Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad är det frågan om?, Det står still!
          Barbera
          Inlägg 14-05-2004, 06:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 19
          Medlem nr: 3 223

Hej!

Mitt tålamod är på upphällningen! Jag har inte annat än skött om mina små, små plantor i över två månaders tid nu. Först hände det väl en del. De kom upp och jag toppade när karaktärsbladen kom. Sen var det slut med dramatiken för nu har det inte hänt mycket sen dess. Och det är under lång tid! De är fortfarande inte mer än 1 cm höga och därför har jag inte heller skolat om dem.

Fick besök i helgen som frågade om jag hade varit lite sent ute med att sätta fröna... Neeeej! Hm. Men nåt gör jag ju uppenbarligen fel.

De har fått stå i sydläge med mycket sol. Ibland med fiberduk över så att de inte skulle få alltför soligt. Senaste tiden har de fått stå ute dagtid också.

Har kanske varit lite för snål med vattningen? Jag har nämligen sprayat - visserligen 2 ggr per dag i genomsnitt - men det räckte kanske inte för att jorden skulle bli tillräckligt fuktig? Nu har jag blivit mer generös och pytsar i en hel del vatten underifrån.

Vad ska jag göra för att de ska växa till sig? De har ju i alla fall inte dött ännu, så ännu finns det kanske hopp...?

Hälsningar
          Barbera

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 03:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon