CITAT (MrNorth @ 02-11-2004, 15:29)
Tack för svaren. Det jag funderade på var om jag borde flytta fram trädet nån meter. För där det står nu så måste man vara ute på gatan för att se det. Det syns inte från nåt fönster, och det syns inte från verandan eller garageuppfarten.
/Henrik
I så fall, skulle jag flytta det!
Inte ska du väl behöva stå ute i gatan för att njuta av ditt eget körsbärsträd! (Fast det kanske kommer att synas bättre när det växer upp?)
Körsbär är vackra träd, särskilt när de blommar, men också annars. Jag skulle antingen plantera det så jag ser det från ett fönster som jag ofta tittar ut genom, eller från verandan, eller att jag åtminstone känner doften av blommningen när jag passerar genom ytterdörren eller sitter på verandan. För att hitta bästa platsen skulle jag gå omkring lite på tomten och huset, ta med mig en stol, betrakta utsikten ur olika vinklar, fundera över hur jag brukar röra mig i huset och på tomten och var trädet bäst kommer till sin rätt. Dessutom spelar förstås sol och markförhållanden in, men de har du förstås redan tänkt på. Att planera utifrån en skiss är nog bra. Men i verkligheten är det ju väldigt sällan man ser sin trädgård i fågelperspektiv.
PS fast förstås, du kanske vill reservera platserna vid verandan och garageuppfarten för ännu vackrare träd.....