Copycat ! jag tror inte att flertalet föräldrar medvetet låter sina barn sätta i sig varken kattskit eller rostiga spikar.
Men jag har sett att det är väldigt vanligt att barn tar sig en smakbit från det mesta.
Jag har " bara" ett barn men inte sitter jag över hennes axel när hon kravlar om kring i sandlådan.
Det är nog mer vanligt att det förekommer kattskit än rostiga spikar iallafall här i vår sandlåda
Det är inte så att min dotter har fått sitta och äta sand men rätt som det är så har en liten hand åkt upp ( kanske bara för att torka av sig) .
Det är ju så trist att man inte ska kunna ha sin altan hur man vill utan ständigt tänka på dynor mm. Altanen får man ju försöka att spola av då och då.
När vi bodde på landet var det aldrig problem trotts att det fanns Så många fler katter.
Men inne i stan är det väl svårt för en katt att förstå att inne hos matte / husse kissar man i en sandlåda på toa och så kommer dom till en JÄTTE TOA

men där får dom INTE kissa.
Dom förstår väl inte heller att dom inte ska gå på min tomt eller ligga på mina dynor
Nej har man katt i tättbebyggt område bord man nog fundera på var katten är och vad den gör när den inte är hemma.
Men det är som med ungdommar att en del tror att bara för att dom sköter sig hemma så är det små änglar men även dom kan ju störa grannar
Ja kanske till och med kissa i sandlådan (

skratt...jag skojar)