Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Terrorism!, Det är vårt sätt att leva de vill förstöra/förgöra/tillintet
          *Stintan*
          Inlägg 19-07-2016, 14:09
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 19-07-2016, 12:56) *
          Har du läst/har tillgång till domen? Eller antar du bara?
          Om du nu har tillgång till domen så får du gärna länka!
          Gita

Har läst delar av domen, den är på 90 sidor och jag följde rättegången. Hittar inte nu var jag läst. Du kanske kan googla själv? Han åtalades för två terrorbrott, bombdådet och massmorden, men åklagaren funderade på att ändra brottsrubriceringen till brott mot mänskligheten då detta kunde ge längre fängelsestraff (30 år) men det blev ingen ändring och därför fick han 21 år.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gita
          Inlägg 19-07-2016, 18:39
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (*Stintan* @ 19-07-2016, 15:09) *
          Har läst delar av domen, den är på 90 sidor och jag följde rättegången. Hittar inte nu var jag läst. Du kanske kan googla själv? Han åtalades för två terrorbrott, bombdådet och massmorden, men åklagaren funderade på att ändra brottsrubriceringen till brott mot mänskligheten då detta kunde ge längre fängelsestraff (30 år) men det blev ingen ändring och därför fick han 21 år.

Ja du, det råder verkligen delade meningar om huruvida Breivik är en galen massmördare eller en terroist.
          Enl. säpo och FN:s definitioner är han tex inte terrorist, medan många andra och då främst journalister kallar honom för terrorist.

Han hävdar tydligen själv med bestämdhet att han är terrorist och inte en "galen massmördre".

Vad gäller för andra livsfarlig galningar som t.ex Peter Magns och "Lasermannen” John Ausonius, som ju båda drevs av invandrahat som väl i allra högsta grad är politik. För min del klassar jag alla tre för galningar där den stora skillnaden ju är att Brevik lyckades mörda så många fler än de andra två
          Gita

Redigerat av Gita: 19-07-2016, 18:40

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-07-2016, 20:45
          Länk hit: #43

Medlem

CITAT (Gita @ 19-07-2016, 19:39) *
          Ja du, det råder verkligen delade meningar om huruvida Breivik är en galen massmördare eller en terroist.
          Enl. säpo och FN:s definitioner är han tex inte terrorist, medan många andra och då främst journalister kallar honom för terrorist.

Han hävdar tydligen själv med bestämdhet att han är terrorist och inte en "galen massmördre".

Vad gäller för andra livsfarlig galningar som t.ex Peter Magns och "Lasermannen” John Ausonius, som ju båda drevs av invandrahat som väl i allra högsta grad är politik. För min del klassar jag alla tre för galningar där den stora skillnaden ju är att Brevik lyckades mörda så många fler än de andra två
          Gita

Ganska stor skillnad på Breivik och de du pratar om. Han hade ju varit med i fremskrittspartiet, som ju anses stå till höger om högern. Är ju för övrigt ett broderparti till Sd.

--------------------

Citera
          Bengalow
          Inlägg 19-07-2016, 21:23
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Kan Fremskittspartiet vara höger om högern, och samtidigt vara ett broderparti till SD? Gita påstår ju, att SD står längst till vänster...Nu får Gita ta ett allvarligt samtal med Fremskrittarna i Norge, så att dom skärper sig. Kanske hon skulle viska lite i örat på Jimmie Åkesson också, att han är fel ute. Vänster/höger - det är svårt det om man inte har balans eller lokalsinne - lite John Cleese över det hela. (Jfr 100 meter löpning för de utan lokalsinne - Monty Python)

Redigerat av Bengalow: 19-07-2016, 21:27

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-07-2016, 21:47
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (Bengalow @ 19-07-2016, 22:23) *
          Kan Fremskittspartiet vara höger om högern, och samtidigt vara ett broderparti till SD? Gita påstår ju, att SD står längst till vänster...Nu får Gita ta ett allvarligt samtal med Fremskrittarna i Norge, så att dom skärper sig. Kanske hon skulle viska lite i örat på Jimmie Åkesson också, att han är fel ute. Vänster/höger - det är svårt det om man inte har balans eller lokalsinne - lite John Cleese över det hela. (Jfr 100 meter löpning för de utan lokalsinne - Monty Python)

Ja dom beskrivs som ett högerpopulistiskt parti men själva tycker dom att dom är ett liberalt folkparti hur nu det hänger ihop med rasism.
          DN hade en intressant arikel efter förra valet i Norge.
          http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/...ringens-rasism/

--------------------

Citera
          segelbåt
          Inlägg 19-07-2016, 22:24
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 557
          Medlem nr: 82 163

CITAT (*Stintan* @ 19-07-2016, 22:47) *
          Ja dom beskrivs som ett högerpopulistiskt parti men själva tycker dom att dom är ett liberalt folkparti hur nu det hänger ihop med rasism.
          DN hade en intressant arikel efter förra valet i Norge.
          http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/...ringens-rasism/

En artikel av Henrik Arnstad är lika seriös som om Hitler skulle beskriva kommunism.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-07-2016, 02:40
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (segelbåt @ 19-07-2016, 23:24) *
          En artikel av Henrik Arnstad är lika seriös som om Hitler skulle beskriva kommunism.

Nåja jag vet inte vem han är och artikeln har ju några år på nacken så det har flutit en del vatten under broarna sen dess. Men ungefär samma sak som i den artikeln går att läsa på många andra ställen. Det har ju hänt en del också i Sverige sen dess då allt skulle vara så PK och man knappt kunde säga ordet invandrare utan att få rasiststämpel på sig. Lätt att glömma det när man läser äldre artiklar.

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 20-07-2016, 05:05
          Länk hit: #48

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Henrik Arnstad ser fascism i allt som står till höger om vänsterpartiet, han går inte att ta på allvar. Jag förstår inte varför media publicerar hans artiklar, gubben är ju rabiat.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-07-2016, 07:44
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (Huggorm @ 20-07-2016, 06:05) *
          Henrik Arnstad ser fascism i allt som står till höger om vänsterpartiet, han går inte att ta på allvar. Jag förstår inte varför media publicerar hans artiklar, gubben är ju rabiat.

Ja media borde avskeda alla journalister för det finns alltid några som har invändningar och negativa synpunkter om dom och det dom skriver.
          Som sagt så är det en gammal artikel och vi läser den nog med andra ögon idag än vad vi gjorde när den skrevs.

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 20-07-2016, 08:42
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (Bengalow @ 19-07-2016, 22:23) *

Om du istället för ditt eviga , intetsägande babblande kunde läsa och jämföra partiprogrammen för S och SD.
          Vilka skillnader hittar du? Vad i programmen får dig att placera SD långt ut till höger? Att PK-etablissemanget gjort så för att så sätt avfärda och slippa konfrontera är en helt annan sak.
          Nu när S anammat SD:s invandringspolitik finns i stort ingen skillnad mellan parternas politik.
          Gita

CITAT (*Stintan* @ 19-07-2016, 21:45) *
          Ganska stor skillnad på Breivik och de du pratar om. Han hade ju varit med i fremskrittspartiet, som ju anses stå till höger om högern. Är ju för övrigt ett broderparti till Sd.

Och Mangs var ju medlem i Vänsterpartiet, menar du alltså att det är partitillhörighet som avgör.?
          Gita

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-07-2016, 08:49
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det var ett evigt intetsägande babblande från Gita om likheterna mellan SD och S, som hon uppfattar det. Att hon tycks vara den enda som tycker det borde stämma till eftertanke. Hon låter mest som en rättshaverist. Partiprogram är bara en förskönande bild av partierna, det är i verkligheten man ser den sanna politiken.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 20-07-2016, 09:13
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

CITAT (Gita @ 20-07-2016, 09:42) *
          Nu när S anammat SD:s invandringspolitik finns i stort ingen skillnad mellan parternas politik.
          Gita

Var har du källan till det påståendet, eller är det egna slutsatser du dragit igen?

Du påminner mig om tanten, som tittade på militärparaden: "-Titta, där går min son! Han är den ende som går i takt!"

Citera
          Gita
          Inlägg 20-07-2016, 09:16
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 20-07-2016, 09:49) *
          Partiprogram är bara en förskönande bild av partierna, det är i verkligheten man ser den sanna politiken.

Hmmmm. det var ju en verkligt intressant iakttagelse!!!!! Så vad partierna står för och deras partiprogram betyder inget. "Det är i verkligehetn....." Förlåt , men nu är du väl ialla fall riktigt dum, tror du t.ex. att Löfven håller med om att S partiprogram inte betyder något.
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 20-07-2016, 09:25
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (Bengalow @ 20-07-2016, 10:13) *
          Var har du källan till det påståendet, eller är det egna slutsatser du dragit igen?

Du påminner mig om tanten, som tittade på militärparaden: "-Titta, där går min son! Han är den ende som går i takt!"

Men snälla Bengan, kan du inte visa på de stora avgörande skillnaderna i partiprogrammen! eller anser du kanske som Rudan att partiprogrammen saknar betydelse eftersom de inte står för partiernas politik (!!!)

Detta är väl tredje gången jag ber dig att visa på skillnaderna, men vi är väl där igen där du som vanligt saknar argument och påbörjar din skitkastning.
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-07-2016, 09:29
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Gita @ 20-07-2016, 09:42) *
          ...........
          Gita

Och Mangs var ju medlem i Vänsterpartiet, menar du alltså att det är partitillhörighet som avgör.?
          Gita

Hur kommer det sig då att AKB vill ta åt sig äran för den strängare invandringspolitiken. Hon hävdar ju ideligen att initiativet kommer från moderaterna(läs: har anammat SD:s invandringspolitik). Kanske behöver du skaffa en bättre antenn på husbilen.

Vill du påstå att vänstern står för en rasistisk politik? Något som ju faktiskt fremskrittspartiet gjort/gör. Mangs gick ju emot allt som vänstern står för.
          https://www.vansterpartiet.se/material/noll...rans-mot-rasism

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 20-07-2016, 09:32
          Länk hit: #56

Medlem

I fel avdelning.
          Raderat
          Gita

Redigerat av Gita: 20-07-2016, 09:33

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-07-2016, 09:50
          Länk hit: #57

Medlem

http://www.moderat.se/migration-och-integration

https://sd.se/var-politik/invandringspolitik/

http://www.socialdemokraterna.se/Var-polit...ll-O/Migration/

Vilka ligger närmast SD?

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 20-07-2016, 09:53
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 20-07-2016, 10:29) *
          Hur kommer det sig då att AKB vill ta åt sig äran för den strängare invandringspolitiken. Hon hävdar ju ideligen att initiativet kommer från moderaterna(läs: har anammat SD:s invandringspolitik). Kanske behöver du skaffa en bättre antenn på husbilen.

Vill du påstå att vänstern står för en rasistisk politik? Något som ju faktiskt fremskrittspartiet gjort/gör. Mangs gick ju emot allt som vänstern står för.
          https://www.vansterpartiet.se/material/noll...rans-mot-rasism

Förstår inte hur du tänker, du verkar tappat ju din antenn totalt. Det var ju inte AKB utan nuvarande regering med Löfven i spetsen som genomförde den betydligt strängare nu gällande invandringspolitiken eller hur? Hur kan du ha missat det? Nu var väl iofs samtliga partier ganska överens.
          När det gäller partipolitik och rasism så tror jag inte det är så stor skillnad på vänster och höger i stort, troligen lite fler invandringsfientliga i S än i M. I de gamla bruksorterna där S har sina starkaste fästen ser man invandraren som ett hot och som konkurrenter om de få arbeten som finns kvar, vilket man inte gör i moderatfästen som t.ex Täby och Djursholm.
          Gita

Redigerat av Gita: 20-07-2016, 09:54

Citera
          Gita
          Inlägg 20-07-2016, 10:31
          Länk hit: #59

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 20-07-2016, 10:50) *

Svår fråga, i stort sett säger dom samma saker Alla talar om ansvarsfullt flyktingmottagande, begränsat antal samt vikten av att värna om asylrätten.

Fast när jag tidigare jämfört S med SD så har jag lytt bort invandrings/flyktingpolitiken där det tidigare verkligen fanns en skillnad. Den skillnaden är ju borta nu. Är det S eller SD som ändrat sig?
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 20-07-2016, 10:39
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 20-07-2016, 09:49) *
          . Att hon tycks vara den enda som tycker det borde stämma till eftertanke.

Ja, här i Odlas lilla sandlåda tycks jag vara den enda, men mina tre motståndare dvs, du, Stintan och den evigt kräkande Bengalow tillhör ju inte de vassaste knivarna i lådan precis. Så att jag är ensamt om mitt tyckande i detta sällskap bekymrar mig inte det minsta.
          Det finns större och viktigare mötesplatser , men det här är tidsfördriv och ganska underhållande.
          Gita

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 18:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon