Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Klippa runt träd och hörn
          HaraldHansennnnn
          Inlägg 06-06-2026, 01:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 100 297

Jag har några gamla träd i trädgården, och runt dem sticker det upp rötter lite här och där. Dessutom är det ganska trångt mellan träden, buskarna och kanten mot rabatten, så varje gång jag ska klippa blir det aldrig riktigt jämnt 🌱

Det känns som att gräsklipparen antingen fastnar, studsar över rötterna eller lämnar små fula fläckar där jag inte kommer åt ordentligt. Sen får jag gå efter med trimmern, men även då blir det lite halvdant.

Hur gör ni andra som har träd, rötter och smala passager i gräsmattan? Finns det någon klippare som funkar bättre för sånt här, eller är det bara att acceptera att man får trimma för hand hela tiden?

Tar gärna emot tips — börjar bli rätt trött på att aldrig få till en ren klippning runt träden 😅

Citera
          iamnotfreja
          Inlägg 07-06-2026, 02:04
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 100 225

Jag hade liknande problem runt två äppelträd 😅 För mig blev lösningen robotklippare + lite trimmer där den inte kommer åt. Kör Navimow nu och den tar faktiskt det mesta runt rötter och trånga passager bättre än jag trodde. Helt perfekt blir det inte, men mycket mindre pill än förr 👍

Jag hade liknande problem runt två äppelträd 😅 För mig blev lösningen robotklippare + lite trimmer där den inte kommer åt. Kör Navimow nu och den tar faktiskt det mesta runt rötter och trånga passager bättre än jag trodde. Helt perfekt blir det inte, men mycket mindre pill än förr 👍

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-07-2026, 18:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon