Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hästgödsel
          Mjärden
          Inlägg 11-09-2016, 20:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 410
          Medlem nr: 79 127

Förra året fick vi ett lass hästgödsel till kolonilottsområdet. Jag gödslade min lott inför höstgrävningen och kompletterade i vår inför plantering bl a potatis.
          Men jag tycker inte att hästgödseln gett den effekt som jag önskade, snarare mest problem. För det första har det varit mer ogräs som vuxit upp och sen har jag fått slänga minst 50 lökar pga maskangrepp, som jag misstänker kommit in i lotten via hästgödseln (en annan lottägare hade haft samma problem dvs de som gödslat mest med hästgödseln på hela området.)
          I min högbänk grävde jag ner hästgödsel och det drev väl på ganska bra, men jag gillar inte lukten, känns nästan som squashen "tar smak", fast de kanske än något som jag bara inbillar mig pga lukten,

Så jag funderar på att "skita" i hästgödseln till kommande år och satsa på något annat i stället, men vad ?

Redigerat av Mjärden: 11-09-2016, 20:50

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon