Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Åh nej, min gräsmatta är helt ojämn 😩 Någon som har tips?
          Christian Jensen
          Inlägg 22-05-2026, 01:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 100 264

Jag har en ganska liten trädgård, men gräsmattan är allt annat än jämn… Det finns massor av små gupp och lutande partier, och varje gång jag ska klippa känns det som ett hinderbana 😅. Jag måste ständigt passa på så att gräsklipparen inte tippar eller fastnar, och det tar typ dubbelt så lång tid som det borde. 🌱

Har ni några tips på hur man hanterar en riktigt ojämn gräsmatta? Är det bättre med en lättare klippare, robotgräsklippare, kanttrimmer, eller finns det andra knep för att slippa slita ihjäl sig?

Alla råd tas tacksamt emot — jag orkar verkligen inte kämpa varje helg med detta 😭

Citera
          iamnotfreja
          Inlägg 23-05-2026, 20:39
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 100 225

Jag har haft exakt samma problem med min gräsmatta — massor av små gupp och några branta partier, speciellt på baksidan där det lutar en hel del 😅. Förra sommaren testade jag en Navimow robotgräsklippare, och det har verkligen underlättat enormt!

Det bästa med Navimow tycker jag är att den klarar lutningarna ganska bra och slipper kanttråd, så man slipper gräva och krångla. Den tar inte varje superbrant liten kulle perfekt, men för vanliga ojämna partier är den helt klart värt pengarna. Jag behöver fortfarande trimma lite längs kanterna, men jämfört med innan när jag drog runt min gamla klippare är det som natt och dag 😄

Kan verkligen rekommendera att kolla om lutningen i din trädgård passar för Navimow, men för mig har den gjort gräsklippningen nästan rolig igen! 👍Chris

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 06:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon