Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > den oändliga historien, ni som skrev i den
          Posse
          Inlägg 18-10-2004, 13:43
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (Laika @ 18-10-2004, 14:16)
          Anser du på fullt allvar att du är hänsynsfull Posse? blink.gif  ;)  :unsure:
          Mvh. Laika

Lustigt sammanträffande att "Lajka" (som "uttalar" sig likadant som "Fenja") har samma medlem-sedan-datum som "Agata R". Ett datum när jag nyss hårt kritiserat "Copycat", och "Lajka" tydligen måste rycka in för att försvara "Copycat".

Och "Agata R" skrev i den här tråden bl.a.:

CITAT
          Skickat den: 15-10-2004, 12:46  

(- - -) Att upprepade gånger påtala att Copycat skulle vara mobbare och använda sig av flera namn, såsom angivna exempel:Fenja, Pejori och Laika, tyder helt uppenbart av brist på medkänsla. (- - - )

Citera
          *Laika*
          Inlägg 18-10-2004, 14:17
          Länk hit: #62

Gäster
          Antal inlägg: 391
          Medlem nr: 3 998

Tänk!!!! Vad du reflekterar över mycket Posse. Inte ens jag har upptäckt det förän du sa det nu. Det kan kanske bero på att du var så taskig mot Copycat just den dan då, eller. Jag kommer inte ens ihåg i vilken tråd jag halkade in. När skrev hon sitt första inlägg då? Vilka fler vart medlemmar den dan, kan vara kul o veta vilka jag ska kopplas ihop med? Jag har i alla fall för mig att jag skrev mitt första enbart för att jag tyckte att du gick lite väl långt i dina påhopp. Föresten, det spelar ingen roll hur mycket man förklarar för dig, du kommer bara med en massa motkritik ändå. Varför slösa energi egentligen, när du ändå bara är ute efter att provocera mig o andra forumister. Hoppas att ingen annan stöter sig med dig, o råkar blitt medlem samma dag som jag, Fenja, Copycat, M.fl. som du har ett agg till. Har du verkligen inget annat för dig än att leta efter skitsaker? Jag fattar bara inte att du orkar hålla på, har du inget eget liv? Stackare.
          Mvh. Laika

Citera
          Posse
          Inlägg 18-10-2004, 15:17
          Länk hit: #63

Medlem

CITAT (Laika @ 18-10-2004, 15:17)
          Tänk!!!! Vad du reflekterar över mycket Posse. Inte ens jag har upptäckt det förän du sa det nu. Det kan kanske bero på att du var så taskig mot Copycat just den dan då, eller. Jag kommer inte ens ihåg i vilken tråd jag halkade in. När skrev hon sitt första inlägg då? Vilka fler vart medlemmar den dan, kan vara kul o veta vilka jag ska kopplas ihop med? Jag har i alla fall för mig att jag skrev mitt första enbart för att jag tyckte att du gick lite väl långt i dina påhopp. Föresten, det spelar ingen roll hur mycket man förklarar för dig, du kommer bara med en massa motkritik ändå. Varför slösa energi egentligen, när du ändå bara är ute efter att provocera mig o andra forumister. Hoppas att ingen annan stöter sig med dig, o råkar blitt medlem samma dag som jag, Fenja, Copycat, M.fl. som du har ett agg till. Har du verkligen inget annat för dig än att leta efter skitsaker? Jag fattar bara inte att du orkar hålla på, har du inget eget liv? Stackare.
          Mvh. Laika

Det finns mycket att reflektera över, t.ex blev en "kalinka" också medlem samma dag som "Lajka", och för dem som ev inte känner till kopplingen nämner jag att vid tiden för när hunden "Lajka" 1957 skickades upp i rymden så sjöng Monica Zetterlund sången om - "Kalinka, kalinka som en stjärna ska du blinka".

Jag har inte förväntat mig att mobbaren plötsligt ska bli en hänsynsfull och ärlig människa och plötsligt erkänna sin mobbning, vilka alla användarnamn den förfogar över m.m., men jag vill visa för Odlas användare och personal hur det förmodligen ligger till.

Citera
          Smed
          Inlägg 18-10-2004, 15:22
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 120
          Medlem nr: 2 264

Gå ut och hugg ved!

--------------------
          user posted image

Citera
          Virgo
          Inlägg 18-10-2004, 15:51
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

Hörru Posse!

Har du inget roligare att göra?

1386 inlägg 94% = 1282 dravel

*censur*

Jag läser i forumet varje dag men har inte haft nåt speciellt att skriva om, men ett inlägg kan jag väl göra i denna "Posses" oändliga historia!

Obs! Själv inte guds bästa barn!

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera
          renate
          Inlägg 18-10-2004, 17:52
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

CITAT (Smed @ 18-10-2004, 16:22)
          Gå ut och hugg ved!

Eller gräv Rosgropar,det skingrar tankarna. rolleyes.gif tongue.gif
          Nu när jag har både blivit kallat mobbare och lögnare,kan jag likaväl skoja.
          Hör du Posse, jag bryr mig inte vad än du skravlar ihop.
          Jag blev bara förbannat att du förstört oldwolfies fina tråd.
          Nu har jag har sagt vad jag tycker.Jag kommer inte att dykar upp mera i denna tråden,hoppas Ingemar radera den med!!

PUNKT SLUT!

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          Posse
          Inlägg 18-10-2004, 18:47
          Länk hit: #67

Medlem

CITAT (renate @ 18-10-2004, 10:21)
          Inte ett ända inlägg som har med trädgård att göra har han skrivit.
          Vill han har politiska diskussioner (som inte hör hemma i ett trädgårsforum)
          ska han skriver i forum som är avsett för sådana ämnen.
          Punkt slut.

Jag tycker inte syn om honom!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu är det väl några som blir arg över mitt inlägg,men det kan inte hjälpas.
          De här dummheter med påstående mobbningar måste får ett slut.
          Detta är ett trevligt trädgårdsforum,där alla enligt min åsikt är trevligt och hjälpsamt mot varandra.  :rolleyes:

Uppgiften om att tomas99 aldrig skrev inlägg som hade med trädgård att göra var som sagt inte alls sann. Men precis som mängder andra här på Odla skrev han även inlägg med annan inriktning.

Jag finner det mycket märkligt att den enda det skulle vara synd om skulle vara oldwolfie. ohmy.gif
          Vad kan någon ha för intresse av att förneka mobbningen av tomas99 m.fl. och istället hävda "Detta är ett trevligt trädgårdsforum,där alla enligt min åsikt är trevligt och hjälpsamt mot varandra."???

Men om mobbaren slängdes ut kunde Odla förhoppningsvis återigen bli ett trevligt trädgårdsforum där alla vore trevliga och hjälpsamma mot varandra!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 18-10-2004, 21:00
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Ibland får man ändra ett fattat beslut pga yttre inverkan, så har skett nu. Nu kommer mitt absolut sista inlägg i den här tråden.

Posse, du har fel när du påstår att det finns en mobbare här som skriver under flera namn. Det förekommer ingen mobbning, däremot tycker jag mig märka en del otrevliga paranoida strömningar. Det är absurt att påstå att någon skulle ha skapat flera olika identiteter här i syfte att mobba andra. Speciellt som detta skapande ligger långt tillbaka. Hur skulle den personen veta att Tomas99 skulle dyka upp med sina knepiga inlägg längre fram i tiden?

I ett forum med många användare är det naturligt att flera personer har samma åsikt, det har inget med mobbning eller kloning att göra. En klon är i nätsammanhang en person som skriver under flera namn.

Visst var det du som förstörde den här tråden från Oldwolfie med ditt ideliga prat om mobbning. Det står i ditt första och tillika trådens första svar. Det är bara att läsa innantill. Sen fattar jag inte riktigt varför du aldrig går i direkt svaromål med dom frågor och undringar som ställs. Du bara duckar och fortsätter med dina beskyllningar om mobbning och försvarar din skyddsling tomas99.

Det finns förhoppningsvis ett sätt där du kanske kan bli övertygad om att du har fel. Varje inlägg här har en adress varifrån det kommer, en IP-adress. Den visas inte här men finns där. Det är bara att skicka ett mail till Ingemar och be honom kolla varifrån inläggen kommit och om det kan vara samma person. Om inte får vi hoppas att du återkommer med en ursäkt.

Du har gjort vettiga inlägg tidigare, fortsätt med det.

Slut. End. Finito!

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          andreas i uppsal...
          Inlägg 18-10-2004, 21:42
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 1 664
          Medlem nr: 1 962

Jag tror jag talar för oss alla när jag säger, gå och lägg dig! wink.gif Jag börjar bli trött på allt det här tjafset som förstör hela odla

Ingenting leder någon vart så varför inte låta det sluta här och nu!
          Inget mer om mobbare, Tomas99 och allt sånt,

Okej? är ni med på det?!

Citera
          amaira
          Inlägg 19-10-2004, 04:40
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Hej Posse!

Nu skriver jag inte till dig, utan till alla andra som finns i den här tråden, synliga eller inte.
          Sedan är det förstås din frihet att både läsa och svara smile.gif .

Så ... Hej alla ni andra.

Mitt intryck av den här tråden "Den oändliga historien" (som verkligen tycks göra skäl för namnet mer än skaparen troligtvis tänkte sig biggrin.gif ), är att den är riktigt snyggt skött - det tycker jag verkligen!

Den har ändå inte spårat ur, trots otaliga provokationer. Och många hanterings- och uppstyrsel-försök har gjorts, om dock inte med önskat resultat.

För att vara tydlig och undvika missförstånd, så är det Posses sätt att skriva som jag syftar till, och menar väcker provokation hos oss andra, vare sig det är menat så eller inte.

Det jag vill säga är, att jag är både lite imponerad och glad, och även lite stolt, över att befinan mig på ett "moget forum".

Sedan kan man ju varken styra andra eller ta andras ansvar, så i den bemärkelsen går det inte att "lyckas".
          Men man kan ta sitt eget ansvar, och det räcker.

Det till och med mer än räcker, eftersom det brukar vara ett hästjobb i sig, bra mycket svårare än att försöka styra andra rolleyes.gif .

Så, våra olika försök att komma tillrätta med "eländet" i denna oändliga historia, det tycker jag att vi alla ska ha kredit för!!!

Ville bara säga det.

Kram till er alla, och en kram även till Posse.

wub.gif /amaira

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          Posse
          Inlägg 19-10-2004, 11:58
          Länk hit: #71

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 18-10-2004, 22:00)
          Ibland får man ändra ett fattat beslut pga yttre inverkan, så har skett nu. Nu kommer mitt absolut sista inlägg i den här tråden.

Posse, du har fel när du påstår att det finns en mobbare här som skriver under flera namn. Det förekommer ingen mobbning, däremot tycker jag mig märka en del otrevliga paranoida strömningar. Det är absurt att påstå att någon skulle ha skapat flera olika identiteter här i syfte att mobba andra. Speciellt som detta skapande ligger långt tillbaka. Hur skulle den personen veta att Tomas99 skulle dyka upp med sina knepiga inlägg längre fram i tiden?

I ett forum med många användare är det naturligt att flera personer har samma åsikt, det har inget med mobbning eller kloning att göra. En klon är i nätsammanhang en person som skriver under flera namn.

Visst var det du som förstörde den här tråden från Oldwolfie med ditt ideliga prat om mobbning. Det står i ditt första och tillika trådens första svar. Det är bara att läsa innantill. Sen fattar jag inte riktigt varför du aldrig går i direkt svaromål med dom frågor och undringar som ställs. Du bara duckar och fortsätter med dina beskyllningar om mobbning och försvarar din skyddsling tomas99.

Det finns förhoppningsvis ett sätt där du kanske kan bli övertygad om att du har fel. Varje inlägg här har en adress varifrån det kommer, en IP-adress. Den visas inte här men finns där. Det är bara att skicka ett mail till Ingemar och be honom kolla varifrån inläggen kommit och om det kan vara samma person. Om inte får vi hoppas att du återkommer med en ursäkt.

Du har gjort vettiga inlägg tidigare, fortsätt med det.

Slut. End. Finito!

Jag tycker att det är intressant att se vilka alla användarnamn som förnekar mobbningens existens (vilket ju är ganska lätt gjort eftersom väl alla tomas99-trådarna raderats som följd av den) och dessutom angripit mig och andra som dristat sig till att kritisera den. Och mönstret i den säregna försvars- och angreppsargumenteringen tycks gå igen i många av inläggen.

Det jag kan iakttaga nu bekräftar i mycket antaganden som jag haft tämligen länge sedan tidigare fall.

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-12-2025, 11:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon