Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rabatt fråga......, I trädgården jag köpt
          Ofeigur
          Inlägg 07-08-2004, 15:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 4 139

är det två rabatter på framsidan med som jag fattat bara perenner.Liljor och löjnatshjärta och en massa annat.En del är ju fint men vissa sorter är ju vissna för länge sedan och ser ganska sorgliga ut.Ska jag klippa ned dem? Och isåfall hur mycket ska stika upp liksom....

En fråga till det är ca 100 meter rosenrabatt också och det fattas lite här och var.Ska jag plantera nu i höst på de tomma platserna eller vänta till våren? Hon jag köpte av sa att jag skulle lägga granris överallt i höst för att skydda dem, finns det några andra sätt? Tror bonden och granägrna kan bli lite putt....ska rosorna klippas ned inför vintern?

Nästa fråga: Det finns en jättestor jordkällare som det är en plantering uppepå nu, men det är också stora hål och världens blandning av växter,de jag känner till är gran jordgubbar, prästkrage,lupin, helgula prästkragar osv......vad kan jag plantera i där??? Planerar mer jordgubbar (mysigt) men sen vill jag ha tips på lättskött tacksam marktäckande perenn som passar till en sekelskiftsprästgård.Nu är det tujor ( sa min killeatt det hette) och de passar inte tycker jag.

Jag bor i Närke och är total nybörjare inom trädgårdsområdet.....

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 10:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon