Medlem
Antal inlägg: 1 440
Medlem nr: 3 110
Inget regn alls här i Vänerlandskapet................bara försöker att börja regna sen blåser det bort. Det får gärna regna imorron men inte på onsdag, då är det student och hur går det då med skylten som målats med vattenfärg
--------------------
”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.” citat från "farmor Levengood"
Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14
Jag skulle också vilja ha lite regn nu... Fick ynka 2 mm i lördags. Om man kollar på Andreas kartor på sidan ett i den här tråden så ser man tydligt var "den bästa sommaren" finns: norrlandskusten, stockholmsområdet och Öland/Gotland - bäst om man ska sola och bada hela sommaren ja, men lite regn på den stackars växtligheten skulle inte alls skada nu...
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429
och jag vill inte ha regn Här har dalat ner snöflingor då o då under dagen Men... så fort de nådde marken kom trollkarlen och tog dem
Visst ja... det börjar se ganska (lite) grönt ut i skogen härutanför mitt fönster Snart är sommaren här men jag får nog göra som Ida... sätta lite fart
Medlem
Antal inlägg: 727
Medlem nr: 3 230
...såg ett tv-repotage ifrån Kiruna på nyheterna tidigare ikväll stackars krakar, det fanns ju inte ett löv på träden än... å vi som har så grönt och fint.....
Medlem
CITAT (Smekajsa @ 08-06-2004, 22:26)
...såg ett tv-repotage ifrån Kiruna på nyheterna tidigare ikväll stackars krakar, det fanns ju inte ett löv på träden än... å vi som har så grönt och fint.....
Vi är van vid detta (nästan) men... visst har vi löv på träden.. var ut och tog denna bild på min lilla rönn som står intill altanen.
jag vet att ni har grönt och fint.... men jag har iaf fått två vårar i år har du?
Medlem
Antal inlägg: 1 664
Medlem nr: 1 962
ja det har jag I oktober 2003 kom våren tillbaka, sen försvann den igen. Efter den otroligt tidiga snön som vara borta på 2-3 dagar började bl.a kaprifolen slå ut med nya blad, vuxna blad. Den var sedan vintergrön hela vintern och sen när den riktiga våren kom förtsatt den bara, så två vårar är du inte ensam om
Medlem
CITAT (andreas i uppsala @ 08-06-2004, 22:49)
ja det har jag I oktober 2003 kom våren tillbaka, sen försvann den igen. Efter den otroligt tidiga snön som vara borta på 2-3 dagar började bl.a kaprifolen slå ut med nya blad, vuxna blad. Den var sedan vintergrön hela vintern och sen när den riktiga våren kom förtsatt den bara, så två vårar är du inte ensam om
Gills inte!
Vår i Oktober Näää! Jag avsåg Vår på Våren ... alltså mars - maj (juni i Kiruna)
Medlem
Antal inlägg: 1 664
Medlem nr: 1 962
Då har du verkligen missat något. den går ända upp till zon 4-5-6(?). Lukten är förförisk. det är den enda orsaken till att jag inte hugit ner den för länge sen. otroligt starkt och mumsig doft nattetid. Den fyller allt!
Medlem
Antal inlägg: 447
Medlem nr: 1 231
Gott att ni också Felix Matte börjar få det grönt
sommarväder känns som vi haft länge nu så mycket sol som vi haft denna vår är vi inte bortskämda med men det är utan regn nästan inte en droppe sen 1 maj ung Måndag kom lite blev så glad men de var inte många min alla moln går förbi men vi får hoppas Tesa att det kommer nu tyvärr så är det kallt ikväll fick lägga över väven igen det var 16 gr vid 7- tiden nu e snart 6gr bara
Medlem
Antal inlägg: 298
Medlem nr: 508
CITAT (andreas i uppsala @ 06-06-2004, 23:11)
samma dag som venus korsar solen för första gången på 113 år Nästa gång det händer igen är om 113 år. Jag lär missa det tack vare det förbannade regnet som kommer när man minst vill ha det
Du har fel i åtminstone en sak, nästa venuspassage är om 8 år
Medlem
SOL och värme idag +17 i skuggan, vindstilla.... grillade och åt middag ute Känns sååå otroligt skönt att kunna sitta ute efter allt snöande och isande nordanvindar.