Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 11 12 13 14 15 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Socialdemokraterna nu störst
          Gita
          Inlägg 09-05-2016, 08:23
          Länk hit: #241

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (*Stintan* @ 06-05-2016, 10:41) *
          Tillhör inte hennes ekonomi hennes privatliv?

Nej, verkligen inte! Är man minister/partiledare m.m. så är det inte en del av privatlivet att utnyttja skattemedel genom att betala semesteresor för familjen m.m. med tjänstekortet Ganska skickligt att få det att handla om Toblerone när det i verkligheten rörde sig om hundratusentals kronor. Det är inte heller OK som folkvald politiker att strunta i att betala dagisavgifter, parkeringsböter m.m.
          Det är inte OK för dig eller mig att göra så, inte ens vår privatsak när det hamnar hos kronofogden och då är det väl ännu mindre en privatsak i Monas fall.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-05-2016, 08:52
          Länk hit: #242

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (*Stintan* @ 06-05-2016, 22:22) *
          Jag förstod det uppenbarligen före dig eftersom jag skrev det före dig. Inte mitt fel att du svarar på något annat än det frågan gäller. Det står fortfarande inte på migrationsverkets sida att 2 år gäller asylsökande som jag sa från början. Du påstod att det stod där och därför frågade jag dig var. Man är inte asylsökande om man fått uppehållstillstånd.
          Du slingrar dig som en hal ål för att inte tappa ansiktet och erkänna ett misstag. Fy för politiker!

giggle.gif tummenupp.gif Ibland måste man erkänna att man sagt fel, Målis! Annars tappar man trovärdigheten. I detta fall var det uppenbart så att du hade fel för dig, eller förklarade fel eller.. men fel blev det. När sen Stintan protesterade. klarade du inte av att ta det.. lite svagt faktiskt.../ Ha en bra dag! biggrin.gif

Redigerat av Aqvakul: 09-05-2016, 08:52

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-05-2016, 10:08
          Länk hit: #243

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 09-05-2016, 09:23) *
          Nej, verkligen inte! Är man minister/partiledare m.m. så är det inte en del av privatlivet att utnyttja skattemedel genom att betala semesteresor för familjen m.m. med tjänstekortet Ganska skickligt att få det att handla om Toblerone när det i verkligheten rörde sig om hundratusentals kronor. Det är inte heller OK som folkvald politiker att strunta i att betala dagisavgifter, parkeringsböter m.m.
          Det är inte OK för dig eller mig att göra så, inte ens vår privatsak när det hamnar hos kronofogden och då är det väl ännu mindre en privatsak i Monas fall.
          Gita

Vad tjänar det till att älta mer än 20 år gamla synder. Visst det ligger henne i fatet men i dagsläget är det väl viktigare att sanningen om de nya anklagelserna kommer fram. Det pågår ju en förundersökning. Den för 20 år sen las ju ned då hon inte ansågs ha begått något brott. Var har du fått hundratusentals kronor ifrån? Hittar inte den uppgiften någonstans. Hur som helst får hon nog anses som rökt inom politiken nu.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Bengalow
          Inlägg 09-05-2016, 11:37
          Länk hit: #244

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Jag får ju gratulera Gita till rättstavningen! Hon höll på ganska länge med att skriva Måna. Har du tränat länge på det?
          Hennes "hundratusentals kronor" hade inte ett smack att göra med den s.k. Tobleroneaffären att göra. Möjligtvis kan detta snudda vid hennes oorganiserade leverne, men pressen älskar att blanda ihop allt, för att få en bra historia.
          Det är ju en himmelsk gärning, Gita, att du inte är politiker. Ditt jobb som lobbyist tycks passa dig, och din inställning. Hos er är det "tillåtet" med mutor och "gratismiddagar". Undras hur länge du hade stått pall för en granskning inom politiken? Med de gärningarna i ryggsäcken, som ditt jobb krävde, så finns det en ordalydelse om att kasta sten i glashus. Har du hört om den?

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 09-05-2016, 13:58
          Länk hit: #245

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (*Stintan* @ 09-05-2016, 11:08) *
          Vad tjänar det till att älta mer än 20 år gamla synder. Visst det ligger henne i fatet men i dagsläget är det väl viktigare att sanningen om de nya anklagelserna kommer fram. Det pågår ju en förundersökning. Den för 20 år sen las ju ned då hon inte ansågs ha begått något brott. Var har du fått hundratusentals kronor ifrån? Hittar inte den uppgiften någonstans. Hur som helst får hon nog anses som rökt inom politiken nu.

Stintan det är väl klart att det lades ned då, det är skillnad på folk och fä.

Tobleroneaffären war inte bara det utan hon åkte med familjen genom Europa och betalade allt med tjänstekortet och först när journalister kom på det, så betalade hon det. Det var mycket som kom fram i den s.k. tobleronaffären.

Att det kommer upp nu igen är för att hon fortsätter, hon har tydligen förlorat omdöme. Hennes s.k. säkerhetsvakt kostade oss skattebetalare också 43000 in månaden. Hon hade 6 poliser som säkerhetsvakter men som hon sa att skulle ordna hennes liv efter hennes uppdrag.

Hans VIP garage kostade också 50 000 Kronor, betalar också vi. So ansökte hon att får in den släkt till honom som praktikant. Hon fick visserligen nej överallt men hon tog in henne ändå. Som hon sa, man hjälper väl sina vänner och bekannta. Det är precis det man inte skall göra i hennes ställning.

Alla tänker nu att hon är rökt/kört men hon kommer säkert igen. Hon bryr sig inte

Elisabeth

Citera
          malarmaster
          Inlägg 09-05-2016, 14:10
          Länk hit: #246

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

före tobleroneaffären hade mona ständiga problem med plastkortet. något partiledningen var medveten om och just därför det gick så länge som det gick.man såg mellan fingrarna. När tobleroneaffären briserade hade hon runt 29000 som hon använt privat av skattebetalarnas pengar. + 1 Toblerone. det betalades tillbaka men hon fick ta Timeout.

nu senast hade hon 200000 i skatteskulder liggande hos fogden + att hon panikinbetalade arbetsgivaravgifter för sin "livvakt" som hon ljugit om att han fått lön. allt reglerades i samband med att pressen började leta reda på fakta.
          Att hon är rätt korkad visas av att hon presenterade en skärmdump för reportern med strukna datum och påstår att det är reglerat sedan länge.
          reportern går givetvis då till källan för att verifiera att det stämde.vilket det alltså inte gjorde,betalningen var gjord samma dag.Bättre att hon sagt hur det låg till och sluppit ljuga.Den trovärdighet hon hade kvar försvann blixtsnabbt.
          Nu återstår alltså en förundersökning om osant intygande och skatteverket är säkert också intresserade av den s.k anställningen.Hon har alltså inte rapporterat att livvakten var anställd av henne vid sidan av jobbet på myndigheten. Skatteverket har inga uppgifter på att livvakten tjänat de summor som Mona uppgivit,alltså kan det bli ett brott av det också.

är man lobbyist om man inte tror på vänsterpolitik? I så fall finns det många,över halva befolkningen. ulf

Citera
          segelbåt
          Inlägg 09-05-2016, 14:40
          Länk hit: #247

Medlem
          Antal inlägg: 557
          Medlem nr: 82 163

CITAT (malarmaster @ 09-05-2016, 15:10) *
          När tobleroneaffären briserade hade hon runt 29000 som hon använt privat av skattebetalarnas pengar. + 1 Toblerone.

Enligt Wikipedia var det 53 174 kronor och 2 toblerone.

Hon hade köpt varor, hyrt bilar för privat bruk samt tagit ut kontanter på kortet

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tobleroneaff%C3%A4ren

Citera
          Huggorm
          Inlägg 09-05-2016, 15:07
          Länk hit: #248

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

före tobleroneaffären hade mona ständiga problem med plastkortet. något partiledningen var medveten om och just därför det gick så länge som det gick.man såg mellan fingrarna. När tobleroneaffären briserade hade hon runt 29000 som hon använt privat av skattebetalarnas pengar. + 1 Toblerone. det betalades tillbaka men hon fick ta Timeout.

nu senast hade hon 200000 i skatteskulder liggande hos fogden + att hon panikinbetalade arbetsgivaravgifter för sin "livvakt" som hon ljugit om att han fått lön. allt reglerades i samband med att pressen började leta reda på fakta.
          Att hon är rätt korkad visas av att hon presenterade en skärmdump för reportern med strukna datum och påstår att det är reglerat sedan länge.
          reportern går givetvis då till källan för att verifiera att det stämde.vilket det alltså inte gjorde,betalningen var gjord samma dag.Bättre att hon sagt hur det låg till och sluppit ljuga.Den trovärdighet hon hade kvar försvann blixtsnabbt.
          Nu återstår alltså en förundersökning om osant intygande och skatteverket är säkert också intresserade av den s.k anställningen.Hon har alltså inte rapporterat att livvakten var anställd av henne vid sidan av jobbet på myndigheten. Skatteverket har inga uppgifter på att livvakten tjänat de summor som Mona uppgivit,alltså kan det bli ett brott av det också.

är man lobbyist om man inte tror på vänsterpolitik? I så fall finns det många,över halva befolkningen. ulf

Det är väl som Göran Persson sa om henne, "Hennes styrka är inte tänkandet." Men hon har säkert andra jättegoda sidor, hon lyckades ju bli partiledare trots allt.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 09-05-2016, 15:16
          Länk hit: #249

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

http://www.gp.se/nyheter/sverige/bah-kuhnk...arligt-1.739034

Kanske säger det lite

Citera
          Gita
          Inlägg 09-05-2016, 17:41
          Länk hit: #250

Medlem

CITAT (Bengalow @ 09-05-2016, 12:37) *
          Jag får ju gratulera Gita till rättstavningen! Hon höll på ganska länge med att skriva Måna. Har du tränat länge på det?
          Hennes "hundratusentals kronor" hade inte ett smack att göra med den s.k. Tobleroneaffären att göra. Möjligtvis kan detta snudda vid hennes oorganiserade leverne, men pressen älskar att blanda ihop allt, för att få en bra historia.
          Det är ju en himmelsk gärning, Gita, att du inte är politiker. Ditt jobb som lobbyist tycks passa dig, och din inställning. Hos er är det "tillåtet" med mutor och "gratismiddagar". Undras hur länge du hade stått pall för en granskning inom politiken? Med de gärningarna i ryggsäcken, som ditt jobb krävde, så finns det en ordalydelse om att kasta sten i glashus. Har du hört om den?

Ha, du är rolig du. Möjligen kan /bör man inte ställa samma krav på mig som på en statministerkandidat som Mååååna. Dessutom har jag alltid betalat mina räkningar, skatter, felparkeringsavgifter m.m.
          När det gäller mutor och gratismiddagar har jag faktiskt ett par gånger tillsammans med ett tjugotal andra personer deltagit vid samma middag som Mona. Varken hon eller jag betalade för oss själva så vem som mutade vem låter jag vara osagt.
          Gita
          P.s Ni sossar/vänstermänniskor är lite kul, ni skall alltid försvara alla tokigheter som er representanter gör. Tycker att ni borde kräva lite mer av dem som säger sig representera er. Ds

CITAT (*Stintan* @ 09-05-2016, 11:08) *

Vadå älta? Att hon inte lärt sig något som helst av det som hände då säger faktiskt en hel del om hur hon är som människa. Tycker du inte det?
          Gita

Vet inte om det är sant, men i del s.k inre kretsar sägs det att det var Per Nuder som läckte "Tobleroneaffären" till pressen för att han kände sig förbigången och var sur på Mona som ju var Perssons påläggskalv.
          Gita

Redigerat av Gita: 09-05-2016, 17:42

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-05-2016, 18:18
          Länk hit: #251

Medlem

CITAT (Gita @ 09-05-2016, 18:41) *
          ............
          P.s Ni sossar/vänstermänniskor är lite kul, ni skall alltid försvara alla tokigheter som er representanter gör. Tycker att ni borde kräva lite mer av dem som säger sig representera er. Ds

Vadå älta? Att hon inte lärt sig något som helst av det som hände då säger faktiskt en hel del om hur hon är som människa. Tycker du inte det?
          Gita

Vet inte om det är sant, men i del s.k inre kretsar sägs det att det var Per Nuder som läckte "Tobleroneaffären" till pressen för att han kände sig förbigången och var sur på Mona som ju var Perssons påläggskalv.
          Gita

Försvarar verkligen inte tokigheterna utan tycker precis som alla andra att det är allvarligt att hon återigen klantat till det men jag gillar inte när man går händelserna i förväg innan man har alla fakta. Det blir mest skvaller. Hur Mona är som människa varken kan eller vill jag uttala mig om men som jag redan sagt så anser jag henne körd som politiker.

För övrigt så förvånar mig ingenting längre när det gäller politiker överhuvudtaget. Dom skapar själva politikerföraktet.

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 09-05-2016, 18:32
          Länk hit: #252

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 09-05-2016, 19:18) *
          För övrigt så förvånar mig ingenting längre när det gäller politiker överhuvudtaget. Dom skapar själva politikerföraktet.

Tyvärr har du nog rätt/Gita

Citera
          Bengalow
          Inlägg 09-05-2016, 21:22
          Länk hit: #253

Medlem

Jag kan inte annat än skratta åt dina fånigheter, Mäster! Du kommer med
          med samma slutsatser som Erasmus Montanus i Holbergs tappning: "-Far, livet är en strid,
          striden är en kamp, kampen är en häst. Alltså är livet en häst!"
          Det man inte vet, har man inte ont av, sägs det ju. Då har du mycket att glädjas åt...

Redigerat av Bengalow: 09-05-2016, 21:33

Citera
          malarmaster
          Inlägg 10-05-2016, 05:56
          Länk hit: #254

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

typiskt bengalowinlägg,säger inget bara menat som en förolämpning.

Du kallar ju gita för lobbyist och samma har jag kallats. jag är alliansare och anser att de gjorde ett mycket bättre jobb vid makten än nuvarande röra.
          Både gita o jag är borgeliga,är det samma sak som lobbyister i din värld?
          Du kan faktiskt debattera ett sådant inlägg istället för att skriva ett meningslöst inlägg.
          Det var visserligen väntat för det är sällan om ens någongång du använt skallen när du skriver.
          jag har nog haft mer roligt åt dina skriverier än viceversa.
          antydde inte du i något inlägg att du minsann också varit politiker? Byggnadsnämnden?
          i så fall tycker jag det är anmärkningsvärt att inte försvara sitt parti eller att driva politiska frågor.
          Så bengalow,vad är en lobbyist i din värld? ulf

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 10-05-2016, 08:23
          Länk hit: #255

Medlem
          Antal inlägg: 1 403
          Medlem nr: 23 407

CITAT (malarmaster @ 10-05-2016, 06:56) *
          typiskt bengalowinlägg,säger inget bara menat som en förolämpning.

Du kallar ju gita för lobbyist och samma har jag kallats. jag är alliansare och anser att de gjorde ett mycket bättre jobb vid makten än nuvarande röra.
          Både gita o jag är borgeliga,är det samma sak som lobbyister i din värld?
          Du kan faktiskt debattera ett sådant inlägg istället för att skriva ett meningslöst inlägg.
          Det var visserligen väntat för det är sällan om ens någongång du använt skallen när du skriver.
          jag har nog haft mer roligt åt dina skriverier än viceversa.
          antydde inte du i något inlägg att du minsann också varit politiker? Byggnadsnämnden?
          i så fall tycker jag det är anmärkningsvärt att inte försvara sitt parti eller att driva politiska frågor.
          Så bengalow,vad är en lobbyist i din värld? ulf

Det beror på hur man har det. Är man miljonär, företagsledare, bankdirektör och helt frisk, ja, då gjorde borgarna bättre jobb som du tycker.

Men är du vanlig knegare, pensionär arbetslös eller sjuk då är det inget snack att nuvarande läge är ljusår bättre. Dessutom i mycket svårt läge. Inte vill man ha tillbaks borgare inte då.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-05-2016, 08:30
          Länk hit: #256

Medlem

CITAT (sparvuggla @ 10-05-2016, 09:23) *
          Det beror på hur man har det. Är man miljonär, företagsledare, bankdirektör och helt frisk, ja, då gjorde borgarna bättre jobb som du tycker.

Men är du vanlig knegare, pensionär arbetslös eller sjuk då är det inget snack att nuvarande läge är ljusår bättre. Dessutom i mycket svårt läge. Inte vill man ha tillbaks borgare inte då.

Visst är det så.

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 10-05-2016, 08:34
          Länk hit: #257

Medlem

Du får det att låta som om lobbying är något fult eller att du egentligen inte vet vad det är. Att arbeta med lobbying innebär helt enkelt att man försöka påverka/ föra fram vissa frågor. Alla intresseorganisationer som t.ex. SNF eller LRF arbetar med lobbyfrågor likaså alla NGO:er "Nongovernmental Organizations". Svante Axelsson från SNF kan nog anses vara en av Sveriges skickligaste lobbyister.
          Du har dock rätt i att lobbyism inte har något som helst med partipolitik att göra.
          Att Bengalow använder ordet "Lobbyist" som skällsord visar bara på hans stora okunnighet. Jag har under en del av min yrkesverksammatid jobbat med lobbyingfrågor, ett oerhört roligt och simulerande jobb. Om någon kallar mig för en duktig lobbyist så är det i realiteten en fin komplimang.
          Gita

Redigerat av Gita: 10-05-2016, 19:45

Citera
          Bengalow
          Inlägg 10-05-2016, 12:05
          Länk hit: #258

Medlem

Jösses, Gita! Din felskrivning av jobbet gillar jag: "-roligt och simulerande jobb".
          Du har helt fel om att lobbyism inte används i politiken/partipolitiken. I EU's huvudkontor i Brüssel trängs lobbyisterna med varandra, och någon har räknat ut, att det finns fler lobbyister där än förtroendevalda.
          Att jag ser på dess människor ur min synvinkel är för att jag vet att ingen annan "bransch" har så många "avdragsgilla luncher" som dessa. Mutresor, bonusar osv för att fånga in röster för sitt förslag. Professionella lobbyister är ett sattyg, och ingenting annat, som påverkar folk att t.o.m. gå emot sin egen vilja, mot "ersättning". Ett annat gammalt ord som faller mig mer i smaken, än det nästan nya, rumsrena, är "mutkolvar"...
          I Sverige är rörelsen inte så utbredd, tack vare vårt offentliga system, men tänk dig Italien, Grekland m.fl. länder där "svartsystemet" är mer normalt än att vara ärlig. Jag röstar nej till EU, om frågan kommer upp. Jag har alltid hävdat att det inte går att samarbeta med sydeuropeer, p.g.a. just mutor och fiffel. Vi har en väldigt låg profil jämfört med dessa. Det farliga är, att vi börjat närma oss deras moral, och accepterat dessa metoder.

Redigerat av Bengalow: 10-05-2016, 13:05

Citera
          Gita
          Inlägg 10-05-2016, 19:43
          Länk hit: #259

Medlem

CITAT (Bengalow @ 10-05-2016, 13:05) *
          Jösses, Gita! Din felskrivning av jobbet gillar jag: "-roligt och simulerande jobb".
          Du har helt fel om att lobbyism inte används i politiken/partipolitiken. I EU's huvudkontor i Brüssel trängs lobbyisterna med varandra, och någon har räknat ut, att det finns fler lobbyister där än förtroendevalda.
          Att jag ser på dess människor ur min synvinkel är för att jag vet att ingen annan "bransch" har så många "avdragsgilla luncher" som dessa. Mutresor, bonusar osv för att fånga in röster för sitt förslag. Professionella lobbyister är ett sattyg, och ingenting annat, som påverkar folk att t.o.m. gå emot sin egen vilja, mot "ersättning". Ett annat gammalt ord som faller mig mer i smaken, än det nästan nya, rumsrena, är "mutkolvar"...
          I Sverige är rörelsen inte så utbredd, tack vare vårt offentliga system, men tänk dig Italien, Grekland m.fl. länder där "svartsystemet" är mer normalt än att vara ärlig. Jag röstar nej till EU, om frågan kommer upp. Jag har alltid hävdat att det inte går att samarbeta med sydeuropeer, p.g.a. just mutor och fiffel. Vi har en väldigt låg profil jämfört med dessa. Det farliga är, att vi börjat närma oss deras moral, och accepterat dessa metoder.

Kul att ett enkelt tangentsnubbel kan roa dig. För övrigt är din långa drapa bara ytterligare ett bevis på hur oerhört okunnig du är. Inte värt att bemöta ytterligare. Dessutom är du farligt fördomsfull mot andra människor , i detta inlägg sydeuroper.
          Gita

CITAT (sparvuggla @ 10-05-2016, 09:23) *

Skillnaden är kanske om man vill ha ett samhälle byggt på bidragstagare eller på människor som bidrar med något.
          Gita

Redigerat av Gita: 10-05-2016, 19:48

Citera
          Bengalow
          Inlägg 10-05-2016, 21:40
          Länk hit: #260

Medlem

Och då menar du alltså, att du bidrar med något. Är det därför som du flyttat utomlands?

Citera

15 sidor V  « < 11 12 13 14 15 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 06:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon