Åh vad härligt Oldwolfie!
Och tack för att du letade fram "dagens-bild-tråden" åt mig! Var just på väg när den dök upp högst upp på skärmen, tackar.
Här kommer mina "dagens" som tillhör förrgårdagen, och numera tillhör min underbart fina och goa svärdotter som fyllde år.
Köpte två gerbemini (heter visst de små gerbera) (eller nått), en kvist "nåt-annat-blommande" och en djupröd nejlika = blommor med bra hållbarhet i vas.
Så köpte jag en liten "vinter-glöd". (Den som heter höstglöd på hösten och vårglöd på våren. Då är väl den vita varianten på vintern, en vinterglöd?)
Tömde en "balkonglåda" på lite jord, hämtade lite mossa i skogen, tog en liten kvist mistel ur trädet, tömde en sån där liten tub med c-vitaminbrustabletter (ej i magen) och klädde in den med folie och använde som vas till snittblommorna. Grävde fram en sten under en kvarvarande snödriva.
Och så satte jag ihop alltsammans, plus en liten gullig tomte och en silverstjärna.
Sist av allt arrangerade jag lite "guldhår" fast i silver. (???heter? ser ut som sånt där som rörmokare tätar rör med).
Så här blev det:

Javisst ja, det var en annan liten silvergirlangväxt med också. Och så en taklök som fick hänga med från gårdsplanen.
Det som nästan är roligast med julen, är att EFTER jul köpa upp julpynt på utförsäljning och spara, och plocka fram före NÄSTA jul och använda frikostligt till olika dekorationer och ge till vänne och släkt och sånt

.
/amaira.