De som har varit här inne på forumet ett tag, känner till mitt gamla problem med vatten som hamnade hos de under mig. Jag trodde mig ha löst det hela genom att ha lagt ut ett plastgolv för några månader sedan. Vi hade frågat de under oss om det hade läckt ner något på sistone och det hade det inte.
Nu de senaste dagarna har det varit riktigt varmt. De som har inglasad balkong (visserligen öppen) vet hur varmt det blir när solen ligger på. Jag har varit tvungen att vattna mer än vanligt och så har jag dessutom duschat växterna. Spinnkvalstrena förökar sig ännu snabbare i annat fall. Har sett att det har kommit vatten på golvet då, men tänkte att det inte gjorde något eftersom det ändå var ovanpå plastgolvet. Enda öppna ställer är vid listen, där den naturliga avrinningen ut mot stupröret går...
Idag när jag var inne i badrummet ringde det på dörren. Kunde inte öppna just då, men eftersom jag hörde att något åkte genom brevfacket så gick jag dit lite senare. Då är det klagomål på att det har runnit ner vatten på deras inglasning (alltså bara fönstrena vad jag förstod) och att de är trötta på att putsa fönstrena. *suck* Ska det börjas nu igen? Trodde jag redan hade åtgärdat det hela!? Tydligen inte tillräckligt...
Får väl gå ner imorrn och se "katastrofen" med egna ögon och försöka lova att det inte händer igen. Blir väl till att börja torka golvet på balkongen varenda gång jag har vattnat och duschat (synd, då går jag miste om avdunstningen som ökar luftfuktigheten).
De skulle visst flytta senare i höst, så jag får väl hoppas på att det flyttar in någon växtälskande person där som har full förståelse för att det kan komma lite vattenstänk på fönstrena. Är väl inte värre än när det regnar....väl?
--------------------
Hortikulturella hälsningar, Elisabeth
|