Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Inte nu igen..., *suck*
          slisk
          Inlägg 13-09-2005, 22:24
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 45
          Medlem nr: 6 419

jag hade samma problem, grannarna klagade på att deras balkongräcke blev blött när jag vattnade så nu kör jag utan hål i krukerna, hittils så funkar det utmärkt

--------------------
          Jag har gröna fingrar och röda knogar

Citera
          yuckfou
          Inlägg 14-09-2005, 13:38
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 29
          Medlem nr: 6 510

Vi bor i lägenhet, och hade för några månader sen en äldre dam som granne snett under. Hon klagade på småskräp, som hon sa kom från oss (vilket jag inte tror). Hon ringde tillochmed polisen (lr vad det nu var) om att hon anklagade oss för att ha snott ström från henne, vilket inte går + att hon ibland kunna öppna ytterdörren och säga fula ord när man stod i dörren bredvid och skulle ut tex.
          Det blev för mycket, så hon flyttade. Vilket jag är tacksam för, för det finns inget värre.

sad.gif

--------------------
          Tar gärna emot växter (krukväxter) som du har "för mycket" av, eller rent utav vill sälja/skänka bort. PM:a mig för förslag.

Citera
          bikiv
          Inlägg 14-09-2005, 19:44
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 5 207

CITAT (TeliaNet @ 31-07-2004, 22:07)
          min granne under klagar på att man hänger ut mattor på balkongen,

Vi bodde tidigare i en lägehet med grannar ovanpå. Vår sydliga balkong (med kvällssol) utnyttjade vi bl a för att sitta ute och äta middag. Jättemysigt! Men, inte så kul när våra grannar ovanför kom ut på balkongen och skakade sina mattor och sängkläder! Flera ggr fick vi snabbt rädda våra mattallrikar från diverse skräp, damm, smulor och diverse hår... DET var inte mysigt!
          Vi talade om för grannarna (vänligt) att detta inte var så kul. Först blev dom lite stötta men förstod sedan och bad om ursäkt!

För många år sedan, i ett annat område, bodde jag högst upp och brukade vädra sängöverkastet på balkongräcket. En dag när jag skulle dra in det satt det fast! Jag drog och drog och tittade ner på balkongen under. Där stod en ilsken dam och höll hårt om mitt överkast! Det blev en kamp innan jag till slut fick upp det. Gissa om jag skämdes! Kanske HON satt på sin balkong och hade det mysigt tills mitt, för henne, äckliga överkast fladdrade för vinden över hennes kaffekopp eller mattallrik.

Idag är det vi som bor högst upp igen. Och med dessa erfarenheter försöker jag tänka på mina grannar under, det handlar ju faktiskt bara om hänsyn och respekt för och till sina grannar och framför allt att förklara och prata vänligt med varandra.

--------------------
          Birgitta i Sthlms-området zon 2 / 3 / 4 ???

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-09-2025, 22:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon