Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Har Kd bytt åsikt i HBTQ-frågor?
          Gita
          Inlägg 20-06-2016, 20:01
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Gossen Ruda @ 20-06-2016, 20:49) *
          Eftersom du i inlägget jämför din åsikt med Stintans och detta på ett nedlåtande sätt. Skriv bara vad du själv tycker utan jämförelser så blir det trevligare på forumet.

Det var ju Stintan som tyckte att det var frågan om hyckleri, inte jag och det får hon gärna tycka. Jag däremot har en helt annan åsikt får jag då inte hänvisa till det jag protestera emot?
          Snälla du, all form av debatt blir ju helt omöjlig om man inte får tala om vad man tycker är fel!
          Gita

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 20-06-2016, 20:15
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (segelbåt @ 20-06-2016, 19:15) *
          Påminn mig gärna varför vi tycker detta är ok på våra gator...

Bara trevligt

CITAT (*Stintan* @ 20-06-2016, 19:28) *
          Motfråga: varför inte?

Precis

CITAT (Huggorm @ 20-06-2016, 19:32) *
          Ja, man kan fråga sig om en heterosexuell porrfestival hade fått hållas på samma sätt.

KD tar ännu ett steg mot sin egen undergång. De lämnar alla sina konservativa värderingar och snart har de inget kvar alls som kan locka några väljare.

Porr och porr, det är ju högst subjektivt. Naket, spejsat o galet är inte direkt porr vad jag kan se

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-06-2016, 20:16
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 20-06-2016, 20:26) *
          Jo , jag ärbåde hetro och kristen (har till och med stödröstt på KD) men jag gillar Pride för det är fest, party och inte minst uppkäftighet.
          Gita

Jag är också hetro och egentligen lite pryd, men gillar Pride av samma skäl som du. Sen är den kanske inte så spännande som den var förr, mer förutsägbar...
          Själv blev jag mer imponerad av ett gäng bögpoliser som gick i sina uniformer med plakat i Edinburgh när jag var där 2009, än halvnakna Pride-firare...

Det är säkert många som röstat på KD som går på Pride. Men när KDs ledare går på Pride blir det mer problematiskt, eftersom det finns starka krafter inom partileden som är klart homofoba.... Funderingen är om man visar en sak utåt, men har en annat tonläge internt. (Samma kritik brukar riktas mot t.ex. en del muslimska ledare i Sverige)

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 20-06-2016, 20:16
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (segelbåt @ 20-06-2016, 19:35) *
          Skulle jag klä mig så på gatan tar polisen mig för förargelseväckande beteende... Vilket är helt rätt...

Stackars barn som deltar i detta dekadenta sexuella jippot...

Varför stackars barn? Tror nog föräldrar och barn gemensamt kan själv besluta vad de vill se eller inte . Behövs inga moral poliser.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-06-2016, 20:40
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Gita @ 20-06-2016, 21:01) *
          Det var ju Stintan som tyckte att det var frågan om hyckleri, inte jag och det får hon gärna tycka. Jag däremot har en helt annan åsikt får jag då inte hänvisa till det jag protestera emot?
          Snälla du, all form av debatt blir ju helt omöjlig om man inte får tala om vad man tycker är fel!
          Gita

Det finns olika sätt att uttrycka sig. Först citerar du Stintan och sen vänder du dig direkt till henne och kritiserar hennes inställning vilket jag reagerar på, dessutom med en nedlåtande ton. Det räcker med citatet och sen att du framför din åsikt utan att dra in Stintan. Dvs din åsikt om ämnet och inte om Stintans åsikter. Det är dessa ständiga små påhopp och nålstick som sänker debattnivån. Kan du inte se själv problematiken får jag förslå en PR-konsult.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          segelbåt
          Inlägg 20-06-2016, 20:44
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 557
          Medlem nr: 82 163

CITAT (Jubbe063 @ 20-06-2016, 21:16) *
          Varför stackars barn? Tror nog föräldrar och barn gemensamt kan själv besluta vad de vill se eller inte . Behövs inga moral poliser.

Antar att du är bög så då förstår jag att du vill se halvnakna läderbögar som leker med dildos... Däremot är jag tveksam till om barn bör utsättas för det.

Sedan förstår jag inte varför man måste deklarera sin sexuella läggning offentligt. Jag har aldrig känt något behov av att stå halvnaken på ett lastbilsflak och skrika att jag är hetero.

Redigerat av segelbåt: 20-06-2016, 20:47

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-06-2016, 21:08
          Länk hit: #27

Medlem

Min enkla åsikt om priderörelsen är att det tycks finnas gott om sexualdårar där eller åtminstone översexuella personer. Jag har inget emot nakenhet, är lite av nudist på landet, men finner det osmakligt att tvinga på andra min nakenhet så det är bara där och bara när jag är ensam. Det skall fö givetvis vara samma regler i ett demonstrationståg som i samhället i övrigt beträffande nakenhet. Beträffande principen att så fort någon kille har skaffat sig en pojkvän så måste hela världen få veta det gör att jag blir lite skeptisk till gayrörelsen. Hur äkta är dessa känslor? God natt.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-06-2016, 21:15
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (segelbåt @ 20-06-2016, 19:35) *
          Skulle jag klä mig så på gatan tar polisen mig för förargelseväckande beteende... Vilket är helt rätt...

Stackars barn som deltar i detta dekadenta sexuella jippot...

Ja om det inte vore i prideparaden skulle dom nog också bli tagna för förargelseväckande beteende.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-06-2016, 21:32
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (Gita @ 20-06-2016, 20:20) *
          .........

Nu får du lov att precisera lite.... är det Annie och Ebba ( två framgångsrika unga kvinnor) du ogillar eller är det den politik som deras partier står för som du inte tycker om.
          Gita

Finns ingen som helst anledning att precisera.

--------------------

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 21-06-2016, 05:08
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 1 402
          Medlem nr: 23 407

Kärlek är tydligen fel enligt vissa.
          Dom föredrar IS sätt att leva.

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 21-06-2016, 06:05
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 19-06-2016, 21:43) *
          Nu har Ebba Busch Thor aviserat att hon ska gå med i Pridetåget genom Sthlm. För mig klingar det falskt men hon kanske tror hon kan fiska röster.

Ja jag brukar kalla kd för de skenheliga..............

Redigerat av sparvuggla: 21-06-2016, 06:05

Citera
          Gita
          Inlägg 21-06-2016, 13:43
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 20-06-2016, 21:16) *
          Jag är också hetro och egentligen lite pryd, men gillar Pride av samma skäl som du. Sen är den kanske inte så spännande som den var förr, mer förutsägbar...
          Själv blev jag mer imponerad av ett gäng bögpoliser som gick i sina uniformer med plakat i Edinburgh när jag var där 2009, än halvnakna Pride-firare...

Det är säkert många som röstat på KD som går på Pride. Men när KDs ledare går på Pride blir det mer problematiskt, eftersom det finns starka krafter inom partileden som är klart homofoba.... Funderingen är om man visar en sak utåt, men har en annat tonläge internt. (Samma kritik brukar riktas mot t.ex. en del muslimska ledare i Sverige)

Om homofoba krafter/falanger inom partierna skulle utgöra ett hinder för partiledaren att gå med i Pride-paraden så skulle inga partiledare överhuvud taget få gå med. Homofoba krafter finns ju i varierande grad inom samtliga partier och inte minst inom socialdemokratin (kanske beroende på hög medelålder hos såväl S- som KD-medlemmarna, en generationsfråga m.a.o).
          Partiledarna står ju faktiskt för partiernas officiella hållning i denna och andra frågor.
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 21-06-2016, 14:10
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (sparvuggla @ 21-06-2016, 07:05) *
          Ja jag brukar kalla kd för de skenheliga..............

....... och vad brukar du kalla homofoba krafter hos er på vänsterkanten då? För så naiv är du väl ändå inte att du tror att sådana inte finns.
          Gita

CITAT (*Stintan* @ 20-06-2016, 22:32) *
          Finns ingen som helst anledning att precisera.

Hoppsan, hoppsan! Precisera inte.... var bara lite nyfiken på hur du tänkte.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 21-06-2016, 14:32
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 21-06-2016, 14:43) *
          Om homofoba krafter/falanger inom partierna skulle utgöra ett hinder för partiledaren att gå med i Pride-paraden så skulle inga partiledare överhuvud taget få gå med. Homofoba krafter finns ju i varierande grad inom samtliga partier och inte minst inom socialdemokratin (kanske beroende på hög medelålder hos såväl S- som KD-medlemmarna, en generationsfråga m.a.o).
          Partiledarna står ju faktiskt för partiernas officiella hållning i denna och andra frågor.
          Gita

Jo, men inom KD är detta en mer central fråga, där meningsmotsättningarna också varit tydliga bland de förtroendevalda. Många partiföreträdare är milt sagt negativa till avvikelser från den heterosexuella normen. Känns definitivt som att partiledarens ställningstagande och partiets officiella dokument är mer av en PK-fasad än en politisk övertygelse. Men vi får väl se hur man handlar när sakfrågorna kommer upp på bordet. Ord utan handling är ingenting värt.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 21-06-2016, 15:00
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 21-06-2016, 15:32) *
          Jo, men inom KD är detta en mer central fråga, där meningsmotsättningarna också varit tydliga bland de förtroendevalda. Många partiföreträdare är milt sagt negativa till avvikelser från den heterosexuella normen. Känns definitivt som att partiledarens ställningstagande och partiets officiella dokument är mer av en PK-fasad än en politisk övertygelse. Men vi får väl se hur man handlar när sakfrågorna kommer upp på bordet. Ord utan handling är ingenting värt.

Nu tror inte jag att det är riktigt som du påstår, men om så är fallet så tycker jag EBT är värd en stor eloge för att hon har styrka och mod nog att stå upp för HBQT-gruppen trots de konservativa "gammelgubbarna" som i så fall finns i partiet.

Tror du förresten att någon protesterat om charmige, supergullige Affe-Paffe Svensson deltagit i paraden?
          Gita

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-06-2016, 15:53
          Länk hit: #36

Medlem

Om någon har homofobi är det verkligen synd om den personen och hen kan inte hjälpa det. https://sv.wikipedia.org/wiki/Fobi

--------------------

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 21-06-2016, 16:32
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Gita @ 21-06-2016, 15:10) *
          ....... och vad brukar du kalla homofoba krafter hos er på vänsterkanten då? För så naiv är du väl ändå inte att du tror att sådana inte finns.
          Gita

Det är du som inte tycks förstå hur det ligger till.
          kd med sina skenheliga pingstpastorer mm har nog procentuellt sett långt större antal gammaldags homofober än vänstersidan. Och inte tycks du veta att v har drivit mest även dom här frågorna liksom all jämställdhet.
          Läs på lite innan du gör bort dig igen.

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 21-06-2016, 16:57
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (segelbåt @ 20-06-2016, 21:44) *
          Antar att du är bög så då förstår jag att du vill se halvnakna läderbögar som leker med dildos... Däremot är jag tveksam till om barn bör utsättas för det.

Sedan förstår jag inte varför man måste deklarera sin sexuella läggning offentligt. Jag har aldrig känt något behov av att stå halvnaken på ett lastbilsflak och skrika att jag är hetero.

Vill jag inte se halvdana människor så går jag inte dit där sådana finns. Så enkelt är det. Vill du inte se Pride, låt bli att gå dit då.

Sen vad vad barnen får se eller inte se är upp till deras föräldrar, inget du behöver moralpredika över. Tror nog föräldrarna kan fatta dessa beslut själva.

Citera
          segelbåt
          Inlägg 21-06-2016, 17:04
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 557
          Medlem nr: 82 163

CITAT (sparvuggla @ 21-06-2016, 17:32) *
          Det är du som inte tycks förstå hur det ligger till.
          kd med sina skenheliga pingstpastorer mm har nog procentuellt sett långt större antal gammaldags homofober än vänstersidan. Och inte tycks du veta att v har drivit mest även dom här frågorna liksom all jämställdhet.
          Läs på lite innan du gör bort dig igen.

Fast det är ju därför det är kul att det finns böghatare inom vänstern. Jan Myrdal tex är ju en känd homohatare.

Vänsterpartiet dåliga på hbt-frågor

Bäst är Folkpartiet, Miljöpartiet och Feministiskt initiativ, som alla röstar och enkätsvarar till hundra procents överensstämmande med RFSL ställningstagaden.

Sämst är Sverigedemokraterna(46,7%), följt av Kristdemokraterna(76,1) och Vänsterpartiet(80%).

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2...icle18873791.ab

CITAT (Jubbe063 @ 21-06-2016, 17:57) *
          Vill jag inte se halvdana människor så går jag inte dit där sådana finns. Så enkelt är det. Vill du inte se Pride, låt bli att gå dit då.

Sen vad vad barnen får se eller inte se är upp till deras föräldrar, inget du behöver moralpredika över. Tror nog föräldrarna kan fatta dessa beslut själva.

Så jag skall undvika centrala Stockholm bara för att sexuellt avvikande personer skall tramsa runt med löskukar på gatorna?

Tycker du det är okej att barn utsätts för halvnakna läderbögar som viftar med dildos så hoppas jag verkligen att du inte har barn...

Redigerat av segelbåt: 21-06-2016, 17:09

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-06-2016, 17:42
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (segelbåt @ 21-06-2016, 18:04) *
          Fast det är ju därför det är kul att det finns böghatare inom vänstern. Jan Myrdal tex är ju en känd homohatare.

Vänsterpartiet dåliga på hbt-frågor

Bäst är Folkpartiet, Miljöpartiet och Feministiskt initiativ, som alla röstar och enkätsvarar till hundra procents överensstämmande med RFSL ställningstagaden.

Sämst är Sverigedemokraterna(46,7%), följt av Kristdemokraterna(76,1) och Vänsterpartiet(80%).

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2...icle18873791.ab

Så jag skall undvika centrala Stockholm bara för att sexuellt avvikande personer skall tramsa runt med löskukar på gatorna?

Tycker du det är okej att barn utsätts för halvnakna läderbögar som viftar med dildos så hoppas jag verkligen att du inte har barn...

Det där blir ju helt snett om man inte läser hela artikeln som för övrigt är flera år gammal. Det handlade ju om på EU-nivå och vad man tycker EU ska besluta om. Är man då emot EU som v så är ju svaren ganska självklara. På nationell nivå hade det helt klart blivit andra svar från V.

Synd att det fortfarande finns människor med en sån tråkig attityd mot HBTQ-personer.
          Så mycket kan du väl planera att du kan hålla dig ifrån prideparaden den dagen den pågår om du inte vill se dom.
          Det finns nog värre saker barn dagligen ser och matas med av diverse media än några "halvnakna läderbögar" en dag om året. Tror nog också att föräldrarna kan fatta beslut själva ang. sina barn.

--------------------

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-03-2026, 22:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon