CITAT (*Stintan* @ 12-05-2016, 20:03)

Det var du som pladdrade om pension som uppskjuten lön och det var det jag svarade på. Det är ju inte ålderspension de här personerna får utan pengar som de lever på trots att de jobbar med annat och stoppar in pengarna i sina bolag och precis som du sa tidigare trixar undan genom att inte ta ut någon lön.
Är det någon som frågat dig efter regelverket? Uppsatsen ovan hade du inte alls behövt lägga ner jobb på då jag redan visste allt det där. Det finns nämligen något som heter Google.
Nog måste man väl få ha en åsikt om dessa generösa bidrag politikerna får när de lägger av. Det är lika illa som de vansinniga avgångsvederlag som topparna i näringslivet erhåller vare sig dom skött sig eller inte.
mitt inlägg om regelverket var inte svar till dig vilket jag skrev utan en allmän upplysning till de som läser tråden o de därmed slipper googla om regelverket.
Nej,jag anser att det nya regelverket är rimligt med tanke på att det inte är lätt att gå tillbaks till ett jobb som man varit borta från i flera år.Ersättningen är ju dessutom tidsbegränsad och maximerad.
kan ju jämföras med en vanlig a-kassa.
Alla har ju inte heller inkomstgarantin då de faktiskt ofta går till andra uppdrag eller jobb.
Ser inte heller några problem med att bilda ett företag o under uppbyggnaden av det inte ta ut lön utan har just inkomsgarantin att leva på. kan delvis jämföras med ett starta egetbidrag.visserligen generöst men jag ser inte några moraliska problem med det. bättre att inte göra något utan bara lyfta pengarna,är det mer moraliskt?
näringslivets avgångsvederlag skiter jag i, det är ett ägarproblem o handlar ju inte om skattepengar.
det är dessutom bara stora företag som har råd med sådant,den vanlige medel o småföretaget har inga sådana summor att ge bort.
ogillar du lönenivån i elitidrotten också ? Zlatan får ju en häftig lön för att sparka boll.
Tycker bara det låter som den vanlige avundsjukan... Ulf