Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Svarta löss i fläderträdet
          andersbjörne
          Inlägg 28-07-2017, 22:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 86 136

Hej,
          vi har ett fläderträd som drabbats av någon form av ohyra. Det ser ut att vara någon sorts bladdlöss, fast de är svarta.
          Det började med att stjälkarna vid blommorna täcktes av lössen, men nu har de spridit sig till i stort sett hela trädet. Efter blommningen har trädet även invaderats av flugor och getingar, vet inte om det har ett samband med lössen.
          Vi är nu i slutet av juli och det verkar som att bladen på trädet nu börjar vissna och falla av. Har detta med lusinvasionen att göra?
          Jag borde väl antagligen ha gjort något åt detta i ett tidigare stadium (såpvatten eller nåt), men så blev det nu inte.
          Min fråga är nu vad man skall göra. Trädet återhämtar väl sig till nästa år? Vad kan jag göra nu, beskära, bespruta eller något annat? Det är inte så trevligt att vistas under/kring trädet när det ser ut som det gör.

Tacksam för svar.

Mvh
          Nybörjaren

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 06:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon