Hej alla Har fått ett problem och tänker dryfta det med er och se om någon kan vara intresserad ni som är djurvänner. Vi hade sonens hund här hos oss för att hitta ett nytt hem till honom och det gjorde vi. En 4-barnsfamilj från 5-15 år och det blev kärlek vid första ögonkastet från alla håll. Allt har gått bra under de dryga 3 månader de haft honom men nu ringer de, ett av barnen har blivit allergisk, de MÅSTE göra sig av med hunden. Vi kan inte ta tillbaka honom, vi har inte tid för hund. Det är en korsning mellan bordercollie och norsk buhund, bild finns i mitt album, han är ca 6 år gammal. Gillar inte moppar och motorcyklar så han kan inte vara lös. Annars en mycket trevlig hund äter mest torrfoder men gillar ost,vindruvor och fisk torkad. Har varit van vara ensam ca 6-8 timmar tidigare men nu har frun varit arbetslös och hemma så då kanske han behöver vänjas vid detta igen men det vore bra om någon var hemma. Skulle det kunna vara någon här på forumet som kunde tänka sig vara intresserad så mejla mig så snart det går. Hunden finns i Finnerödja i Närke vill ni komma i kontakt med ägaren så förmedlar jag detta. Kan vi inte få tag i någon ny så kanske han måste avlivas och det är han för trevlig för att göra ännu. Hoppas någon är intresserad. Hälsningar Inga
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|