Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> En vacker värld!
          amaira
          Inlägg 19-11-2004, 13:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

En klarblå himmel, solen skiner, minus sju grader, två decimeter snö på marken och snötäckta träd och buskar.

Vilken vinterdag! Var kom den ifrån?

Vaknar på morgonen och tassar upp - vad ser jag? Jo datorn står på... Har jag glömt den, nää, det tror jag inte.

Rör på musen och skärmsläckaren ger plats för ett organiserat "desktop" som visar ikoner med program...

Ingen son syns till...

Han e ju bara för gooo!!!!!!!!!!!!!!! Det hade jag inte väntat mig, inte
          förväntat mig. En tjugotvååring med huvet fullt av egna projekt och idéer - och så tar han sig tid att överraska mamma. *glad*

Kikar ut genom fönstret, och ser Molly med sina årsbarn tugga äpplen under äppelträdet. Har inte sett till henne under hela sommaren, men här är hon äntligen.

Öppnar försiktigt dörren och sticker ut kameran genom en springa, utan att visa mig. Ser via displayen, och tar några kort.

Hon får demonstrera snödjupet.

Men vanudå! Det där är inte Molly!
          Molly har ett hack i vänster öra, vart har Molly tagit vägen? Vad har hänt henne? Kan det är vara Nelly? Eller troligtvis ett äldre barn till Molly, som nu har egna barn...

"Vem? Pratar du om mig?"

Jag tar kameran med mig och tassar ut genom verandadörren på andra sidan, för att inte störa familjen under äppelträdet.

Istappar glittrar i solljuset.

En flock domherrar sitter i en av de stora lönnarna, och herrarna lyser med sina röda bröst.

Gårdagens smältsnö har stelnat till kristaller som gnistrar som små lampor i solstrålarna.

Här är det enbusken som leker julgran...

...medan bären försiktigt kikar fram under sitt nyaste täcke.

Ibland känner jag mig så liten inför naturens storhet wub.gif .

Att jag råkade få fatt i en mössa som är för stor och bara trillar ner över ögonen på mig, och att snödrivorna ibland når över stövelskaften och trillar ner i sockorna, gör inte känslan av litenhet mindre.

/amaira.

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera

Inlägg i den här tråden
          amaira   En vacker värld!   19-11-2004, 13:43
          Kaktus-kanske   Fina bilder :wub:   19-11-2004, 13:46
          Betty   Fantastiskt vackert och poetiskt! Jag är full ...   19-11-2004, 13:47
          Yin o Yang   Underbara bilder och en så fin text :wub: . Du bo...   19-11-2004, 13:48
          kristerh   snygga bilder, men du skall ju int...   19-11-2004, 14:17
          maudan   Sitter här o bara gapar...   19-11-2004, 15:01
          lolo   Jag instämmer helt med föregående talare, vilka bi...   19-11-2004, 15:14
          annaridell   Samma fina väder här. Torr snö och lagom kallt, ru...   19-11-2004, 15:35
          renate   Tack för den lilla vandringen i vinterlandet. Fant...   19-11-2004, 17:35
          Inga från Närke   Tack för fina bilder amaira. Vi har också rådjur m...   19-11-2004, 19:12
          Gossen Ruda   Tack för bilderna men är du säker på att det var s...   19-11-2004, 22:06
          lotta_   Jag gillar ljuset på rådjursbilderna. Jättefina fo...   19-11-2004, 23:47
          Felix matte   Så känner också jag det alltsomoftast....Man slut...   20-11-2004, 20:48
          LenaTuring   Lider då ingen nöd på det där rådjuret så rund som...   20-11-2004, 22:12
          Exotic   Wow Amaira :wub: :rolleyes: :) bara så vackra b...   21-11-2004, 01:01
          Kattgräs   Tack igen amaira för att du delar med dig. Så fina...   21-11-2004, 01:23
          amaira   Vad roligt att ni uppskattar mina bilder och text ...   21-11-2004, 14:31
          Felix matte   Kan man få ställa sig i kö för ett exemplar :) ...   21-11-2004, 21:29
          Ewa L   Helt underbar vandring!! :wub: Tack för de...   22-11-2004, 13:07

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 00:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon