Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Socialdemokraterna nu störst
          sparvuggla
          Inlägg 19-04-2016, 05:19
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 1 403
          Medlem nr: 23 407

CITAT (Gita @ 18-04-2016, 20:41) *
          Det är så sant. Bildt, Borg och Reinfeldt var högt respekterade internationellt. Nu skrattar man åt Sverige och jag talar inte gärna om att jag är svensk om det inte är nödvändigt i det land där jag för tillfället bor.
          Gita

Hahahaha
          den var bra! Respekterad av inblandade i Panamahärvan javisst. knappast hos dom fattiga och utsatta.
          Du får väl säga att du är Nordkorean då om du skäms för svenskheten.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 19-04-2016, 05:22
          Länk hit: #42

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Bengalow @ 18-04-2016, 21:56) *
          Och kom inte och säg att Anders Borg var en bra finansminister - den sämste som haft den posten sedan inrättandet på 1800-talet. En stor sifferfifflare.
          confused.gif Nu tror jag du har missförstått. Jämför med Magdalena Andersson som hävdade att det var "tomt i ladorna" när hon tog över, men genast började att strö pengar runt sig. Budgetarna spricker i princip direkt efter att de är lagda och hon har frångått "krona för krona-principen" och börjar ta statslån för att täcka de ofinansierade utgifterna.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 19-04-2016, 06:52
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

att regeringen Reinfeldt var respekterad utomlands är ett faktum,både Reinfeldt o Borg fick högsta betyg för sin hushållning och många länder tog emot tips,bland annat ROT programmet var efterfrågat.
          Att Sverige hade EU:s bästa ekonomi var ju också ett faktum.Tyvärr kör nuvarande regering ner den med att låna stora summor istället för att ta itu med våra inhemska problem.
          Man saknar de visioner som alliansen hade(har) och kör bara på i blindo.Regeringen tror ju dessutom inte själva på sin politik då de förutspår ökad arbetslöshet o ökade underskott.
          EU:s lägsta arbetslöshet 2020 var löftet,just nu ligger vi på plats 12 och det finns ingen möjlighet att ta plats 1 om man inte genomför kraftiga reformer på arbetsmarknaden,satsar på utbildning och underlättar etablering av företag. Inget av detta finns i regeringens program. Tvärtom vill man låsa arbetsmarknaden vid ålderdomliga system som inte längre funkar... ulf

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 19-04-2016, 07:29
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag ifrågasätter verkligen trådar som denna, där det drivs blind partipolitik. De främjar absolut inte ett tynande Forum, utan skapar bara dålig stämning. Ni som vill diskutera politik, kan ju starta trådar utifrån en sakfråga istället...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 19-04-2016, 07:40
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (malarmaster @ 18-04-2016, 17:34) *
          ..och är man anti s är man dålig i alla avseenden? dessutom uttalat av en som har urusel politisk insikt och saknar kunskaper om vad de övriga partierna vill i olika frågor. Det räcker med ett stort S,eller hur?
          nu spekuleras det i media om det inte var just Kaplans bostadspolitik som bidrog till hans avgång. nej,ruda kaplans bostadspolitik var inte bra,han agerade stoppblock för friska ideer liksom hans parti,mp gör.
          just nu befinner sig regeringen i förhandlingar med alliansen om bostadspolitiken,rykten som nu undersöks av media säger att kaplan var en urusel förhandlare och låste förhandlingarna.
          kanske kaplans eskapader i högerextrema kretsar gav löfven en chans att focka honom och få in en bättre bostadsminister.
          För övrigt om du följt dagens reportage i tv hade du säkert fått en annan syn på kaplan o hans kontakter,det finns åtskilliga foton med honom och olika personer kopplade till muslimsk extremism där han samtalar och skrattar ihop med dessa.
          Om man nu är en renlärig miljöpartist o står upp för partiets ideer (som han själv sa på presskonferensen) så talar man inte ens med sådana personer om det inte är i en debatt. Man äter inte middag ihop med dem...
          Hans olika uttalanden om t.ex judar placerar honom som judehatare och då rimmar det illa med dagens uttalande av honom.
          Det är nog så att många är skådespelare i politikens värld,vad de egentligen har för åsikter innerst inne får vi inte alltid veta.

ulf

Egentligen borde jag kanske inte bemöta skitsnacket men det första får stå för dig. Bara för att jag inte hejar på ditt lilla parti behöver jag inte sakna politisk insikt.

Som vanligt skriver du en massa men säger lite. Att hänvisa till rykten ger lite. Det är bra med stoppbockar ibland, motståndare till fri hyressättning exempelvis. Resultatet kan annars bli att hyrorna galopperar för att fastighetsägarna skall kunna tjäna mer nu när det är bostadsbrist.

Beträffande påståenden om Kaplans påstådda kontakter i extremkretsar. Bara för att man kan plocka ut några sådana är det inte sant förrän alla kontakter redovisas. De som vet så mycket kanske skulle kunna tala om var ALLA som var på middagen står politiskt? Och vilka Kaplan pratade med. Om man blir inbjuden till en middag och där upptäcker någon man inte gillar, skall man då avlägsna sig eller gilla läget? Vad tycker värden om en gäst försvinner? Journalister är nog bra men någon fullständig sanning kommer inte från dessa. Som det brukar heta i deras kretsar: Förstör inte en bra historia genom att presentera ALL fakta. Allt är vinklat.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 19-04-2016, 07:57
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Aqvakul @ 19-04-2016, 08:29) *
          Jag ifrågasätter verkligen trådar som denna, där det drivs blind partipolitik. De främjar absolut inte ett tynande Forum, utan skapar bara dålig stämning. Ni som vill diskutera politik, kan ju starta trådar utifrån en sakfråga istället...

Håller verkligen med dig - diskussionerna går ner på småbarnsnivå "min pappa är mycket starkare än din.... näää.. min är ännu starkare...."

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Gita
          Inlägg 19-04-2016, 08:24
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Gossen Ruda @ 19-04-2016, 08:40) *
          Egentligen borde jag kanske inte bemöta skitsnacket men det första får stå för dig. Bara för att jag inte hejar på ditt lilla parti behöver jag inte sakna politisk insikt.

Som vanligt skriver du en massa men säger lite. Att hänvisa till rykten ger lite. Det är bra med stoppbockar ibland, motståndare till fri hyressättning exempelvis. Resultatet kan annars bli att hyrorna galopperar för att fastighetsägarna skall kunna tjäna mer nu när det är bostadsbrist.

Beträffande påståenden om Kaplans påstådda kontakter i extremkretsar. Bara för att man kan plocka ut några sådana är det inte sant förrän alla kontakter redovisas. De som vet så mycket kanske skulle kunna tala om var ALLA som var på middagen står politiskt? Och vilka Kaplan pratade med. Om man blir inbjuden till en middag och där upptäcker någon man inte gillar, skall man då avlägsna sig eller gilla läget? Vad tycker värden om en gäst försvinner? Journalister är nog bra men någon fullständig sanning kommer inte från dessa. Som det brukar heta i deras kretsar: Förstör inte en bra historia genom att presentera ALL fakta. Allt är vinklat.

Jodå, genom ditt envisa försvarande av Kaplan så inser man att du tyvärr saknar all politisk insikt.
          Ska bli spännande att se hur du tänker försvara spånet Romson och hennes helt sanslösa uttalande om "11 september-terrordåden."
          Nog dags för henne att lämna in sin avskedsansökan också om nu inte Löfven har styrka nog att få bort henne,
          Gita

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 19-04-2016, 08:43
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 19-04-2016, 07:29) *

Ja så är det ju. Inget kan göra folk så osams som politik kan.
          Och alla står på sig ändå, så det är rätt meningslöst..........

