Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tips på buskar
          Shaggy
          Inlägg 18-07-2017, 14:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 48
          Medlem nr: 3 048

Jag har tröttnat på att ha helt öppen tomtgräns in mot min ena granne och vill plantera någon typ av häck/buskrad. Frågan är vad jag ska välja. Jag vill ha en underhållsfri 'häck' gärna med bär som fåglarna kan äta annars något som blommar fint. Höjd sisådär 1,5 m helst ganska snabbväxande.
          Det jag funderat på är.
          Röda vinbär (men de växer nog lite väl långsamt)
          Plym/Bukettspirea
          Shersmin
          Inget av ovanstående känns dock helt perfekt.
          I trädgården är det mycket tung lerjord eller snarare rödlera med 5 cm tung lerjord ovanpå.

Jag ska även plantera en solitär buske i närheten av huset. I nuläget står där en syren och en 'smällbärsbuske' (sprir sig som ogräs och har 1-1,5 cm stora vita bär). Syrenen är nertagen och den andra busken ska också bort. Tanken är att planera en ny stor busk mellan där de två gammla stod. En tanke har varit Fläder men den kanske blir lite väl stor 3-4 m från huset en annan tanke har varit att göra en ställning och plantera en klängros.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 12:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon