Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad tycker ni om det här?, -ledsen och arg
          netaave
          Inlägg 02-10-2004, 23:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

I 16 år har vi varit säsongscampare på samma camping, vi har haft en liten tomt, fixat lite med en och annan blomma i dikeskanten och gjort det trivsamt för oss. Den har inte varit speciellt stor men så pass så vi kunnat ha ett utebord också utanför förtältet. I förtältet har vi haft golv, värme och kyl-frys, så vi har haft ett ganska behagligt liv därute.
          Campingen ligger vid en liten sjö i Uppland.

När vi ställde ut vagnen i våras hade campingvärden flyttat en bro över ett dike så att vi skulle ha folk gåendes precis utanför tältet och inte kunnat ha nåt bord där. Orsaken var att han skulle göra fler tomter på andra sidan diket, som bron gick över och som också är vår tomtgräns. Han hade inte pratat med oss om det.
          Jag tog då kontakt med Sveriges campingägares riksförbund, Scr för att få veta vad som gäller, vad det finns för bestämmelser. Jag fick bara en förfrågan därifrån vad vi hade för avtal med värden och svarade då att vi inte hade haft något skriftligt sådant och sen hörde jag inget mer därifrån.

Vi protesterade naturligtvis också till värden, och så småningom togs bron bort helt. Han fick då fler tomter och vi hade åter vår plats.

En annan gång kom vi ut och vår (egen) sopsäckshållare var borta, av en annan campare fick vi veta att vi inte fick ha dom längre för att det skulle börja sopsorteras på campingen.
          Detta var helt okey för oss men inte att han utan förvarning tog bort vår hållare.
          Jag gick då upp till värden som vid tillfället var bortrest, jag skrev då följande brev till honom:

"Hej xxxx!
          Det är helt okey för oss att vi inte får ha egna sopsäckar vid vagnarna längre.
          Vad som däremot inte är okey är att du utan förvarning tagit bort hållaren från vår plats och jag förväntar mig att den står där nästa gång vi kommer ut så att vi kan ta hem den, eftersom den är vår egen."
          undertecknat med mitt namn och telenr. så att han skulle kunna höra av sig.

Idag var vi ut och avvecklade, rev tältet och tog hem vagnen, när vi så skulle betala för att golvet skulle få ligga kvar över vintern som också är en garanti för att få ha kvar platsen fick vi höra att vi inte var välkomna mer, efter 16 år.
          Orsaken skulle då vara att jag i våras tagit kontakt med Scr, och att han p.g.a. det fått sin första varning på 30 år, samt att jag antytt i brevet att han skulle stulit vår sopsäckshållare. Jag hade alltså varit otrevlig.

Jag känner mig så himla maktlös, resten av familjen är förtvivlad, och min första tanke var att det här måste vi gå vidare med. Min man tycker absolut inte det, utan säger att "han får väl bestämma vilka han vill ha på sin camping så det är bara ta bort grejerna."
          Jag känner mig rättslös, jag anser inte att det är jag som gjort fel. Finns det någon juridiskt kunnig som kan säga vad jag ska göra.
          Jag vet egentligen inte om jag efter detta vill vara där mer, men ska campingvärden få bete sig så här.
          Vi tillhör de lugnaste på campingen vi har nästan aldrig fest, och har hittills aldrig fått ett klagomål. Min man har hjälpt till jättemycket därute utan ersättning, fixat saker genom sitt jobb gratis och byggt samt underhållit ovan nämda bro med ägarens virke, men vi har målat och oljat den under alla år och då också köpt det vi behövt för det.

--------------------

Citera

Inlägg i den här tråden
          netaave   Vad tycker ni om det här?   02-10-2004, 23:30
          Fenja   Det låter jättetrist och jag förstår att du är båd...   02-10-2004, 23:44
          Fredi   Ert enda (juridiska) hopp skulle vara att hänvisa ...   03-10-2004, 08:10
          Hannele   Inte ens vi som bor i eget hus är garanterade att...   03-10-2004, 08:23
          TeliaNet   nej, man ska inte göda sådana människor med pengar...   03-10-2004, 08:57
          netaave   Inte ens vi som bor i eget hus är garanterade att...   03-10-2004, 10:24
          La Strega   tänk på att det finns en mening med allt som sker,...   03-10-2004, 12:30
          Orchid   Fast det är väl liiiite lättare s...   03-10-2004, 13:53
          pejori   när försvann soptunnan? var det nyligen så kanske ...   03-10-2004, 14:35
          Hannele   Det måste väl finnas en anslagstavla för informat...   03-10-2004, 15:33
          netaave   Vi är inte fler långliggare än att han faktiskt ka...   03-10-2004, 16:04
          Fenja   Netave, du kan väl berätta hur det går? Vore intre...   03-10-2004, 16:10
          Hannele   :unsure: :blink: Finns det inge...   03-10-2004, 17:07
          La Strega   Om du nu skulle lyckas få honom fälld för det här,...   03-10-2004, 20:26
          Kakaduan   Lägg ner! Även om du skulle "komma någon...   05-10-2004, 08:58
          Mia, zon 3   Men det är väl klart att man ska agera om man blir...   05-10-2004, 09:48
          netaave   Exakt min åsikt, det måste om inte...   05-10-2004, 11:15
          pejori   lycka till med letandet, och eran nya camping. :D...   05-10-2004, 12:17
          Fredi   netaave: och ägaren hade innan de här incidenterna...   05-10-2004, 16:11
          netaave   Enligt honom själv var det så ja.   05-10-2004, 17:17
          lotta_   Klokt beslut, det kommer aldrig att kännas riktig...   05-10-2004, 21:58
          netaave   Klokt beslut, det kommer aldrig att kännas riktig...   05-10-2004, 22:12
          Fredi   Enligt honom själv var det så ja.[/quote] ...   06-10-2004, 09:22
          netaave   Enligt honom själv var det så ja. ...och nu skall...   06-10-2004, 09:39
          amaira   Tänk så många olika åsikter och sätt att se på sam...   06-10-2004, 09:53
          Fredi   amaira: Oj, jag vet inte vad jag skall skriva. Gi...   06-10-2004, 10:24
          amaira   Det tror jag inte, så synd att du uppfattar det ...   06-10-2004, 12:17
          netaave   Vilken sandlåda, jag har inte suttit i någon sådan...   06-10-2004, 14:11
          Orchid   Vill bara säga att jag tycker att om man har blivi...   06-10-2004, 18:42

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 11:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon