så bli inte sjuk, om du reser dit!

hur kan du koppla Singapore med svenska förhållanden o framtida skattesystem? kopplar inte...
          nej,jag har inga ärenden i korrupta länder,jag undviker alla länder som inte är demokratiska o har ordnade förhållanden. överlåter till dig att leka rikemansturist. ulf

Citera
          Huggorm
          Inlägg 22-04-2016, 20:01
          Länk hit: #102

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Singapore är ett väldigt speciellt land men speciellt korrupt tror jag inte det är. Och skall man "leka rikemansturist" där får man nog ha ganska mycket pengar att spendera, deras BNP per capita ligger på nästan dubbla den svenska.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 23-04-2016, 10:41
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

CITAT (malarmaster @ 22-04-2016, 20:56) *
          hur kan du koppla Singapore med svenska förhållanden o framtida skattesystem? kopplar inte...
          nej,jag har inga ärenden i korrupta länder,jag undviker alla länder som inte är demokratiska o har ordnade förhållanden. överlåter till dig att leka rikemansturist. ulf

Ja, håll dig du inom Alvestas kommungräns. Där vet du ju vem som är vem. Har du aldrig tänkt på att "vidga vyerna"? Att se efter om skrönorna är sanna eller osanna? Har du inte också ett "sinne" som heter nyfikenhet? För mig verkar det som att AKB's slitna uttryck stämmer väl in på dig...

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-04-2016, 19:43
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Om vi skulle hålla oss till trådens ämne så förstärks övertaget för S av Novus senaste väljarbarometer. http://novus.se/valjaropinionen/tv4novus-v...rometer/2016-2/ Alliansen är dock något större men räknar man bort KD blir det motsatt.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 25-04-2016, 05:50
          Länk hit: #105

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

du är väldigt ivrig att koppla bort kd. de har alltid legat risigt till i mätningar men vid val får de hjälp.
          Mp:s eskapader lär ge sjunkande siffror och lägsta jag sett de senaste dagarna är runt 4% vilket innebär att de sitter lite risigt till. de kan knappast räkna med hjälp från varken v eller s vid ett val.deras väljare ser mest till sitt eget parti istället för helheten.

bengalow,du är alltid lika trevlig... Jo,jag har rest mycket,USA,europa,israel,senaste Estland o hälsade på svenska vänner som investerat i en fönsterfabrik för export till Sverige.
          Dock inte Asien,dels gillar jag inte klimatet sedan är faktiskt flertalet länder diktaturer med olika grader av förtryck men visst finns det länder som lockar. Japan hade varit trevligt,likaså sydkorea.Australien är ett annat drömmål.Indien lockar inte alls trots att jag gillar indier,har flera vänner i England men för varmt,trångt o skitigt.
          England är mitt andra hemland och är där minst 3 veckor om året,nu i till hösten lockar skottland på rekommendation av systern som MC.semestrade förra året.Makalöst var betyget... Tänk att ta en Jagga o åka runt mellan trevliga byar o slott,träffa lokalbefolkningen på bypuben o ta del av traktens trädgårdar,
          Men bäst trivs jag i min trädgård så resande är inte mitt stora intresse. dessutom bör man ju ta till vara på de få månader här som det är drägligt att vistas ute.
          Mina vyer är vidgade,man behöver alls icke besöka platser för att se hur det ligger till,media flödar av info som man gratis kan ta del av... Ulf

Citera
          Gita
          Inlägg 25-04-2016, 09:21
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Gossen Ruda @ 23-04-2016, 20:43) *
          Om vi skulle hålla oss till trådens ämne så förstärks övertaget för S av Novus senaste väljarbarometer. http://novus.se/valjaropinionen/tv4novus-v...rometer/2016-2/ Alliansen är dock något större men räknar man bort KD blir det motsatt.

Det är nog mera troligt att man kan räkna bort Mp, om nu regeringen överhuvudtaget hänger i hop till nästa val. Kd hankar sig nog som vanligt kvar med hjälp av taktikröster.
          Gita

Citera
          Mjärden
          Inlägg 25-04-2016, 09:48
          Länk hit: #107

Medlem
          Antal inlägg: 2 410
          Medlem nr: 79 127

I dagens tidning stod det att missnöjet inom Miljöpartiet mer var knutet till brist på inflytande i regeringen vad gäller flyktingpolitiken och kolgruveförsäljningen i Tyskland än den senaste tidens turbulens inom partiet.
          Jag tror det är ett sätt att få bort fokus på den stora oroshärden i partiet för man kan väl inte på allvar mena att ett så litet parti skall kunna styra det stora koalitionspartiet Socialdemokraterna.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-04-2016, 09:52
          Länk hit: #108

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Mjärden @ 25-04-2016, 10:48) *
          I dagens tidning stod det att missnöjet inom Miljöpartiet mer var knutet till brist på inflytande i regeringen vad gäller flyktingpolitiken och kolgruveförsäljningen i Tyskland än den senaste tidens turbulens inom partiet.
          Jag tror det är ett sätt att få bort fokus på den stora oroshärden i partiet för man kan väl inte på allvar mena att ett så litet parti skall kunna styra det stora koalitionspartiet Socialdemokraterna.
          Om MP ges inflytande över flyktingpolitiken kommer det sänka S totalt. Det är i princip bara MP som fortfarande vill ha fri invandring så de kan bara glömma den biten, utvecklingen går mot mer kontroll och striktare regler. Däremot tror jag vanligt folk inte bryr sig så mycket om brunkolet.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 25-04-2016, 13:02
          Länk hit: #109

Medlem

Det folk engagerar sig i, är det som berör dom närmast - flyktingar till exempel. Man vet att det kommer att kosta multum, i form av lägenheter, bidrag m.m. . Huruvida Vattenfalls brunkol kommer att kosta något för den enskilde är en svår fråga. Den frågan ingår i en komplex värdering utan något handfast svar. Som du säger, Huggorm, det skiter folk i.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 25-04-2016, 15:43
          Länk hit: #110

Medlem
          Antal inlägg: 2 151
          Medlem nr: 82 744

Nää...inte jag angry.gif skiter i brunkolsförsäljningen...

Citera
          Bengalow
          Inlägg 25-04-2016, 16:55
          Länk hit: #111

Medlem

Har du inte vänt på ordföljden, GunillaT...

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 25-04-2016, 17:17
          Länk hit: #112

Medlem

CITAT (Bengalow @ 25-04-2016, 17:55) *
          Har du inte vänt på ordföljden, GunillaT...

rotfl.gif det går för snabbt ibland..

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 25-04-2016, 19:25
          Länk hit: #113

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag bryr mig om brunkolsförsäljningen. Jag tycker vattenfall skall återställa alla områden dom förstörda. Alla dessa byar som dom förstörde och drev människorna ifrån.

Jag bodde visserligen aldrig i den delen av Tyskland men jag träffade folk som gjorde det.

Citera
          Mjärden
          Inlägg 25-04-2016, 19:35
          Länk hit: #114

Medlem
          Antal inlägg: 2 410
          Medlem nr: 79 127

Jag bryr mig inte om brunkolsbrytningen sålts till ett tjeckiskt bolag, det är väl snarare Tysklands huvudvärk l, inte Miljöpartiet i Sverige !
          Det var väl bra att Vattenfall blev av med "skiten" och kan ägna sig åt framställning av ren energi i fortsättningen.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 25-04-2016, 20:02
          Länk hit: #115

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 25-04-2016, 20:25) *
          Jag bryr mig om brunkolsförsäljningen. Jag tycker vattenfall skall återställa alla områden dom förstörda. Alla dessa byar som dom förstörde och drev människorna ifrån.

Jag bodde visserligen aldrig i den delen av Tyskland men jag träffade folk som gjorde det.

tummenupp.gif

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 26-04-2016, 06:07
          Länk hit: #116

Medlem

CITAT (Mjärden @ 25-04-2016, 20:35) *
          Jag bryr mig inte om brunkolsbrytningen sålts till ett tjeckiskt bolag, det är väl snarare Tysklands huvudvärk l, inte Miljöpartiet i Sverige !
          Det var väl bra att Vattenfall blev av med "skiten" och kan ägna sig åt framställning av ren energi i fortsättningen.

Och vem äger vattenfall? Vem gav tillstånd till att hela skiten sålts? Gav inte vår fina miljöminister också tillstånd till det?
          Du tycker dom har rätt att förstöra i andra länder och sen slår sig för brösten för att man är så bra. Vattenfall har burit sig väldigt illa åt i Tyskland

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-04-2016, 06:33
          Länk hit: #117

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-04-2016, 07:07) *
          Och vem äger vattenfall? Vem gav tillstånd till att hela skiten sålts? Gav inte vår fina miljöminister också tillstånd till det?
          Du tycker dom har rätt att förstöra i andra länder och sen slår sig för brösten för att man är så bra. Vattenfall har burit sig väldigt illa åt i Tyskland

Tyskland är ju beroende av brunkolsbrytningen och kommer att så vara under lång tid framöver. Det kan man ju knappast lasta Vattenfall eller Sverige för så oavsett ägare kommer denna brytning att fortgå.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-04-2016, 06:57
          Länk hit: #118

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Och det var knappast Vattenfall som började.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 26-04-2016, 07:17
          Länk hit: #119

Medlem
          Antal inlägg: 1 403
          Medlem nr: 23 407

Men allt hänger ihop. Vi vill inte ha försurade sjöar igen här, nu när det blivit bättre på den punkten iaf.

Miljön är inte bara ens egen tomt!

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 26-04-2016, 08:27
          Länk hit: #120

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 26-04-2016, 07:33) *
          Tyskland är ju beroende av brunkolsbrytningen och kommer att så vara under lång tid framöver. Det kan man ju knappast lasta Vattenfall eller Sverige för så oavsett ägare kommer denna brytning att fortgå.

Men inte så mycket som Vattenfall ville. Och motståndet mot brunkol växer för varje dag där.

Stintan vet du hur Vattenfall härjade där och hur dom behandlade folk?

Gossen jag vet att det inte var Vattenfall som började men dom byggde ut det hela.

Citera

15 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 23:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon