Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nu har jag snart allt material, Kryddland/grönsaksland av större mått
          Killensomvillhag...
          Inlägg 18-08-2004, 14:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 508
          Medlem nr: 2 423

Då min fru tycker att "betongbarn" som jag inte borde få planera trädgårdar då de inte vet hur mycket jobb det är har i det längsta varit emot min stora ideer.
          Hon påstår att jag som den tidsoptimist jag nu är inte inser hur lång tid det tar sköta landet.

Nu har jag äntligen fått tag på det sista jag behöver för att fixa ett stort, lättskött land:D som tom min fru godkänner. Så nu har jag 150 kvm danska sjöstensplattor, 18 upphöjda odlingsbäddar, några gråsuggor och ett litet växthus.

Det blir att lägga dansksjösten som "golv" med lagom mellanrum för att köra skottkärran. Dessutom skall det vara fyrkanter (1x1 m) där kryddväxterna får vara. Växthuset höjer jag upp ca 45 cm så att det blir lagom ståhöjd.

Så det enda som saknas nu är en lastbil med 5-8 grus och en massa geotextil sedan är mitt land klart wub.gif

Hmm någon timme tar det kanske att lägga alla plattor med, men det går säkert snabbt och är inte speciellt tungt unsure.gif

--------------------
          Magister Mundi sum!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-07-2025, 00:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon