Hej svejs!
Jaha, rådjuren verkar ha fått smak på min trädgård ordentligt nu. Men de kunde gjort värre skada än de gjorde inatt, så jag tror attt cd-skivor och nån slags blodmjölsspray har hjälpt litet. Solrosor och tomater ansade de litet igen, men ej så mycket som i det tidigare inlägget då jag hade litet panik....(ok, fanns ju inte så mkt kvar att ta nu längre

)
Däremot har de gått hårt åt mot min krasse....tagit nästan alla övre blad, så det är mest långa pinnar som sticker upp nu

. Så nu undrar jag : Kommer de att dö? kan jag göra något? Eller rentav gräva upp och slänga....? Har ingen lust med det senare dock.Vill att de överlever denna pärs......
Har nu gjort litet panikåtgärder i form av nåt slags stängsel av kompostgaller med snören o knallorange snitslar över - se inte klokt ut! Rådjuren kommer att skratta sig fördärvade inatt

Detta ihop med cd-skivor och blodmjölsspray....... ja,jasägeråde.....snart kanske jag resignerar och låter dem ta för sig istället. Får satsa på nästa års odling och göra en trädgård i uterummet!
Förresten - FINNS DET NÅGRA BRA VÄXTER RÅDJUR EJ GILLAR????? Jag köper dem med en gång - lovar!!
/Magda