Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 5 6 7  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Terrorism!, Det är vårt sätt att leva de vill förstöra/förgöra/tillintet
          Gita
          Inlägg 23-07-2016, 19:49
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-07-2016, 19:15) *
          killen i münchen war i alla fall ingen terrorist utan en galning som gillade tydligen masskjutningar.

jag följde hela kvällen dramat på tysk tv och i en tidning från münchen samt polisens hp

lyssnade idag även på presskonferensen från polisen.
          men vad svensk media hörde allt, har dom inte sagd, det är bedrövligt att dom inte fattar bättre. likaså med översättningar.

jag har lite svårt att skriva för att jag inte kan använda högerhanden några veckor

elisabeth

Dessutom såg han massmördaren (inte terroristen) Breivik som en förebild. Vissa medier påstår att hans dåd var avsett som en hyllning till Breivik.

Vad har hänt med din hand?
          Gita

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 24-07-2016, 09:50
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Gita @ 23-07-2016, 20:49) *
          Dessutom såg han massmördaren (inte terroristen) Breivik som en förebild. Vissa medier påstår att hans dåd var avsett som en hyllning till Breivik.

Vad har hänt med din hand?
          Gita

det var sveska medier som började spekulera om breivik. förövraren var mest förtjust i skolsjutningar. särskilt den i winnenden för några år sedan.

igårmorse hämtade ju polisen hans dator och lite annat i hans hem och allt måste ju noga undersökas. innan det är klart skall det inte spekuleras för mycket.

inte heller förstår jag hur människor tänker när dom ringer in falsklarm. det var flera som gjorde det.
          men polisen försöker att få fram eventuellt vem det var.

gita jag har ett brutet nyckelben och därför en campbandage på överkroppen där högra armen är fastbunden.

bara att få pekaren dit jag vill ha den är svårt nen vänster

elisbeth

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-07-2016, 10:20
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jag såg och hörde i TV en tysk polis av något slag som nämnde att det skedde på 5-årsdagen av Breiviks massaker.

Redigerat av Gossen Ruda: 24-07-2016, 10:20

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Gita
          Inlägg 24-07-2016, 13:05
          Länk hit: #124

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 24-07-2016, 11:20) *
          Jag såg och hörde i TV en tysk polis av något slag som nämnde att det skedde på 5-årsdagen av Breiviks massaker.

Klassar du killen i Tyskland som terrorist eller som en ensam galning och massmördare?
          Gita

Redigerat av Gita: 24-07-2016, 13:05

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 24-07-2016, 13:12
          Länk hit: #125

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 24-07-2016, 11:20) *

ja det tänkte jag också på för tidigare såg jag en del från oslo.

wenn han skall t.o.m. ha åkt till winnenden men allt utvärderas fortfarande.

men vad jag undrar är om inte föräldrar märkte nåt.... sånt kan ju intr gåspårlöst förbi när man bor ihop i en lägenhet.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 24-07-2016, 13:13
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 24-07-2016, 14:05) *
          Klassar du killen i Tyskland som terrorist eller som en ensam galning och massmördare?
          Gita

(Jag vet att frågan ställdes till Gossen Ruda, men jag vill gärna kommentera det ändå.)

Det krävs väl betydligt mer info för att avgöra. I läge 1, utgick media från att han hette Ali och därmed var jihadistisk terrorist. Eftersom han är död kommer det att bli svårare att fastställa motivbilden. Just nu pekar väl mycket på att han är en ensam galning, vilket vi i det här läget väl helst tror...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 24-07-2016, 14:05
          Länk hit: #127

Medlem

polisen säger fortfarandeatt motivet är oklart. låt dom göra sitt jobb.
          gita nu är du lite väl tjatig.....

är det viktigare för dig att få rätt än vad som hände osv

Redigerat av Elisabeth-Västkustkolonisten: 24-07-2016, 14:11

Citera
          Gita
          Inlägg 24-07-2016, 14:18
          Länk hit: #128

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-07-2016, 15:05) *
          gita nu är du lite väl tjatig.....

är det viktigare för dig att få rätt än vad som hände osv

Vad syftar du på?
          Gita

Citera
          Bengalow
          Inlägg 24-07-2016, 14:21
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-07-2016, 15:05) *
          gita nu är du lir väl tjatig.....

Inte bara nu...Det ligger i hennes personlighet. Hade hon levt för länge sedan, så hade nog hennes nick varit Xantippa...

Ali i München hade Breivik som "idol" på sin dator, och dessutom hans "manifest". Det säger mycket om honom. Det gamla ordspråket från förr gäller ännu: "-Våld föder våld", men vad kan vi göra åt det, när vi inte vet i förväg vad människor tänker göra? Skapa en polisstat?

Att sedan babbla om vad som är terrorism eller galenskap, är en strid om påvens skägg, ett hårklyveri, där alla naturligtvis har rätt i sin egen tolkning. Benämningen skiljer ju inte de onda handlingarna åt - de är lika galna hur som helst.

Jag känner igen Gita från hennes benämning "cyclops" (cykloper), där hon av någon anledning inte gav sig. En kärring mot strömmen i alla tider, oavsett vad som behandlas. Att diskutera med henne är som att uppfinna perpeetum mobile, d.v.s. en omöjlighet

Citera
          Gita
          Inlägg 24-07-2016, 14:46
          Länk hit: #130

Medlem

CITAT (Bengalow @ 24-07-2016, 15:21) *
          Inte bara nu...Det ligger i hennes personlighet. Hade hon levt för länge sedan, så hade nog hennes nick varit Xantippa...

Jag känner igen Gita från hennes benämning "cyclops" (cykloper), där hon av någon anledning inte gav sig. En kärring mot strömmen i alla tider, oavsett vad som behandlas. Att diskutera med henne är som att uppfinna perpeetum mobile, d.v.s. en omöjlighet

Jaha du gamle surgubbe, personpåhopp är ju mer vana än undantag från dig och dina gelikar så..........
          det är väl lika bra tt ni får forsätta med det (enda) ni verkar kunna.
          Gita

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 24-07-2016, 14:58
          Länk hit: #131

Medlem

CITAT (Bengalow @ 24-07-2016, 15:21) *

Ali i München hade Breivik som "idol" på sin dator, och dessutom hans "manifest". Det säger mycket om honom. Det gamla ordspråket från förr gäller ännu: "-Våld föder våld", men vad kan vi göra åt det, när vi inte vet i förväg vad människor tänker göra? Skapa en polisstat?

Att sedan babbla om vad som är terrorism eller galenskap, är en strid om påvens skägg, ett hårklyveri, där alla naturligtvis har rätt i sin egen tolkning. Benämningen skiljer ju inte de onda handlingarna åt - de är lika galna hur som helst.

bengalow hur vet du vad ali hade på sin dator?

polisen håller fortfarande på och utvärderar den. jag var precis inne på deras hemsida och där sägas bara att dom håller på med sina unersökningar.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 24-07-2016, 15:59
          Länk hit: #132

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Det stod faktiskt i tidningen, att i den beslagtagna datorn fanns Breiviks "manifest" och en profilbild av honom. Lägger man ihop 1+1 så är sannolikheten att det skall bli 2 ganska stor. Det var ett referat från en tysk tidning, efter ett uttalande av en polis i München. JAG vet nada i frågan. Jag bara tar tillvara information från media. Och, svenska och tyska tidningar är lika (o)trovärdiga, om sanningen skall fram.

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 24-07-2016, 17:01
          Länk hit: #133

Medlem
          Antal inlägg: 1 403
          Medlem nr: 23 407

Vad jag läst senast, så hade han planerat dådet i ett år!
          Han sköt besinningslöst alla som kom i hans väg.
          Han var inte nån jihaddist eller högerextrem, inte organiserad på nåt vis.

En galen man bara, oklart om han hade nån motiv alls, han ville bara döda.

Förresten nu tror man att piloten på det malaysiska planet störtade av egen vilja. Hade tränat det hemma i flygsimulator. Det har inget med terrorism eller fel på flygplanet att göra, eller liknande , är bara är en del av alla galna dåd. Han tog ju så många andra oskyldiga med sig..........

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 24-07-2016, 18:03
          Länk hit: #134

Medlem

för nästan 2 timmar sedan tittade jag på tyska nyheter igen. där var också en av polisens utredare med.

dom hittade bilder från winneden i hans kamera som han ha tagit när han besökte mordplatsen där.

han sa också att han planerade dådet under 1år. han sköt 57 skott och hade omkring 300 patroner knar i ryggsäcken.

han har också varit inlagd på en klinik för psykiska problem. men som han sade, dom är långt ifrån klara.

pistolen kommer från slovakien köpt via det s.k. darknet.

Citera

7 sidor V  « < 5 6 7
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 08:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon