Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Knepigt fenomen, grodd i tomaten!
          mari_tres
          Inlägg 24-04-2004, 18:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 554
          Medlem nr: 1 048

När jag glad i hågen tidigare i kväll skulle till att skära upp ett par tomater till salladen skar jag först bort en bit från en tomat som hade blivit lite stött. I den lilla biten som jag skar bort såg jag någonting grönt, men det var först efter det att jag slängt ned den i slasken, där det låg andra saker också som det lilla gröna hade kommit ifrån. Värre blev det då när jag såg att det var grönt i tomaten jag höll på att skära i... såg ut som små gröna larver tyckte jag först. Vid en närmare inspektion såg jag att det var groddar…

Fröna i tomaten hade alltså börjat gro! Bilder togs, men då jag inte har någon digitalkamera (ingen scanner heller, för den delen…) finns tyvärr inga att lägga ut.

KAN tomater (eller frukter & grönsaker i övrigt) verkligen föra såhär? Tomaten var inte dålig på ngt sätt, utan fullt ätbar. Någon som har varit med om ngt liknande? Har aldrig hört talas om det tidigare.

Självklart ska jag peta loss några groddar och stoppa ner i krukor
          rolleyes.gif , trots att jag redan har tomatplant på G. Man kan väl inte få för många av dem, eller? wub.gif

--------------------
          Simma lungt!!

Zon 4½ Sundsvall, Nolby

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 01:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon