Kan bara säga "

" om era bilder. *suckar hänfört*

.
Idag har varit (är, fast det är mörkt nu) en underbart vacker dag, som visserligen mestadels gått i gråskalornas tecken, men inte desto mindre varit så vacker, att jag inte riktigt vet vad jag ska göra av alla skönhetsupplevelserna som trängs inombords

.
Precis så där som Yin och Yangs bild visar, med snö på träd och buskar, är det här också.
Har varit ute och njutit.
Fångat några bilder, som inte ger landskapet rättvisa.
Här är vyn ner i hagen.

Och här är Mälaren. Ännu har isen bara lagt sig intill stränderna och vissa skyddade lägen.

En och annan färgklick går att finna om man tittar noga. Här är det en kaprifol som, sin vana trogen, är tidigt i startgroparna.

När jag gick hem, och kom nästan till trappen, får jag syn på älgen! Hon ser mig, men vi står båda stilla och tittar på varandra.
Filmen i kameran är slut - försiktigt, och alldeles "stilla" går jag tillbaks bland bilderna och raderar några, så jag kan lyfta kameran och ta ett foto där hon vaksamt studerar mig.

Sedan backar jag, och går in i huset på baksidan för att inte störa henne mer. Hon stannar faktiskt kvar!
Men när jag har ett ärende ut ännu en gång, tycker hon det är lite för livat här, och beger sig in i "vildmarken" igen, med stora majestätiska kliv.
/amaira.