CITAT (TeliaNet @ 31-07-2004, 22:07)
min granne under klagar på att man hänger ut mattor på balkongen,
Vi bodde tidigare i en lägehet med grannar ovanpå. Vår sydliga balkong (med kvällssol) utnyttjade vi bl a för att sitta ute och äta middag. Jättemysigt! Men, inte så kul när våra grannar ovanför kom ut på balkongen och skakade sina mattor och sängkläder! Flera ggr fick vi snabbt rädda våra mattallrikar från diverse skräp, damm, smulor och diverse hår... DET var inte mysigt!
Vi talade om för grannarna (vänligt) att detta inte var så kul. Först blev dom lite stötta men förstod sedan och bad om ursäkt!
För många år sedan, i ett annat område, bodde jag högst upp och brukade vädra sängöverkastet på balkongräcket. En dag när jag skulle dra in det satt det fast! Jag drog och drog och tittade ner på balkongen under. Där stod en ilsken dam och höll hårt om mitt överkast! Det blev en kamp innan jag till slut fick upp det. Gissa om jag skämdes! Kanske HON satt på sin balkong och hade det mysigt tills mitt, för henne, äckliga överkast fladdrade för vinden över hennes kaffekopp eller mattallrik.
Idag är det vi som bor högst upp igen. Och med dessa erfarenheter försöker jag tänka på mina grannar under, det handlar ju faktiskt bara om hänsyn och respekt för och till sina grannar och framför allt att förklara och prata vänligt med varandra.