Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Idag har jag varit och dragit ut min visdomstand, så nu blir det fler frågor :)
          CarinaA
          Inlägg 28-10-2004, 15:16
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 132
          Medlem nr: 4 115

Bedövningen brukar jag klara mig utan, tycker den är värre än själva borrningen. Men det beror mycket på tandläkaren, hur lugna och tillmötesgående de är. Min tandläkare har en avslappnad inverkan på mig och så är hon noga med att berätta allt hon gör, så jag vet vad som händer. Sen är hon lyhörd för min reaktion också, vilket känns skönt.
          En bra tandläkare bryr sig om sina patienter. Det ska inte behöva göra vidrigt ont att gå till tandläkaren, inte när det finns bedövningar att ta till.

Ingen är gladare än jag, när man går ifrån tandläkaren och vet att det är ett helt år tills nästa pärs... tongue.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 28-10-2004, 15:29
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Min man har jättestora tänder, så även visdomständer.
          När han var tvungen att dra ut den första så fick han sin tanläkarskräck.

Tandläkaren orkade inte dra ut den för den var för stor. Hon klyver den då i fyra delar för att det inte skulle gå åt så stor kraft att dra ut den. Efter att försökt med diverse olika tänger och mera panikartade kommentarer som " det brukar ju gå" och "det var de största j-a tändet jag sett, sitter som berget" bleknade maken betydligt. Han kände det som att han satt illa till.

Till slut kallades andra tandläkare in som var större och starkare. När flera stycken misslyckats så kommer det in en bautastor karl tar tag i tången och hivar ut den bedrövliga tanden.

När det var tal om nästa tand som skulle ut så hade maken aldrig tid att gå till tandläkaren. Inte förränhan blev tvungen. Vis av skadan så begärde han att få tandläkaren modell dörrvakt till att dra ut den andra tanden.

Denna glömde dock att skriva ut smärtstillande efteråt. Det blev en panikresa till apoteket. Maken såg ut i flera dagar som att han hade påssjuka ungefär.

De två kvarvarande visdomständerna har gudskelov inte gett honom några problem.

Citera
          Tesa
          Inlägg 28-10-2004, 21:55
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Lider inte alls av tandläkarskräck..jag har nog en väldigt hög smärttröskel...som barn tyckte jag det var skitkul att gå till tandläkarn..allra helst om man lagade och borrade (utan bedövning) för då fick man nån liten grej.. rolleyes.gif ...kan ju säga att jag är numera såpass "sjåpig" att jag iallafall vill ha bedövning när det borras....

Svärmor har berättat om tandläkaren hon hade som ung som tyckte att det var lika bra att dra ut alla tänder och skaffa löständer i stället...vilket innebar att många av socknens unga töser fick löständer redan i 20-årsålder...däribland min svärmor.....och hon är född -32 så det är ju inte så fruktansvärt längesen....

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 07:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon