Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429
CITAT (Smekajsa @ 28-08-2004, 14:04)
Agneta, du får väl skaffa en liten overall till Felix :D :D
Han har en dyr och fin men han blir smutsig under magen och om tassarna och måste fönas torr på huvet så det inte tovar...men så är det ju med barn också... galonisarna täcker inte allt. Så här ser han ut när han går ut i regn.... nästan så han ville säga det är inte jag stackars liten
Medlem
Antal inlägg: 3 807
Medlem nr: 29
Här har det inte heller varit frost hos mig i Örebrotrakten men ca 4-5 grader på morgonen. Björnbären håller på att bli mogna så man hoppas på sol och värme fortfarande, tomaterna likaså, hämtar ca 5-6 st varje dag i växthuset. Har många blommor som blommar fortfarande. Krassen håller på att invadera altanen med sina långa klättrande grenar och blommar för fullt. Hoppas inte det blir kallt ännu så man får njuta lite till och hinner börja städa inför hösten i trädgården, klippa ner överblommade perenner m.m. Ta upp sista potatisen och morötterna. Hälsningar Inga
Medlem
Antal inlägg: 40
Medlem nr: 3 025
Mellan Märsta o Sigtuna har det varit *vita* gräsmattor! Men som den Barmärtige Samarit jag stundom känner mig som,så låter jag både fuchsior o trumpeter...stå kvar ute! Utan något *skyddsnät*! OCH de har klarat sig!!
Medlem
Antal inlägg: 31
Medlem nr: 42
Här i Mora har vi haft - 1,1 som kallast, än så länge. Det mesta klarade dock frostnatten utan skador. Bara squashen som fick lite frusna blad. Hoppas det dröjer LÄNGE än innan nästa frostknäpp. Jag har ju hundratals tomater som ska hinna mogna!!!