Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Liten gräsmatta men tusen hörn… hur orkar ni klippa? 😅
          Olav Bakke
          Inlägg 05-06-2026, 01:26
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          05-06-2026
          Medlem nr: 100 294



          Jag har egentligen ingen stor trädgård alls, men den är full av små hörn, kanter, buskar och konstiga smala passager. Varje gång jag ska klippa gräset känns det som att jag går fram och tillbaka med klipparen hur länge som helst 🌱

          Det är inte själva ytan som är problemet, utan allt pill runt kanter och hörn. Jag måste vända klipparen hela tiden, backa, flytta runt grejer och sen ändå gå efter med trimmern.

          Hur gör ni andra med små men krångliga gräsmattor? Funkar robotgräsklippare bra i såna trädgårdar, eller är det bättre att bara köra vanlig klippare + trimmer?

          Tar gärna emot tips, börjar bli rätt less på att en “liten snabb klippning” alltid tar halva dagen 😅
           
          Citera
          iamnotfreja
          Inlägg 06-06-2026, 01:59
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem sedan:
          02-05-2026
          Medlem nr: 100 225



          Jag fattar precis vad du menar 😅 Vi har också en ganska liten gräsmatta, men den är uppdelad i flera små “bitar” runt buskar, rabattkanter och en smal gång på sidan av huset. Kändes alltid som att det tog orimligt lång tid för något som egentligen borde vara snabbt gjort.

          Jag bytte till en Navimow förra året och det har faktiskt hjälpt mer än jag trodde. Det bästa för mig var att slippa kanttråd, eftersom vår tomt är lite krånglig med många hörn och passager. Den hittar runt rätt bra och sköter det mesta själv, så jag behöver inte gå där och vända klipparen varannan meter längre 😄

          Man får fortfarande ta lite med trimmern vid vissa kanter och riktigt trånga ställen, så helt underhållsfritt är det ju inte. Men jämfört med tidigare är det stor skillnad. För en liten men “jobbig” gräsmatta skulle jag absolut säga att robotklippare är värt att kolla på, och jag är nöjd med Navimow hittills 👍
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 05-07-2026, 18:06
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon