Medlem
Antal inlägg: 891
Medlem nr: 565
Här kommer en spindel till Den satt så snyggt på min rosbuske ,så jag var bara tvungen att fota den Vet inte namnet på dem ...fast det ser ut som den har ett litet horn i pannan.
--------------------
If you dont like seeing pictures of violence towards animals being posted, you need to help stop the violence,not the pictures / Johonny Depp
Medlem
Antal inlägg: 6 105
Medlem nr: 3 398
Hej Exotic! Du har bergans blivit riktigt tänd på spindlar!? Du har fotat en rovspindel, jag gissar på Pisaura mirabilis.
Rovspindlarna spinner inte fångstnät utan hoppar eller springer på sitt byte. Däremot spinner honan äggkokonger, och en klockformad "bostad" åt äggkokongen.
Hona eller hane lämnar jag till Ruda att besvara (fast jag gissar på hane)
Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18
Såå tjusig!
Förut (alltså före insektsinformatörernas tid här på odla...) hade jag ihjäl de flesta spindlar jag hittade på "fel" ställe - snabbt ett papper om spindeln och sen ut med den genom toa! - numera blir det... Nämen lille vän, inte ska du väl krypa i min säng! Så fångar man upp den i en kupad hand och släpper försiktigt ner den i blommorna utanför...
--------------------
----<--<-@Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål.@->-->----
Medlem
Antal inlägg: 5 649
Medlem nr: 208
CITAT (Berith @ 12-09-2004, 19:55)
Såå tjusig!
Förut (alltså före insektsinformatörernas tid här på odla...) hade jag ihjäl de flesta spindlar jag hittade på "fel" ställe - snabbt ett papper om spindeln och sen ut med den genom toa! - numera blir det... Nämen lille vän, inte ska du väl krypa i min säng! Så fångar man upp den i en kupad hand och släpper försiktigt ner den i blommorna utanför...
bra Berith det gläder mej att du e snäll mot spindlarna
--------------------
lev idag imorrn kan de vara försent min hemsida yla oldwolfie
Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892
Jag är uppvuxen med en mormor som led av magnifik smådjursfobi.... och vissa saker går i arv! Läbbiga är de, jag tänker inte ta reda på om de är snälla ! Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
Instämmer i bildberömmet. Huruvida det är är herr eller fru mirabilis är svårt att säga från den här vinkeln. Måste jag gissa säger jag en hane, palperna ser lite förtjockade ut.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです