Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad är det för fel på folk?, varför är andras olycka så intressant...
          Posse
          Inlägg 23-01-2003, 21:28
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT
          idag så har det updagasts saker med Gudrun Schymans deklaration.

Att det togs upp var nog Perssons hämnd för hennes insats i partiledardebatten. unsure.gif

Citera
          abborrmaster
          Inlägg 23-01-2003, 21:36
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 594
          Medlem nr: 528

men det var fanimej en HEL del PENGAR!!!

/Simon

--------------------
          user posted image

Citera
          Ralf
          Inlägg 23-01-2003, 22:04
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

ja men finns det något så oportunisktiskt som kommenterade journalister. Avslöjandet verkar ha kommit natt. Per Wendel skerv artikel igår som gick att läsa idag. I den fick GS högst betyg av alla partiledare.
          Idag säger sama journalist att hon kan inte sitta kvar.

Ibland känns det som om man slår hårdare mot kvinnorna. När debatten om Mona Sahlin var som kraftigast så stod Per Unckel o skrek högt. Sedan visade det sig att han itne var ett dugg bättre än nån annan...

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 23-01-2003, 22:14
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Ralf @ 23-01-2003, 22:04)
          ja men finns det något så oportunisktiskt som kommenterade journalister. Avslöjandet verkar ha kommit natt. Per Wendel skerv artikel igår som gick att läsa idag. I den fick GS högst betyg av alla partiledare.
          Idag säger sama journalist att hon kan inte sitta kvar.

Ibland känns det som om man slår hårdare mot kvinnorna. När debatten om Mona Sahlin var som kraftigast så stod Per Unckel o skrek högt. Sedan visade det sig att han itne var ett dugg bättre än nån annan...

Men så har det väl varit i alla tider.
          Drevet går och Gudrun skall slaktas!
          Så är väl tanken hos Gubbmaffian inom media och politik.
          Hur många karlar i politikens högsta skikt har inte gjort samma tabbe som Gudrun?
          Hur många av dem har straffats med annat än en högre position i hierarkin?
          Trots en ilska som inte går att beskriva måste jag tro att hon inte tvingas avgå. Ett förtydligande - Jag röstade inte V i valet.

Citera
          Ralf
          Inlägg 23-01-2003, 22:41
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Jo helt rätt, så har det varit i alal tider, men det har blivit värre. Tänker på den mor som kiddnapapde sin dotter o försvann till USA. Under resan så presenterades hela hennes liv, bilder o namn o allt, ALLT. Jag begrepp ej vad det kudne vara för intressant med henne så djupt privat. Hennes liv är en tragedi men det angår inte mig alls.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 24-01-2003, 07:58
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 817
          Medlem nr: 33

Tycker också att det oftast blir väldigt hårt när en kvinna gjort något fel, vi har ju haft Monas tobleroneaffär och nu Gudrun. Gubbarna håller ihop mycket mer men de är ju också fler. Hade det funnits fler kvinnor på sådana poster så hade de kanske stöttat varandra på samma sätt, men det får vi inte veta förrän det finns ungefär lika många kvinnor som män i politiken. Det blir konstiga proportioner på saker och ting när sådant här kommer fram. Alla ondgör sig över Gudruns skattesmitande för att man inte får smita från skatten. Själv funderar jag över hennes kapitalisttänk vs det parti hon står för. DET tycker jag är oroande och konstigt. Eller är det så att det spelar ingen roll vilken politik man står för när man väl kommit upp på de höjderna? Då blir ALLA kapitalister oavsett ursprungspolitik? Det skulle i såfall innebära att det kvittar hur man röstar för alla är lika goda kålsupare när de väl hamnar i toppen! Och så undrar man varför folk inte vill rösta... wacko.gif

--------------------

Vänliga hälsningar Helen i Skåne

Citera
          Gunvor Nilsson
          Inlägg 24-01-2003, 08:24
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 1 439
          Medlem nr: 19

När det gäller Gudrun så retar jag mej mest på att hon spänner sina ögon i journalisten och säjer - visst jag gjorde fel och det ber jag om ursäkt för! Kan man bära sej åt hur som helst och sen bara gå till biktstolen och få syndernas förlåtelse???
          Men å andra sidan bryr jag mej inte i om hon är kvar eller inte - det är ju bara synd om dom som jobbar för sin övertygelse i hennes parti och som nu drabbas av hennes klanteri.
          Monas Toblerone kanske kan bagatelliseras och Jan O Karlssons kräftskiva likaså men det är deras nonchalans gentemot väljarna som eldar under politikerföraktet och tyvärr så lär dom sej aldrig. Och det oavsett kvinna eller man.

--------------------
          user posted image

Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 24-01-2003, 08:34
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 817
          Medlem nr: 33

Håller med dig Gunvor! Nonchalans gentemot väljarna är oförlåtligt! Oavsett vilken politik det är eller vilket kön politikern har. Jag undrar hur många det är som verkligen helhjärtat lever efter och tror på den politik som de representerar...

--------------------

Vänliga hälsningar Helen i Skåne

Citera
          abborrmaster
          Inlägg 24-01-2003, 10:00
          Länk hit: #49

Medlem

väntar bara på att mp ska bli så stora att de oxå kommer att klanta sej o bli kapitalistavslöjade...

--------------------
          user posted image

Citera
          yla
          Inlägg 24-01-2003, 11:09
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

CITAT (Helen i Skåne @ 24-01-2003, 07:58)
          Eller är det så att det spelar ingen roll vilken politik man står för när man väl kommit upp på de höjderna? Då blir ALLA kapitalister oavsett ursprungspolitik? Det skulle i såfall innebära att det kvittar hur man röstar för alla är lika goda kålsupare när de väl hamnar i toppen! Och så undrar man varför folk inte vill rösta... wacko.gif

så tror jag att det är,,,,,,,,,,,,,,,
          när dom kommer in i maktens korridorer så bleknar verkligheten bort verkar det som

o de närmaste är dom som springer i korridorerna o dom får likartade värderingar oavsett vad dom tyckte då dom klev in i politikens egen lilla bubbla,

utredningar görs som tar åratal så att själva ämnet har glömts då det blir dags att pröva utredningen ,som ofta inte alls håller i det verkliga livet,

,o det där med att försöka dra av för o sänka skatter det verkar väl dom flesta hålla på med ,för ju fler kronor som ligger i bankgömmorna desto färre verkar det som om dom vill släppa ifrån sej,

det måste vara hemskt att ha så mycket pengar att man som joakim von anka bara vill ha dom för att glassa i ,

nej de e nog bäst ändå att tillhöra det lilla gräsrotsfolket som strävar på o försöker göra rätt för sej efter konstens alla regler eftersom moral fortfarande står högt ju längre ner man kommer
          wub.gif rolleyes.gif sad.gif biggrin.gif ohmy.gif unsure.gif wink.gif

ja jesses va det blev långt nu då från en som har svårt för politik wub.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          abborrmaster
          Inlägg 24-01-2003, 11:23
          Länk hit: #51

Medlem

om ni bara visste den mörka sanningen om MUF i solna... De köper jacuzzis för skattepengarna! SANT! Man kanske inte blir så förvånad men jag vet en som e med i muf, det e pissmånga som e med där för de får DRINK-KORT sad.gif Man blir så jävla förbannad! mad.gif

/Simon

--------------------
          user posted image

Citera
          Posse
          Inlägg 24-01-2003, 11:41
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

När Persson ett antal gången missbrukade regeringsflygplanet, blev det väldigt snabbt tyst om saken. Han vet nog hur han ska tysta dem som vågar knysta... wacko.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 24-01-2003, 12:30
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (oldwolfie @ 24-01-2003, 11:09)
          ja jesses va det blev långt nu då från en som har svårt för politik wub.gif

jag gillar politik men inte politiker i den högre sfären
          De har tappat allt förnuft och allt går ut på att fixa sej själv
          mer makt och förmåner som gräddfil i sjukvården, feta pensionsförsäkringar mm.mm.[/B]
          Vi gräsrötter får streta på som vanligt för billig penning.
          Förresten Gräsrötter Vilken dum benämning på folket
          Rötter är ju något som i regel är under jorden
          Vi går ju den

Citera
          Betty
          Inlägg 24-01-2003, 12:39
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Felix matte @ 24-01-2003, 12:30)
          Förresten Gräsrötter Vilken dum benämning på folket
          Rötter är ju något som i regel är under jorden
          Vi går ju den

Eller kanske inte... de höga herrarna går på den och trampar på oss, vi som är i gräsrotsnivå... sad.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 24-01-2003, 13:00
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Betty @ 24-01-2003, 12:39)
          Eller kanske inte... de höga herrarna går på den och trampar på oss, vi som är i gräsrotsnivå... sad.gif

Skarp hjärna du har! rolleyes.gif
          Sååå långt tänkte inte jag men så är det förståss.
          sad.gif sad.gif sad.gif

Citera
          Cilla
          Inlägg 24-01-2003, 13:22
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Men utan rötter klarar sig ingen växttopp heller! Och lite mer paralleller: Om växternas luftdelar vet man en hel del. Vi han se och granska dem, rikta, beskära och äta dem om vi vill. Om rötterna vet man mycket mindre. De är dolda, men sprider sig ändå...

Jag har inte tagit ställning i Gudrunfrågan och vet inte om jag kommer göra det heller. Kan hålla med både en och annan kommentar i olika riktningar.

Men stämmer verkligen detta att "moral fortfarande står högt ju längre ner man kommer" (oldwolfie)? Jag är inte säker. Skattefuskar medelsvensson mindre? Roffar inte åt sig det han kan? Hyr in färre svartjobbare? Jobbar färre timnmar svart? Ljuger mindre, är mindre taktisk, mer solidarisk, har en altruistisk moral som styr handlandet och håller fast vid den?

Har vi gräsrötter verkligen bättre moral i våra liv än vad näringstoppar och politiker toppar har? Vi har lägre löner, helt klart. Men för det bättre moral? Nej, jag tror inte det! Det finns lika många egoistiska roffare i botten som i toppen, och det finns 'oroffiga', generösa, härliga människor överallt.

--------------------

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 24-01-2003, 13:37
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (Cilla @ 24-01-2003, 13:22)
          Jag har inte tagit ställning i Gudrunfrågan

Men visst behandlas väl kvinnan ofta mer respektlöst än mannen.
          Lyssnade på P4 igår, samtalet handlade om avstängda Finländska skidåkare och deras kommande tävlingar när strafftiden är till ända. Den Finske reportern namngav de manliga och tillade sedan nonchalant
          " och så de där tjejerna " om de kvinnliga åkare som också är avstängda.
          Blev faktiskt rejält arg trots att liknande händer ganska ofta.

Citera
          yla
          Inlägg 24-01-2003, 13:58
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (Cilla @ 24-01-2003, 13:22)
          Men stämmer verkligen detta att "moral fortfarande står högt ju längre ner man kommer" (oldwolfie)? Jag är inte säker. Skattefuskar medelsvensson mindre? Roffar inte åt sig det han kan? Hyr in färre svartjobbare? Jobbar färre timnmar svart? Ljuger mindre, är mindre taktisk, mer solidarisk, har en altruistisk moral som styr handlandet och håller fast vid den?

Har vi gräsrötter verkligen bättre moral i våra liv än vad näringstoppar och politiker toppar har? Vi har lägre löner, helt klart. Men för det bättre moral? Nej, jag tror inte det! Det finns lika många egoistiska roffare i botten som i toppen, och det finns 'oroffiga', generösa, härliga människor överallt.

hej cilla du har kanske rätt ,,,,,,,,,suck ,,,,,,,,, sad.gif
          moralen kanske inte är så hög nuförtiden alls unsure.gif
          kanske e de bara så att den lilla gräsroten har ingen möjlighet
          att skatteplanera eller söka kryphål unsure.gif
          eftersom den som har ska varada givet
          o den som inget har kan inte heller roffa åt sej
          så det har väl inte med moralen att göra

men optimisten i mej VILL att vi ska vara fler som har
          hög moral än tvärtom ,för jag VILL INTE tappa tron på
          människan

jag vill tro gott om mänskligheten så jag tror jag fortsätter att tro
          att den lilla roten som föder o göder topparna så att dom kan slå ut i prakt o ståt laugh.gif har högre moral smile.gif

--------------------
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          Cilla
          Inlägg 24-01-2003, 14:15
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Jag tycker vi kan ha hoppet kvar om både gräsrötter och toppjobbare, oldwolfie! Det finns ju bra människor överallt, och varje dag görs en massa goda gärningar och kläcks en mängd bra idéer. Och en annan sak som är rätt trevlig också - en människa kan vara superegoist i ena timmen, och hur generös som helst i den andra. Alldeles oavsett hur mycket resurser, tid eller pengar hon har.

I övrigt är det lite svårt att tala om god moral utan att specificera. Det är ju inte alltid fel eller omoraliskt att vara egoist, och inte alltid gott att vara altruist...

Just deklarationer och hur de är uppbyggda tycker jag MANAR en att ta fram så många avdrag och smartigheter som man kan. Deklarationen är inte gjord så att man ska känna att man bidrar till något bra när man redovisar hur mycket skatt man bidrar med. (Tacka vet jag förenklade deklarationer förresten!)

Vi journalister har en enastående dålig förmåga att fokusera på alla världens viktiga problem, hot och förödelser. Det retar mig mer och mer att problemlösningar, fredsslut, försoning, uppbyggandet efter förödelse etc inte redovisas. Det är minst lika häpnadsväckande att se hur snabbt människor med gemensamma krafter kan bygga upp en stad och börja leva tillsammans, som att de kan bomba den.

Därför är trädgårdstidningar så himla bra. De fokuserar på möjligheter, tar drömmar och visioner på allvar och ser inte alla utmaningar som hinder eller hot.

--------------------

Citera
          yla
          Inlägg 24-01-2003, 14:36
          Länk hit: #60

Medlem

rätt o riktigt cilla,,,,,,,o journalister har ju ett stort ansvar
          eftersom alla inte kan fara runt o rota o gräva o leta o belysa
          så journalister skulle nog som du säger ta fram de där fina
          oftare än vad som sker
          fast de e ju också så att journalisterna gräver o bökar fram
          oegentligheter på gott o ont ,gott eftersom om man vet om
          det kan man göra nåt åt det
          ont eftersom de ibland blir just de där hyenadrevet som är så
          otäckt o inte alltid helt relevant
          fast vet du vad ohmy.gif det allra bästa är ju att vi trots att vi alla e lika i mångt o mycket ändå är så olika biggrin.gif biggrin.gif de e härligt
          o egoister bör vi ju vara till en del eftersom om vi mår bra själva så kan vi få andra i vår närhet att må bra
          så det är ett tveeggat svärd rolleyes.gif tongue.gif

--------------------
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2026, 14:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon