Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Miljöpartiet
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-05-2016, 19:37
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Om en person väljer att avbryta sitt arbete för att bli riksdagspolitiker är det nog ganska skäligt att denne får pension efter avslutat uppdrag, annars får vi inga duktiga personer i riksdagen.

Redigerat av Gossen Ruda: 12-05-2016, 19:37

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 12-05-2016, 20:35
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (*Stintan* @ 12-05-2016, 20:03) *
          Det var du som pladdrade om pension som uppskjuten lön och det var det jag svarade på. Det är ju inte ålderspension de här personerna får utan pengar som de lever på trots att de jobbar med annat och stoppar in pengarna i sina bolag och precis som du sa tidigare trixar undan genom att inte ta ut någon lön.
          Är det någon som frågat dig efter regelverket? Uppsatsen ovan hade du inte alls behövt lägga ner jobb på då jag redan visste allt det där. Det finns nämligen något som heter Google.

Nog måste man väl få ha en åsikt om dessa generösa bidrag politikerna får när de lägger av. Det är lika illa som de vansinniga avgångsvederlag som topparna i näringslivet erhåller vare sig dom skött sig eller inte.

mitt inlägg om regelverket var inte svar till dig vilket jag skrev utan en allmän upplysning till de som läser tråden o de därmed slipper googla om regelverket.

Nej,jag anser att det nya regelverket är rimligt med tanke på att det inte är lätt att gå tillbaks till ett jobb som man varit borta från i flera år.Ersättningen är ju dessutom tidsbegränsad och maximerad.
          kan ju jämföras med en vanlig a-kassa.
          Alla har ju inte heller inkomstgarantin då de faktiskt ofta går till andra uppdrag eller jobb.
          Ser inte heller några problem med att bilda ett företag o under uppbyggnaden av det inte ta ut lön utan har just inkomsgarantin att leva på. kan delvis jämföras med ett starta egetbidrag.visserligen generöst men jag ser inte några moraliska problem med det. bättre att inte göra något utan bara lyfta pengarna,är det mer moraliskt?

näringslivets avgångsvederlag skiter jag i, det är ett ägarproblem o handlar ju inte om skattepengar.
          det är dessutom bara stora företag som har råd med sådant,den vanlige medel o småföretaget har inga sådana summor att ge bort.
          ogillar du lönenivån i elitidrotten också ? Zlatan får ju en häftig lön för att sparka boll.
          Tycker bara det låter som den vanlige avundsjukan... Ulf

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 12-05-2016, 21:43
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det är väl inte bara du som får ha en åsikt här och att alla måste tycka som du. Lägg ner besserwisserattityden!

Säger inget om lönenivån i elitidrotten eftersom det trots allt är en relativt kort tid de är aktiva. Tror dessutom att många idrottare jobbat och jobbar betydligt hårdare än vanligt folk för att hålla en nivå som ger så hög lön. Sen är det ju bara ett fåtal idrotter som ger så mycket som Zlatan kan inkassera. De flesta kommer ju aldrig i närheten av dom beloppen.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Mjärden
          Inlägg 12-05-2016, 22:52
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 2 410
          Medlem nr: 79 127

Stintan; ta det lugnt, det är klart att malern försvarar politikernas avgångsvederlag, då han själv tillhör den skaran.
          Jag känner dock en politiker, som skänkte bort en del av sitt arvode som EU-parlamentariker och det är vänsterpartisten Eva-Britt Svensson. Hon tyckte det var oskäligt högt och jag tror hon gav en del till ungdomsorganisationer på vänsterkanten.
          Hedrande undantag, annars brukar ju regeln vara att försöka roffa åt sig så mycket som möjligt oavsett partifärg.

Citera
          Gita
          Inlägg 15-05-2016, 10:47
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

"Starka institutioner" säger nya språkröret Isabella Lövin att hon vill arbeta för. Någon som vet /förstår vad hon menar med det?

Romson fick gå, men den lika ansvarige lille självgode farbor Fridolin sitter kvar. Några kommentarer?
          Gita

Citera
          malarmaster
          Inlägg 15-05-2016, 12:15
          Länk hit: #86

Medlem

att Fridolin blir kvar tolkar jag positivt för oppositionen. Det innebär sannolikt att röran inom mp fortsätter då han har bidragit till stor del.

Nu får vi se hur löfven omskapar regeringen. får Fridolin sitta kvar som skolminister med tanke på röran han ställt till där?
          får Mp behålla bostadsministerposten? kommer Mp att ställa några krav för fortsatt samarbete ?
          Kongressen gav ju inget entydigt svar utan mycket ligger tydligen på språkrören. Få se om Lövin har hårdare nypor än Romson. Spånnande politiskt blir det i vilket fall.

Nej,jag har ingen aning om vad Lövin menade,vet egentligen inte vad hon står för.Sägs vara kunnig i skogs o fiskefrågor men för övrigt har jag inte hört något.Hennes ministerskap hittills har ju varit anonymt. ulf

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 19-05-2016, 05:10
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 1 402
          Medlem nr: 23 407

Här är sanningen:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article22842321.ab

Och tyvärr hakade många även här på odla i drevet, i sina egna politiska syften.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 19-05-2016, 08:01
          Länk hit: #88

Medlem

CITAT (sparvuggla @ 19-05-2016, 06:10) *
          Här är sanningen:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article22842321.ab

Och tyvärr hakade många även här på odla i drevet, i sina egna politiska syften.

Knappast,ett debattinlägg som skyller på media o bortser från att både romson o Fridolin inte kunde reda ut röran i samband med kaplan affären.
          Mp.s politik är ju en annan sak o har inget med detta att göra.
          Det har utförligt redogjorts för kaplans beröringar med både islamister o högerextrema personer.
          Det vi inte vet i samband med kaplans avgång är hur statsministern agerat gentemot Mp.
          löfvens agerande är lika tafatt som språkrörens men troligen har statsministern krävt Kaplans avgång.

Och även du,sparvuggla hakar ju nu på ett annat "drev". att misstänkliggöra media för att hitta på nyheter.
          något man sysslat med på vänstersidan i flera år .... ulf

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 19-05-2016, 08:12
          Länk hit: #89

Medlem

CITAT (malarmaster @ 19-05-2016, 09:01) *
          Det har utförligt redogjorts för kaplans beröringar med både islamister o högerextrema personer.

Knappast, det var mest spekulationer.

--------------------

Citera
          malarmaster
          Inlägg 19-05-2016, 10:53
          Länk hit: #90

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 19-05-2016, 09:12) *
          Knappast, det var mest spekulationer.

du har sagt det innan men det har faktiskt gjorts flera reportage och även tv-inslag om dessa kontakter,kaplan har dessutom själv medverkat i tv.

om inte dessa kontakter skett,varför avgår han? Fridolin o co ville ha honom kvar men fick ge sig när fakta presenterades.

spekulationerna ligger ju hos dej som tydligen anser honom vara oskyldig till dessa möten. de finns faktiskt dokumenterade på bild där han sitter o skrattar ihop med dessa individer.
          kolla de reportage t.ex expressen haft men dessa bilder har ju även visats på svt o tv4 nyheterna.

tråkigt att din bild av verkligheten inte stämmer men så är det hela tiden med dina inlägg. ulf

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 19-05-2016, 11:53
          Länk hit: #91

Medlem

Man kan sitta ihop med nästan vem som helst och ha trevligt utan att för den saken skull sympatisera med den personens åsikter, eller är du alltid lika rabiat?

--------------------

Citera
          segelbåt
          Inlägg 19-05-2016, 12:13
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 557
          Medlem nr: 82 163

CITAT (Gossen Ruda @ 19-05-2016, 12:53) *
          Man kan sitta ihop med nästan vem som helst och ha trevligt utan att för den saken skull sympatisera med den personens åsikter, eller är du alltid lika rabiat?

Hade du varit lika förstående om det varit ebba busch thor istället för Kaplan? Nähe, varför inte..?

Sossar är dåliga människor...

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 19-05-2016, 12:24
          Länk hit: #93

Medlem

CITAT (segelbåt @ 19-05-2016, 13:13) *
          Hade du varit lika förstående om det varit ebba busch thor istället för Kaplan? Nähe, varför inte..?

Sossar är dåliga människor...

Haha
          Och varför är inte DU lika kritisk not Bush Thor då?? Klicka på min länk en gång till och läs lite noggrannare..............
          Era försvar på borgarna börjar bli löjeväckande faktiskt.

Citera
          segelbåt
          Inlägg 19-05-2016, 12:30
          Länk hit: #94

Medlem

CITAT (sparvuggla @ 19-05-2016, 13:24) *
          Haha
          Och varför är inte DU lika kritisk not Bush Thor då?? Klicka på min länk en gång till och läs lite noggrannare..............
          Era försvar på borgarna börjar bli löjeväckande faktiskt.

Jag är kritisk mot alla politiker. till skillnad från dig som bara hatar högern.

Hade Kaplan visat sig vara en seriemördarkannibal så hade du säkert haft ursäkter för detta. Du är patetisk...

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 19-05-2016, 12:36
          Länk hit: #95

Medlem

CITAT (segelbåt @ 19-05-2016, 13:30) *
          Hade Kaplan visat sig vara en seriemördarkannibal så hade du säkert haft ursäkter för detta. Du är patetisk...

Svar: Nej du det hade jag inte.

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 19-05-2016, 12:42
          Länk hit: #96

Medlem

Jag hoppas nästa mediedrev riktar sig mot nån borgare, tex. Jan Björklund..........

Citera
          segelbåt
          Inlägg 19-05-2016, 12:52
          Länk hit: #97

Medlem

CITAT (sparvuggla @ 19-05-2016, 13:42) *
          Jag hoppas nästa mediedrev riktar sig mot nån borgare, tex. Jan Björklund..........

Hellre Annie Lööf... Jag skulle med glädje se på när hon drogs runt i smutsen.

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 19-05-2016, 12:56
          Länk hit: #98

Medlem

SD är undantag, deras väljare är lite udda om man säger det snällt. Medidrev lyfter dom bara upp i rampljuset.
          Men tack och lov har deras kurva pekat stadigt neråt sista tiden.

Citera
          segelbåt
          Inlägg 19-05-2016, 13:02
          Länk hit: #99

Medlem

CITAT (sparvuggla @ 19-05-2016, 13:56) *
          SD är undantag, deras väljare är lite udda om man säger det snällt. Medidrev lyfter dom bara upp i rampljuset.
          Men tack och lov har deras kurva pekat stadigt neråt sista tiden.

Men det är ju så demokrati fungerar... Är idioter i majoritet så skall idioterna styra. Det är ju så det är idag...

Citera
          malarmaster
          Inlägg 19-05-2016, 13:27
          Länk hit: #100

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 19-05-2016, 12:53) *

det kanske jag är. jag skulle aldrig gå på ett möte/middag om jag varit hög politiker och kan sammankopplas med islamister o högerextrema.
          hade jag inte vetat om gästlistan i förväg skulle jag gått när jag sett deltagarna.men som minister bör man ju veta vilka som är närvarande?
          Jag kan visst byta ord både med vänsterpartister o sd-anhängare men aldrig skulle jag sätta mig ihop med en nazist eller kommunist om jag vetat om deras åsikter.de står så långt ifrån vad som är acceptabelt så det funkar inte.
          är också kritisk till vissa religiösa grupper oavsett religion,vare sig de är ortodoxa judar eller islamister.Det finns ju även kristna grupper jag undviker t.ex sådana som är aktiva pingstvänner eller andra bokstavstroende .
          Ulf

Citera

6 sidor V  « < 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-12-2025, 15:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon