|
Hej på er!
Vi har runt 55-60 år gamla Thuja häckar runt hela vår tomt, Thujorna är 3-4 m breda och 5-6 m höga. De är döende (bruna och ihåliga här och var).
Jag och frugan funderar på att klippa grenarna, låta stammarna vara kvar med grenstumpar och släppa upp murgröna. Alla tips välkomnas, är det en bra idé? Kommer det se bra ut? Kommer det funka med insyskydd i framtiden o.s.v.?
Gärna om en bild om ni har (Murgröna på döda thuja stammar).
MVH
|