Halloj!
Som så många andra sitter jag och planerar alla mina frösådder hemma i en simpel excel. Sen fick jag även bästa julklappen av min sambo – en pärm med plastfickor där jag kan förvara alla mina fröer!
Men i år orkade jag helt enkelt inte hålla på med min exceldokumentet, det tog SÅ mycket tid!! Så jag tänkte om det fanns ett ännu enklare sätt att organisera fröer, planera sin odling och hålla koll på vad som ska sås och skördas när istället för i tråkiga excel? Tog kontakt med några vänner som jobbar med att bygga appar och nu sitter jag med en lösning som kanske någon av er skulle vara intresserad av att testa. Det är typ som en “digital fröpärm” – som gör det smidigare att hantera fröförpackningar och få full koll på sin odlingssäsong.
Appen är till för hobbyodling, matodling med fokus på odling av grönsaker. Du kan dokumentera din odling, skapa en personlig odlingskalender och få tips för odling som gör varje säsong lite bättre än den förra. Vi fick även till en smart funktion att inte bara lägga till egna fröer som man fått av vänner eller egna skördade frön/ eget utsäde, utan också en scanningsfunktion för fröpåsar som har streckkoder för att spara tid om man har många påsar hemma.
Vi planerar att släppa den för både Android och iPhone nu i december. Kanske vill du pröva den? Säg gärna till! Vi heter Grodd app och finns lite mer info här www.groddapp.com
Bifogar lite bilder på min excel som jag använt tidigare..
Screenshot_2024_11_30_at_11.43.40.png ( 175.54k )
Antal nedladdningar: 3
Screenshot_2024_11_30_at_11.44.21.png ( 316.07k )
Antal nedladdningar: 4
Redigerat av Groddisen: 19-04-2025, 12:21