Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Odling tar sig inte, Börjar bli less
          lofar
          Inlägg 20-05-2016, 12:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 83 731

Hej!

Har sått potatis, bladspenat, palsternacka, kålrot, morötter på ungefär 10 kvadratmeders yta. Inget har kommit upp trots att det gått en månad sedan sådd. Jag tror att palsternackans fröer grodde och kom upp då jag såg att i den raden så kom det upp något med samma avstånd. Nu när jag tittade till odlingen så var allt som tycktes ha kommit upp borta. Bara massa ogräs och annat.

Har haft fiberduk på och vattnat i princip varje dag. Förkultiverade även myskpumpa som grodde jättefort och växte till sig fint men sen när jag planterade ut dem vissnade bladen och blev lite vitfärgade. De ser rätt vissna ut och bara 3/10 ser ut att kunna överleva idagsläget. Några utav dessa verkar ha blivit uppätna eller något för dem är borta sad.gif

Stått och grävt upp jorden i kanske 10 timmar totalt och har inte odlat något i denna jord på flera år. Tänkte att det måste därför vara massa näring i jorden så gödslade inte jorden. Hade endast lite aska på och förra veckan strödde jag lite kompost löst runtomkring.

Har förkultiverat majs & rabarber inomhus men känns ju helt värdelöst att sätta ut skiten om det bara ska vissna ner och dö.

Ber om ursäkt för rörig trådstart och negativ anda. Hoppas det finns någon kunnig person som kan tillföra kunskap och se till att jag kan få ut avkastning på den tid jag lagt ner.

Mvh

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 21:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon