Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Var är Ingrid?
          alex
          Inlägg 04-08-2004, 00:29
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 298
          Medlem nr: 508

Nu är det lite senare än kl. 00:31, men det är ändå mellan 19 och 20 grader här med! smile.gif Och luftfuktigheten är även här väldigt hög, jag har inget som mäter luftfuktigheten utomhus, men troligen ligger luftfuktigheten på kanske 95%.

Inte långt ifrån tropisk natt...

--------------------
          Mvh Alexander i Töreboda

Citera
          andreas i uppsal...
          Inlägg 04-08-2004, 00:32
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 664
          Medlem nr: 1 962

kl 01:30 och 19.7(det stiger), fortfarande 99% i princip mest tropiska man kan komma här i sverige, för vanligtvis när det är över 20 mitt i natten så brukar fuktigheten ligga mycket lägre. Dimma som sagt. Utsidan på fönstren är immiga smile.gif härligt som sagt

Citera
          alex
          Inlägg 04-08-2004, 00:37
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 298
          Medlem nr: 508

Det börjar spricka upp här så det är inte så konstigt om temperaturen hos dig är något högre...

Förresten, detta har jag frågat förut, men jag har inte fått något direkt svar, men kan jag få, byta till mig, eller köpa små plantor av trachycarpus fortunei bulgaria? Jag har massor av än så länge orotade sticklingar av vindruvor, bl.a. av Pinot Noir som du kanske skulle vilja byta till dig när de har rotat sig?

--------------------
          Mvh Alexander i Töreboda

Citera
          Betty
          Inlägg 04-08-2004, 00:57
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (andreas i uppsala @ 04-08-2004, 00:31)
          Själv litar jag mer på smhi än på aftonbladets här är det varmast i landet sida. Den har ändå alltid fel.
          Smhi brukar ha rätt på sommaren då vädret oftast är ganska stabilt iaf i juli-september. På vintern ska man ta smhi med en stor nypa salt.

Fuktighetne här just nu kl 00:31 99% och 19.6 grader ute smile.gif  förträffligt, nu ska jag ut och strosa

Inte alls känsligt ämne, tycker bara att det är kul att gnabbas med dig!:D
          Kollade Aftonbladets vädersida, längst nere i högra hörnet på deras väderkarta finns detta: © SMHI 2004 ohmy.gif tongue.gif
          Luleå just nu: 70% luftfuktighet, +18,1°. I morron blir det kanonfint! biggrin.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Berith
          Inlägg 04-08-2004, 06:48
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

... och Andreas karta visar ju medelvärden 1951-1990.... Alltså finns inte dom tre senaste fantastiska somrarna med. Och inte 1994 heller! Och inte den andra härliga sommaren heller, var det 1997 eller 1998? unsure.gif 1995 kanske....?

Antar att efter flera års torka måste det komma så här mycket regn för att få balans igen. Jag bryr mej inte så mycket om hur vädret är, det finns mycket att förgylla tillvaron med även om det blir "fel" väder.

wink.gif Men nästa år tycker jag vi tar lite mer sol och lagom med regn igen!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          MariaS
          Inlägg 07-08-2004, 16:20
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Hej allihopa.
          Nu är jag också hemma igen efter semestern.
          Meteorologer, prognoser osv.
          I torsdags var prognosen halvklart till mulet (men inte ett moln på himmelen) till kvällen uppklarnande (Då kom det 2mm)
          Fredag: 22-28 grade och klart. Vi fick halvmulet och 31.1 grader i skuggan, fast värmerekordet var visst 29 grader i Kalmar och vi bor i Vänern. Oss har de lyckats glömma bort när det gäller rekorden.
          Lidköping som är närmast större stad (15 km bort) fick för några år sedan 80mm regn på 30 minuter, vi fick 3!
          Så här fortsätter det.
          När det gäller väderprognoserna över gamla Skaraborg, så svär jag på att de bara gäller för Skövde, som ligger mitt emellan sjöarna. För så vitt jag vet av dem som bor där, har prognoserna hitintills slagit rätt där!

Tackar för ordet
          MariaS

Citera
          andreas i uppsal...
          Inlägg 07-08-2004, 21:19
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 1 664
          Medlem nr: 1 962

"De" verkar inte heller bry sig om att jag alltid får 2-5 grader varmare än vad UU får, speciellt på våren,hösten och vintern.
          Varmaste platserna under sommaren ligger i östra delen ganska långt bort från havet/stora sjöar.

Själv mäter jag hängandes på nordsidan, då får man inte lika stora tempskillnader jämfört med SMHI. Det brukar bara skillja någon/några grader

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 13:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon