| |
|
  |
Socialdemokraterna nu störst |
|
|
|
|
18-04-2016, 14:36
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Han lär ha varit en bra bostadsminister enligt uppgift, och det var det som var hans uppgift i regeringen. Vem som finns på samma middag som han har egentligen ingen betydelse så länge som det inte är på hans inbjudan. Och vad som sagts för länge sen är lika lite intressant.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 14:47
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Ja hur som helst lär han ju leva gott på avgångsvederlag o andra ersättningar han får.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 14:52
|

Medlem

|
Jo, det hade varit bättre om han stannat kvar på jobbet och fått lön för vad han gjorde.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 15:14
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (Gossen Ruda @ 18-04-2016, 15:36)  Han lär ha varit en bra bostadsminister enligt uppgift, och det var det som var hans uppgift i regeringen. Vem som finns på samma middag som han har egentligen ingen betydelse så länge som det inte är på hans inbjudan. Och vad som sagts för länge sen är lika lite intressant. Med andra ord vet du inte om han var bra eller inte..... Jag hörde flera utlåtande av honom och det var inte bra. Säkert visste han vet han åt middag ihop med. Annars är han dum och blind. Och även om hand uttalande om Israel är äldre så visar det hans inställning. Och med en sådan inställning skall man inte sitta i regeringen. Men gossen du ursäktar väl varje klavertramp, hur illa den än är eller hur? Lön för vad han gjorde, vad gjorde han?
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 15:31
|

Medlem

|
Du spekulerar ganska friskt. Om han säger att han inte kände till alla som var på middagen får man lita på det tills motsatsen bevisats. Det var inte en middag på tu man hand. Han hade lite fel om Israel, jag skulle närmast säga att de är som serberna och deras etniska rensning. Eftersom jag inte sysslar med bostadspolitik så har jag lika lite som du någon aning om vad han gjorde, men det finns personer som anser att han tog tag i frågorna på ett bra sätt. Tyvärr kommer du bara med politiskt färgade uttalanden.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 15:41
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
Nej gossen jag är inte politisk färgad och inte heller spekulerar jag. Men när du säger att han "lär" vara bra, vad säger det?
Jag vill inte ha extremister i regeringen, varken från höger eller vänster. Och när jag äter middag ihop med några extremister, så vet jag vad ja gör.
Han partikollega här i Göteborg att det är så lätt att trampa snett (och så lite till) Får vi trampa snett och får som belöning 1.5 miljoner. Säkert inte
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 16:04
|

Medlem

|
Jodå, du är politiskt färgad, med anti-S. Jag måste skriva "lär" eftersom jag inte vet, däremot vet jag att ingen har sagt att han missköter sitt jobb. Som bostadsminister alltså. Han är ingen extremist, det blir ingen bara för att man hamnat tillsammans på samma middag med såna. Du kanske skulle studera fakta lite mer. Nu lämnar jag frågan Kaplan för den här gången, det går inte att bemöta svammel.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 16:34
|
Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186

|
..och är man anti s är man dålig i alla avseenden? dessutom uttalat av en som har urusel politisk insikt och saknar kunskaper om vad de övriga partierna vill i olika frågor. Det räcker med ett stort S,eller hur? nu spekuleras det i media om det inte var just Kaplans bostadspolitik som bidrog till hans avgång. nej,ruda kaplans bostadspolitik var inte bra,han agerade stoppblock för friska ideer liksom hans parti,mp gör. just nu befinner sig regeringen i förhandlingar med alliansen om bostadspolitiken,rykten som nu undersöks av media säger att kaplan var en urusel förhandlare och låste förhandlingarna. kanske kaplans eskapader i högerextrema kretsar gav löfven en chans att focka honom och få in en bättre bostadsminister. För övrigt om du följt dagens reportage i tv hade du säkert fått en annan syn på kaplan o hans kontakter,det finns åtskilliga foton med honom och olika personer kopplade till muslimsk extremism där han samtalar och skrattar ihop med dessa. Om man nu är en renlärig miljöpartist o står upp för partiets ideer (som han själv sa på presskonferensen) så talar man inte ens med sådana personer om det inte är i en debatt. Man äter inte middag ihop med dem... Hans olika uttalanden om t.ex judar placerar honom som judehatare och då rimmar det illa med dagens uttalande av honom. Det är nog så att många är skådespelare i politikens värld,vad de egentligen har för åsikter innerst inne får vi inte alltid veta.
ulf
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 17:15
|
Medlem
Antal inlägg: 1 402
Medlem nr: 23 407

|
Kommer ni ihåg den arrogante Carl Bildt? Ingen har eller har haft hans egenskaper. Vad han än gjorde eller fifflade och höll på med, allting rann av honom som vatten på en gås!
Eller var det media som till största delen är borgerlig och har mycket pengar som gjorde det? Senaste tiden har dreven gått mot mp vilket känns lite obehagligt faktiskt då rättvisa saknas hur man behandlar folk.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 17:39
|
Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186

|
jäpp,calle var skicklig på många områden.
att media undersöker olika personer,särskilt i regeringsställning är deras jobb. Tycker inte att just mp varit så utsatt. då är väl t.ex Margot mer granskad. sedan hänger det ju också ihop med hur statsråden agerar. Just nu var det kaplan men han föll på eget grepp. innan var det Romson o hennes "miljö"färg men hon tycks ha lite av calles okänslighet. det är okej att man sätter förstoringsglas på statsråden och deras agerande,det har ju visat sig att de inte alltid lever som de lär... ulf
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 17:57
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Finns väl inte en politiker på någon nivå som lever som de lär. Kommun- och landstingspolitiker är inte ett dugg bättre.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 19:37
|
Medlem
Antal inlägg: 2 410
Medlem nr: 79 127

|
Instämmer helt med Dig, malarmästare. Äntligen blev vi av med Kaplan - i dessa tider när islamismen tränger sig närmare är det skönt att inte riskera att infiltreras inifrån i regeringen. Min bror har ganska länge varnat för Kaplan och hävdat att han haft kontakter med islamister, men jag har inte tagit honom på allvar, men nu ser jag att han hade rätt.
Jag tycker det är bra att media granskar politiker och högt uppsatta personer och vaskar fram oegentligheter som en del sysslar med, vilket är ett tecken på att demokratin fungerar. tex före denna affär var det brevlådeföretagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 19:59
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (sparvuggla @ 18-04-2016, 18:15)  Kommer ni ihåg den arrogante Carl Bildt? Ingen har eller har haft hans egenskaper. Vad han än gjorde eller fifflade och höll på med, allting rann av honom som vatten på en gås!
Eller var det media som till största delen är borgerlig och har mycket pengar som gjorde det? Senaste tiden har dreven gått mot mp vilket känns lite obehagligt faktiskt då rättvisa saknas hur man behandlar folk. Carl Bildt har integritet, statsmannamässighet och ett stort självförtroende. Det är helt enkelt inte lätt att sätta sig på honom, han är för smart och slipad. En mycket bra utrikesminister, jämför med efterträdaren Margot Wallström som totalt verkar sakna fingertoppskänsla och förmåga att se större perspektiv och konsekvenser.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 20:41
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Aqvakul @ 18-04-2016, 21:18)  SIFO har bäst verktyg (urvalsmetoder, frågemetoder och sampelstorlek), därmed inte sagt att de alltid lyckas bäst... Jaha, och vem säger att de har den bästa metoden? Är det inte så att du tycker att de är bäst? Det är inte samma sak. Gita P.s För övrigt var det så patetiskt att jag nästan blev generad på deras vägnar att se Romson och Fridolin krampaktigt försvara partikamraten Kaplan. Bl.a " han visst inte...blah,blah blah. Som minister har man banne mig skyldighet att ta reda på vem/vilka man fraterniserar med. Och hur man kan försvara hans uttalande om nazister m.m. förstår jag bara inte. D.s CITAT (Gossen Ruda @ 18-04-2016, 17:04)  Jodå, du är politiskt färgad, med anti-S. Jag måste skriva "lär" eftersom jag inte vet, däremot vet jag att ingen har sagt att han missköter sitt jobb. Som bostadsminister alltså. Han är ingen extremist, det blir ingen bara för att man hamnat tillsammans på samma middag med såna. Du kanske skulle studera fakta lite mer. Nu lämnar jag frågan Kaplan för den här gången, det går inte att bemöta svammel. Nej just det. Det är omöjligt att bemöta svammel och dumhet, därför avstår jag från att bemöta detta ditt inlägg. Gita CITAT (Huggorm @ 18-04-2016, 20:59)  Carl Bildt har integritet, statsmannamässighet och ett stort självförtroende. Det är helt enkelt inte lätt att sätta sig på honom, han är för smart och slipad. En mycket bra utrikesminister, jämför med efterträdaren Margot Wallström som totalt verkar sakna fingertoppskänsla och förmåga att se större perspektiv och konsekvenser. Det är så sant. Bildt, Borg och Reinfeldt var högt respekterade internationellt. Nu skrattar man åt Sverige och jag talar inte gärna om att jag är svensk om det inte är nödvändigt i det land där jag för tillfället bor. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 20:47
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
http://fof.se/artikel/basta-opinionsinstitutet-utsettSIFO är tydligen inte bäst, bara näst bäst när det gäller... men mycket bättre än Demoskop...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 20:48
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 18-04-2016, 21:41)  Nej just det. Det är omöjligt att bemöta svammel och dumhet, därför avstår jag från att bemöta detta ditt inlägg. Gita Nåja, du var faktiskt inte inviterad att bemöta det. Fast du kunde givetvis inte avhålla dig från en giftig kommentar. Du är patetisk i all din elakhet.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 20:56
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
Gita! Carl Bildt en statsman? Hahaha. Han är den som snuvat staten på mest pengar av alla statsråd. En snorgärs, som inte har tagit ett ärligt handtag i hela sitt soffbekväma liv! Han hade inte ens mage att bära "morakniv" på stan, som sin förre svärfar. Nej, om man skall beskriva Carl Bildt med ett ord, så får det bli "ynkedom"...Det han gjorde fick Göran Persson rätta till, och det blev ett mäktigt jobb. Att sätta en sådan spoling på statsministerposten var och kommer att förbli lika märkligt, som när Svenska Akademien röstade fram Pearl S. Buck till Nobels litteraturpris. Hon platsade inte ens i Allers innan det... Och kom inte och säg att Anders Borg var en bra finansminister - den sämste som haft den posten sedan inrättandet på 1800-talet. En stor sifferfifflare.
Redigerat av Bengalow: 18-04-2016, 20:58
|
|
|
|
|
|
|
|
18-04-2016, 21:01
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Gossen Ruda @ 18-04-2016, 21:48)  Nåja, du var faktiskt inte inviterad att bemöta det. Fast du kunde givetvis inte avhålla dig från en giftig kommentar. Du är patetisk i all din elakhet. Lilla gubben, du om någon är väl patetisk. Istället för att bemöta dem som inte tycker som du, i det här fallet Elisabeth, i sak så kallar du hennes åsikter svammel. Tyder verkligen inte på någon större begåvning utan är verkligen svammel och dessutom väldigt elakt. Och man behöver faktiskt inte vara dum för att man är sosse, även om du tycks tro så. Gita
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|