Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Tips för att organisera dina fröer och fröpåsar!, Pröva gärna och kom med feedback :)
          Groddisen
          Inlägg 07-12-2024, 08:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 99 160

Halloj!

Som så många andra sitter jag och planerar alla mina frösådder hemma i en simpel excel. Sen fick jag även bästa julklappen av min sambo – en pärm med plastfickor där jag kan förvara alla mina fröer! smiley_small_hug.gif

Men i år orkade jag helt enkelt inte hålla på med min exceldokumentet, det tog SÅ mycket tid!! Så jag tänkte om det fanns ett ännu enklare sätt att organisera fröer, planera sin odling och hålla koll på vad som ska sås och skördas när istället för i tråkiga excel? Tog kontakt med några vänner som jobbar med att bygga appar och nu sitter jag med en lösning som kanske någon av er skulle vara intresserad av att testa. Det är typ som en “digital fröpärm” – som gör det smidigare att hantera fröförpackningar och få full koll på sin odlingssäsong.

Appen är till för hobbyodling, matodling med fokus på odling av grönsaker. Du kan dokumentera din odling, skapa en personlig odlingskalender och få tips för odling som gör varje säsong lite bättre än den förra. Vi fick även till en smart funktion att inte bara lägga till egna fröer som man fått av vänner eller egna skördade frön/ eget utsäde, utan också en scanningsfunktion för fröpåsar som har streckkoder för att spara tid om man har många påsar hemma.

Vi planerar att släppa den för både Android och iPhone nu i december. Kanske vill du pröva den? Säg gärna till! Vi heter Grodd app och finns lite mer info här www.groddapp.com

Bifogar lite bilder på min excel som jag använt tidigare..
          Bifogad fil  Screenshot_2024_11_30_at_11.43.40.png ( 175.54k ) Antal nedladdningar: 3

Bifogad fil  Screenshot_2024_11_30_at_11.44.21.png ( 316.07k ) Antal nedladdningar: 4

Redigerat av Groddisen: 19-04-2025, 12:21

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-06-2025, 10:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon