Jag har läst att antal inlägg om djurexkrementer och maskar, steklar och larver. Alla tycker sig hata dessa sommarförbannelser. Jag har efter helgens erfarenheter dock korat den värsta sommarpesten - sommargästerna.
Inget illa menat, det finns säkerligen goda sådana med, men såsom mycket annat ont så synt dom inte.
De sommargästerna jag pratar om, är de arroganta primaterna som varje gång dom kommer ut till landet tror att allt är deras. Precis som om landet endast existerade för dem.
Dom går mitt i vägen - för på landet kör väl ingen bil?
Dom går före i kön i affären - för lantisar har väl aldrig bråttom?
Dom tar med sig sina svettiga hundar och hägnar inte in dem, för det finns ju så inihelvetes massa rävar och andra djur som springer runt fritt på landet i alla fall...
Att hundarna, till skillnad från vilda djur, inte allt är rädda för människor, snarare tvärtom, tycks ha undgått dem. Att se två groteskt stora svarta hundar, skällande komma springande mot en med fadgma hängandes i dess sladdriga käftar är inte så jättekul kan jag tala om. Sen är det ännu mindre trevligt när dom attackerar bilen och repar lacken varje gång man ska parkera bilen.
-"Oj då, ja. Dom menar inget illa, dom är ju så snälla, och vi kan inte ha dom kopplade för det är dom aldrig hemma..."
I've got a fucking newsflash for you, NI ÄR INTE HEMMA!
Usch, jag blir så irriterad. Jag menar inget illa egentligen, jag var bara tvungen att få utlopp för min ilska. Att gå och ge mina respektlösa grannarna på käften, såg jag inte som ett lämpligt alternativ...
(Finns det några väldigt illaluktande växter man kan plantera i närheten?)