Citera
          Gita
          Inlägg 19-04-2016, 08:56
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (sparvuggla @ 19-04-2016, 06:19) *
          Hahahaha
          den var bra! Respekterad av inblandade i Panamahärvan javisst. knappast hos dom fattiga och utsatta.
          Du får väl säga att du är Nordkorean då om du skäms för svenskheten.

Jo att Nordkorea är förebild/favoritregim för dig har ganska tydligt framgått av dina inlägg.
          Gita

Men det framgår väl av rubriken att detta är en politisk tråd, så varför överhuvudtaget öppna om du inte tycker om sådana trådar.
          Eller är det kanske för att dina miljöpartivänner gör bort sig på löpande band som gör att du inte gillar politik -just nu?
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 19-04-2016, 09:17
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (Gita @ 19-04-2016, 09:56) *
          Jo att Nordkorea är förebild/favoritregim för dig har ganska tydligt framgått av dina inlägg.
          Gita
          Men det framgår väl av rubriken att detta är en politisk tråd, så varför överhuvudtaget öppna om du inte tycker om sådana trådar.
          Eller är det kanske för att dina miljöpartivänner gör bort sig på löpande band som gör att du inte gillar politik -just nu?
          Gita

Jag är inte miljöpartist (har aldrig varit medlem i något parti), gillar att diskutera politiska frågor men inte utifrån ett propagandistiskt partipolitiskt perspektiv.

--------------------

zon 1

Citera
          Mjärden
          Inlägg 19-04-2016, 09:54
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 2 410
          Medlem nr: 79 127

CITAT (Huggorm @ 18-04-2016, 20:59) *
          Carl Bildt har integritet, statsmannamässighet och ett stort självförtroende. Det är helt enkelt inte lätt att sätta sig på honom, han är för smart och slipad. En mycket bra utrikesminister, jämför med efterträdaren Margot Wallström som totalt verkar sakna fingertoppskänsla och förmåga att se större perspektiv och konsekvenser.

Jag håller med fullständigt att Carl Bildt är den bäste utrikesministern vi haft sen långt tillbaka. Han visste precis när han skulle ta i och när han skulle ligga lågt, tror han skaffade sig mycket erfarenhet bla i medlaruppdraget efter Balkankriget.
          Margot Wallström har gjort bort sig ett flertal gånger, det hjälper inte att hon hugger lite på Kaplans uttalande om judar, tror inte att det återställer det dåliga rykte som Sverige fått i Israel. Det bästa för Sverige skulle vara att hon avgick också och att det tillsattes en utrikesminister som tänkte först och talade sen.

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 19-04-2016, 10:27
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Mjärden @ 19-04-2016, 09:54) *
          Jag håller med fullständigt att Carl Bildt är den bäste utrikesministern vi haft sen långt tillbaka. Han visste precis när han skulle ta i och när han skulle ligga lågt, tror han skaffade sig mycket erfarenhet bla i medlaruppdraget efter Balkankriget.
          Margot Wallström har gjort bort sig ett flertal gånger, det hjälper inte att hon hugger lite på Kaplans uttalande om judar, tror inte att det återställer det dåliga rykte som Sverige fått i Israel. Det bästa för Sverige skulle vara att hon avgick också och att det tillsattes en utrikesminister som tänkte först och talade sen.

Ja men hela den borgerliga högerregeringen gjorde bort sig!
          Dom blev ju bortröstade hela bunten!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 19-04-2016, 10:35
          Länk hit: #53

Medlem

Har alla glömt att Bildt haft ägande och styrelseuppdrag i Lundin Oil, som stöttade regimens folkmord och massfördrivning i Sudan för att upprätthålla sin produktion. Hans roll i den ryska oljeindustrin innan han blev utrikesminister och nu som rådgivare till Putins oljeintressen icke att förglömma. Ifrågasätter inte Calles kapacitet, hade en del debatter med honom inom studentpolitiken för 45 år sen, men han är en tuffing och inte rädd för att sko sig.

--------------------

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 19-04-2016, 11:16
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 19-04-2016, 11:35) *
          Har alla glömt att Bildt haft ägande och styrelseuppdrag i Lundin Oil, som stöttade regimens folkmord och massfördrivning i Sudan för att upprätthålla sin produktion. Hans roll i den ryska oljeindustrin innan han blev utrikesminister och nu som rådgivare till Putins oljeintressen icke att förglömma. Ifrågasätter inte Calles kapacitet, hade en del debatter med honom inom studentpolitiken för 45 år sen, men han är en tuffing och inte rädd för att sko sig.

Jag tror också att de flesta kommer ihåg att han frånsa sig alla uppdrag och intressen inom olje- och annan industri när han blev minister. Det kan ju inte vara så att personer med ett förflutet inom näringslivet skulle vara diskvalificerade inom svensk politik. Hemska tanke att bara människor från den offentliga sektorn skulle kunna få regera.
          Om nu Bildt inte var rädd för att sko sig så är det ju något som han har gemensamt med nuvarande utrikesminister, fast Bildt tänker först och talar sedan till skillnad från Margot.
          Gita

Citera
          malarmaster
          Inlägg 19-04-2016, 15:13
          Länk hit: #55

Medlem

detta är ju en politisk tråd...?!
          Vill du inte diskutera håll dig borta. ulf

Citera
          segelbåt
          Inlägg 19-04-2016, 15:51
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 557
          Medlem nr: 82 163

Nu börjar Romsons senaste uttalande sprida sig internationellt.
          http://www.dailymail.co.uk/news/article-35...-accidents.html

När ska svetsaren göra sig av med ankaret MP? Eller åtminstone Romson innan hela världen hatar oss.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 19-04-2016, 15:53
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (malarmaster @ 19-04-2016, 16:13) *
          detta är ju en politisk tråd...?!
          Vill du inte diskutera håll dig borta. ulf

Jag har inte sagt att jag inte kan diskutera politik. Men om man bara är ute efter att propagera för en specifik politisk inriktning eller parti, så är nog inte ett trädgårdsforum rätt miljö...

--------------------

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-04-2016, 15:56
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Aqvakul @ 19-04-2016, 16:53) *
          Jag har inte sagt att jag inte kan diskutera politik. Men om man bara är ute efter att propagera för en specifik politisk inriktning eller parti, så är nog inte ett trädgårdsforum rätt miljö...

tummenupp.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          malarmaster
          Inlägg 19-04-2016, 17:35
          Länk hit: #59

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 19-04-2016, 16:53) *

Men om man har en specifik politisk inriktning,dvs håller på ett parti o delar dess åsikter skall man alltså inte delta?
          för övrigt har de flesta forum en tavla typ småprat o där finns ofta politiska trådar,helt enkelt för att folk vill diskutera vad som händer i landet.
          jag förstår inte heller ditt resonemang,politik består just av åsikter och har man sin uppfattning om hur samhället skall funka går det ju inte att ändra åsikt hur som helst.
          men jag har sagt det innan,för att kunna diskutera politik bör man vara insatt. ytterst få på detta forum är det men av någon anledning vill man ändå diskutera saker som man inte har en aning om.bättre då att antingen läsa på aktuell fråga eller avstå diskussion.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 19-04-2016, 17:50
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Så du menar att bara hel- eller deltidspolitiker och lobbyister, dvs du och Gita, skall ha rätt att prata politik? Faktiskt lite egotrippat. Man kan vara politiskt intresserad ändå. Men jag håller med om att du är mest politiserad här vilket märks när du skriver. En massa text men inget konkret. Mest tyckanden och rykten och liknande.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

15 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2026, 00:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon