Medlem
Antal inlägg: 2 199
Medlem nr: 3 388
låter trevligt! jag har inte så stort behov av att ta ett fikon utomhus när jag kan ha det innomhus, men de skulle vara roligt med lite flera sorter jag får väl ta och attakera alla plantskolor i kph området i sommar
Medlem
japp jagvet jag brukar åka ner medm ina grannar till kph vissa sommrar ska typ med dom ner denna sommar dom bor nära en plantskola när allt är fånigt billig jag köpta lager för 20 kronor bambusarna kostatde 100 kr styck samma med druvorna, här kostar druvor över 300 spän och lager runt 60 minst bambu går inte att få tag på, men jag kommer eventuelt att få en storvände bambu snart ska ha inte, men jag ska dela och sätta ut när den e störrese om det klara sig och jag sätter upphöjt med skydd på vinternet i vindskyddat läge
Medlem
Antal inlägg: 1 664
Medlem nr: 1 962
ska du försöka med bambu? Då får det nog bli bergsbambu som går till zon IV. Här har bambu en egen hörna i varje plantskola. Det är främst fargesia men det finns andra sorter också.
Medlem
denna går inte att få tagpå i sverige, den är impoterad, jag ska ha den fråmst som krukväxt, men när den blir förstor ska jag sätta ut en del för att test på skoj
Medlem
ingen aning vad det är för sort, jag ska itnve beställa, har en polare som har den i söda sverige, jag antar att det är en phylosthays, den kan bli 5 meter hög, han sla stympa den lite och så ska han skicka upp rotskott med rötter
Medlem
det är någon sorts bambu son pandor gillar, den kommer i från ettt panda uppfödnings område i norra kina typ yunnan eller nått, dom där sa att den inte skulle gå i sverige men den stormtrivs hoss dom
Medlem
Antal inlägg: 1 664
Medlem nr: 1 962
norra kina kan det inte vara för där är vintraran lika kalla som i norrland. yunnan ligger också ganska långt söderut. den klassiska pandamaten är just bergsbambu.