CITAT (Felix matte @ 21-02-2005, 20:33)
Inte förrän jag blev medlem på Odla.nu och också skaffade digitalkamera...tänkte jag på alla skiftningar och hur vackert det kan vara även en höst- eller vinterdag häruppe.
Det är faktiskt ännu en av tjusningarna med att fotografera!!! Man tillför en dimension till sitt seende! Man lägger märke till detaljer, helheter, ljus, nyanser, osv.
Bara genom att
äga en kamera, kan jag faktiskt både se och njuta ännu mera av världen, naturen och min omgivning än jag gör utan. Även när jag inte har kameran med mig.
Det är alltid lika roligt att se dina bilder Agneta! Eftersom jag kontinuerligt liksom får följa tiden och årstiden där uppe hos dig. Och ljuset, inte minst ljuset.
Det nordiska ljusets magiska skiftningar, olika över tiden och landet.
I vintras när jag och sonen var ute på våra promenader, pratade vi mycket om solen, ljuset och mörkret, och om hur det var och såg ut i norra Sverige där solen aldrig gick upp.
Tack vare dina bilder, lärde jag mig mycket.
Jag har faktiskt trott att det var kolsvart dagtid också

Sonen visste bättre än mig, som bar på en aldrig ifrågasatt "inre bild" sen jag var barn.
Nutten! Vilken
hääärlig hibiskus! och så himla roligt att du lyckades få med den från Thailand, och få den att växa.