Medlem
Antal inlägg: 3 245
Medlem nr: 43
Kortfattat..;
Alla..!
Har själv sått plymspirea, några aklejor, skuggviolruta, brudslöja, blåsvingelgräs.... Den enda jag inte fått tag på någonstans, och som jag verkligen vill ha är moses brinnande buske..
Det är bara att testa sig fram..
Caprice
--------------------
Caprice Stockholm zon 2-3 Vita non est vivere sed valere vita est
Medlem
Antal inlägg: 628
Medlem nr: 77
Vissa fröer bör sås färska. Vi har sått olika pulsatillor, sippor. plantorna gror under hösten och bildar små övervintringsbara plantor. Våradonis och blåsippor är också i såkrukorna, myrorna var snabbare än vi, så vi fick inte tag på så många frö av Hepatica americana som vi önskat. Vidare har vi sått några ranuncler direkt från fröstängeln.
Medlem
Antal inlägg: 1 440
Medlem nr: 3 110
När är fröerna klara på växterna? Min "Moses brinnande buske" har blommat över. Går det att ta de fröerna pch plantera genast? Caprice, det finns fröer att tillgå om så är fallet. Busken är förresten av den vita varianten, har för mig att det finns en mer rödlila också .
--------------------
”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.” citat från "farmor Levengood"
Medlem
Antal inlägg: 978
Medlem nr: 40
Sådde acklejor och bortsnejlikor häromdagen. Det ska även bli lite purpurklätt och rudbeckia Indian Summer. Den senare är jag lite osäker på hur härdig den är, men man får testa! Sår allt i pallkrage den här tiden på året, så att jag är säker på var jag gjort av det. Annars är risken stor att man gräver upp småttigarna av misstag nästa vår.
--------------------
Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd