|
|
  |
Vansinne att försöka stoppa skolor, sjukvård m.m., Det som människor väljer och vill ha. |
|
|
|
03-01-2017, 11:36
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Jag har lärt Gita ett nytt uttryck, att tänka utanför boxen. Jag är otroligt stolt. Beträffande Hökmarks högerpropaganda så är de flesta här alldeles för kloka att gå på hans blå dunster. Vi genomskådar hans pamfletter.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
03-01-2017, 11:54
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gossen Ruda @ 03-01-2017, 11:36)  Jag har lärt Gita ett nytt uttryck, att tänka utanför boxen. Jag är otroligt stolt. Beträffande Hökmarks högerpropaganda så är de flesta här alldeles för kloka att gå på hans blå dunster. Vi genomskådar hans pamfletter.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
03-01-2017, 21:25
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Gossen Ruda @ 03-01-2017, 11:36)  Jag har lärt Gita ett nytt uttryck, att tänka utanför boxen. Jag är otroligt stolt. Beträffande Hökmarks högerpropaganda så är de flesta här alldeles för kloka att gå på hans blå dunster. Vi genomskådar hans pamfletter. Kul att du tar åt dig äran, fast riktigt så förhåller sig inte verkligheten Gita
|
|
|
|
|
04-01-2017, 15:09
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Gita @ 03-01-2017, 11:07)  Du tycker att det är tråkigt med politiska budskap som inte riktigt stämmer med de egna värderingarna eller hur.? Det tycker inte jag, jag tycker att det är stimulerande, speciellt att få ta del av de tyvärr få budskap som lämnar PK-fållan. Mitt syfte med mina inlägg är att peka på frågor som jag personligen tycker är viktiga samt föra fram de värderingar jag tror på. Samt att ibland visa på krönikörer som är värda att läsas av flera.
En mer relevant fråga kanske skulle vara vad ditt syfte är. Du tycker "mitt budskap" är tråkigt ändå har du deltagit flitigt i diskussionen. Gita Nej, jag tycker det är stimulerande att ta diskussionen med alla, även med mina kompisar som står långt till höger. Vad jag vänder mig mot är att du startar en massa politiska trådar på Småprat, där du bara länkar till någon högerpolitiker eller näringslivsföreträdare. Du deltar heller aldrig i några andra trådar här på t.ex. trädgårdssidorna. Om man som du vill propagera för nyliberalism, varför väljer man ett trädgårdsforum? Är det för tufft på ett politiskt forum? Hur är vädret i Spanien, förresten?
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
04-01-2017, 17:51
|

Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
04-01-2017, 17:55
|
Medlem
Antal inlägg: 2 151
Medlem nr: 82 744

|
|
|
|
|
|
04-01-2017, 19:16
|
Medlem
Antal inlägg: 1 402
Medlem nr: 23 407

|
CITAT (Aqvakul @ 04-01-2017, 17:51)  Ja du tog fasta på mitt tidigare inlägg. Vi hoppas slippa likadan bild om sjukvården kommer bli verklighet..................... Stoppa vinster i välfärden !!!!
|
|
|
|
|
04-01-2017, 19:48
|
Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 04-01-2017, 15:09)  Nej, jag tycker det är stimulerande att ta diskussionen med alla, även med mina kompisar som står långt till höger. Vad jag vänder mig mot är att du startar en massa politiska trådar på Småprat, där du bara länkar till någon högerpolitiker eller näringslivsföreträdare. Du deltar heller aldrig i några andra trådar här på t.ex. trädgårdssidorna. Om man som du vill propagera för nyliberalism, varför väljer man ett trädgårdsforum? Är det för tufft på ett politiskt forum? Hur är vädret i Spanien, förresten? Så du vet alltså vilka forum förutom Odla som jag deltar i. Det var verkligen inte dåligt. Anledningen till mina länkar här att jag tycker att budskapet behöver spridas utanför de vanliga kretsarna . Jag lägger ut som diskussionsunderlag och det fungerar ju jättebra, massor med svar och synpunkter på ett annars i stort sett dött forum. Det verka som om det behövs en hel del intellektuell stimulans för att ge lite fart åt detta forum Om jag lagt ut mina inlägg på något av Odlas "odlaforum" hade du haft anledning att klaga, nu vill du ju bara gnälla. Sen tycker jag att det är lite övermaga av dig att överhuvudtaget ha synpunkter på andra skribenters ämnesval. Det är väldigt enkelt skall du veta: Antingen läser man inläggen eller låter man bli, antingen deltar man i diskussionerna eller låter man bli. Valfrihet är alltid bäst.
Angående vädret så har det i dag varit strålande sol, ca 25 grader varm och svag vind. Med andra ord en helt underbar dag och vi har njutit av skaldjur och ett fantastisk lokalt svalt vitt vin vid närmsta strandrestaurang.. Gita CITAT (Aqvakul @ 04-01-2017, 17:51)  Fast du vet väl att den utredning som bilden syftar på redan har dissats av kunnigt branschfolk Gita
|
|
|
|
|
04-01-2017, 20:17
|

Medlem

|
Myten om "fri konkurrens:
Påstående: Näringslivet odlar gärna myten om fri konkurrens. D.v.s. att många konkurrerande aktörer leder till lägre priser.
Invändning 1: Fri konkurrens är så ovanlig att den i princip inte finns
Invändning 2: Företagen strävar bort från konkurrens, mot monopolistisk konkurrens eller oligopol - där man konkurrera med produktens (påstådda bättre) egenskaper istf. med priset.
Detta är elementär företagsekonomi, men för många en sanning man helst vill dölja...
--------------------
|
|
|
|
|
05-01-2017, 10:12
|
Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 04-01-2017, 20:17)  Myten om "fri konkurrens:
Påstående: Näringslivet odlar gärna myten om fri konkurrens. D.v.s. att många konkurrerande aktörer leder till lägre priser.
Invändning 2: Företagen strävar bort från konkurrens, mot monopolistisk konkurrens eller oligopol - där man konkurrera med produktens (påstådda bättre) egenskaper istf. med priset. Detta är elementär företagsekonomi, men för många en sanning man helst vill dölja... Hejsan, hoppsan, skuttsan....... Var har du hämtat den texten? Eller har du hittat på själv? Hur som helst den känns inte helt modern och aktuell. Gita
|
|
|
|
|
05-01-2017, 10:35
|

Medlem

|
Invändning 2: Företagen strävar bort från konkurrens, mot monopolistisk konkurrens eller oligopol - där man konkurrera med produktens (påstådda bättre) egenskaper istf. med priset. Detta är elementär företagsekonomi, men för många en sanning man helst vill dölja...
--------------------
|
|
|
|
|
05-01-2017, 10:51
|
Medlem

|
CITAT (Gita @ 05-01-2017, 10:12)  Hejsan, hoppsan, skuttsan....... Var har du hämtat den texten? Eller har du hittat på själv? Hur som helst den känns inte helt modern och aktuell. Gita Utifrån ditt tidigare inlägg förstår jag att du betraktar dig själv som det intellektuella bidraget till Odlas forum och då förväntar jag mig ett svar på Aquakuls påstående istället för ett tramsigt inlägg. Vad är "modern" för ideologi förresten, det enda jag vet att det som är modernt idag är omodernt i morgon. Kom igen nu Gita med ett intellektuellt svar, det är nog nödvändigt för att upprätthålla din självutnämnda status.
|
|
|
|
|
05-01-2017, 11:42
|
Medlem
Antal inlägg: 1 578
Medlem nr: 40 199

|
Invändning 2: Företagen strävar bort från konkurrens, mot monopolistisk konkurrens eller oligopol - där man konkurrera med produktens (påstådda bättre) egenskaper istf. med priset. Detta är elementär företagsekonomi, men för många en sanning man helst vill dölja... Det där känner jag igen från nationalekonomi och statsvetenskapliga med
|
|
|
|
|
05-01-2017, 11:45
|
Medlem

|
CITAT (Gunilla T @ 05-01-2017, 10:51)  Utifrån ditt tidigare inlägg förstår jag att du betraktar dig själv som det intellektuella bidraget till Odlas forum och då förväntar jag mig ett svar på Aquakuls påstående istället för ett tramsigt inlägg.
Vad är "modern" för ideologi förresten, det enda jag vet att det som är modernt idag är omodernt i morgon.
Kom igen nu Gita med ett intellektuellt svar, det är nog nödvändigt för att upprätthålla din självutnämnda status. Men Gunilla då, rollen som den intellektuella här på forumet är ju sedan länge vikt åt dig. Det finns ju ingen annan som förmår skriva så långa, mångordiga, mycket välformulerade, oftast dystra men i grunden ganska intetsägande inlägg som du. Det tänker jag verkligen inte ge mig in på att tävla om. Betr. mitt svar till Aqua så blev jag ärligt full i skratt (och kunde inte låta bli att skämta lite) när jag läste hans text som absolut måste vara författad av någon rövinsdrickande ,vänsterintellektuell, inte allt för begåvad reklambyråsnubbe i mitten av sjuttiotalet. Gita
|
|
|
|
|
05-01-2017, 12:07
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 05-01-2017, 11:45)  Betr. mitt svar till Aqua så blev jag ärligt full i skratt (och kunde inte låta bli att skämta lite) när jag läste hans text som absolut måste vara författad av någon rövinsdrickande ,vänsterintellektuell, inte allt för begåvad reklambyråsnubbe i mitten av sjuttiotalet. Gita Tyvärr Gita, författat av mig nu! Bakgrunden är akademiska studier i Företagsekonomi, Nationalekonomi och Ekonomisk historia vid Ekonomicentrum, Lunds Universitet i början på 90-talet (en högst borgerlig miljö). Kunskaperna har sedan kompletterats med vetenskapliga artiklar under min lärargärning t.om. 2016. Läs på lite om du är svarslös, istället för att vara oförskämd!
Redigerat av Aqvakul: 05-01-2017, 12:08
--------------------
|
|
|
|
|
05-01-2017, 12:44
|
Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 05-01-2017, 12:07)  Tyvärr Gita, författat av mig nu! Bakgrunden är akademiska studier i Företagsekonomi, Nationalekonomi och Ekonomisk historia vid Ekonomicentrum, Lunds Universitet i början på 90-talet (en högst borgerlig miljö). Kunskaperna har sedan kompletterats med vetenskapliga artiklar under min lärargärning t.om. 2016. Läs på lite om du är svarslös, istället för att vara oförskämd! Hmmmm....... hemsnickrad elementär företagsekonomi/ ideologi mao. Då var jag ju inte fel ute när jag undrade om du formulerat dina teser själv. Tja, du lär nog inte få något nobelpris för dina slutsatser. Gita P.s Förlåt, men du är så rolig ibland när du blir sådär högtravande och magisteraktig. F.ö så har jag också en kombinerad ekonomi- ingenjörsutbildningen i från 70-talet. Fast har mestadels arbetat med helt andra. D.s
Redigerat av Gita: 05-01-2017, 12:56
|
|
|
|
|
05-01-2017, 13:09
|
Medlem

|
CITAT (Gita @ 05-01-2017, 11:45)  Men Gunilla då, rollen som den intellektuella här på forumet är ju sedan länge vikt åt dig. Det finns ju ingen annan som förmår skriva så långa, mångordiga, mycket välformulerade, oftast dystra men i grunden ganska intetsägande inlägg som du. Det tänker jag verkligen inte ge mig in på att tävla om.
Betr. mitt svar till Aqua så blev jag ärligt full i skratt (och kunde inte låta bli att skämta lite) när jag läste hans text som absolut måste vara författad av någon rövinsdrickande ,vänsterintellektuell, inte allt för begåvad reklambyråsnubbe i mitten av sjuttiotalet. Gita Jag anade att du inte hade något svar och du följer ditt mönster med att attackera person istället för att argumentera för en annan ståndpunkt Du blev synad Gita!
|
|
|
|
|
05-01-2017, 13:24
|
Medlem

|
CITAT (Gunilla T @ 05-01-2017, 13:09)  Jag anade att du inte hade något svar och du följer ditt mönster med att attackera person istället för att argumentera för en annan ståndpunkt Du blev synad Gita! Jisses vad du är fånig. Du kan inte ett dugg om företagande eller företagsekonomi eller hur? Om du kunde Det skulle du begripa att Aquas hemsnickrade teser helt enkelt inte går att bemöta. Åtminstone inte på det sätt du förväntar dig. Men att de trots det faktiskt är väldigt roliga och lite taffliga. Men jag blir lite nyfiken på dig, du framhäver dig som om du vore väl insatt i det mesta men skrapar man lite på ytan så ser man ganska snart att du gärna självsäkert uttalar dig om sådant du inte vet ett dugg om. Vilken bakgrund har du egentligen. Lita av varje , eller? Gita
|
|
|
|
|
05-01-2017, 13:41
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 05-01-2017, 13:24)  Jisses vad du är fånig. Du kan inte ett dugg om företagande eller företagsekonomi eller hur? Om du kunde Det skulle du begripa att Aquas hemsnickrade teser helt enkelt inte går att bemöta. Åtminstone inte på det sätt du förväntar dig. Men att de trots det faktiskt är väldigt roliga och lite taffliga. Men jag blir lite nyfiken på dig, du framhäver dig som om du vore väl insatt i det mesta men skrapar man lite på ytan så ser man ganska snart att du gärna självsäkert uttalar dig om sådant du inte vet ett dugg om. Vilken bakgrund har du egentligen. Lita av varje , eller? Gita Pratar du inte om dig själv nu? Någon mer självgod och flummig person än du finns nog inte på detta forum. Dina inlägg besvarar sällan frågor utan du försöker tysta frågorna med personangrepp. Du verkar vara en ganska ynklig person bakom all dig högerpropaganda. Det Aqua skrev var dagens sanning.
--------------------
|
|
|
|
|
05-01-2017, 13:48
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Hur fan kan man vara så jävlig som du är Gita? Varför har du behov av att ständigt trampa på andra människor?
Redigerat av *Stintan*: 05-01-2017, 16:27
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|