Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur hantera äldre ros?
          Varg909
          Inlägg 17-08-2024, 19:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 85 643

Hej alla!

På landet har jag en äldre ros som säkert är 20 år eller mer. Rejäl stam (se bild). Den har inte beskurits på många år och jag vet tyvärr inte vilken sort det är.

Den var tidigare ganska dold av en stor en, som tyvärr dött nu - så den är borttagen.

Jag funderar nu på hur jag kan hjälpa rosen att må lite bättre och kanske även bli lite finare. Just nu ligger den ner mot marken, och jag funderar på om det går att staga upp den på något sätt, så att den blir mer upprätt. Jag antar att den också behöver beskäras en del.

På bilderna ser ni när jag rest den upp med hjälp av ett rep. Jag har också lagt med en bild på hur den ser ut när den inte är rest och bara ligger längsmed marken. Plus en bild på nedre delen av stammen.

Tacksam för all input och råd!

Mvh/Mattias
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  cf0d9519_bf8a_4d52_a7a9_83a0bdc0a209.jpeg ( 142.41k ) Antal nedladdningar: 6
          Bifogad fil  ebe3426f_5b96_45d8_b408_acc15db7f77b.jpeg ( 178.45k ) Antal nedladdningar: 5

Citera

Inlägg i den här tråden
          Varg909   Hur hantera äldre ros?   17-08-2024, 19:57

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 13:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon