Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429
Påminner lite om arbetsrummet där min man håller på med diverse modellbyggen och andra småsnickerier Jag som tidigare var nästintill pedant... tycker nu att det är smått gulligt med en massa "småskrot" och annat som ligger där de absolut inte borde ligga
Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18
Menar ni verkligen tjejer att ni "städar iordning" era mäns saker? Här håller var och en ordning på sina saker, oavsett om det är ordning eller inte för den andre. Jag skulle iaf inte vilja att nån städade runt bland mina saker, så jag förstår gott att männen muttrar...
--------------------
----<--<-@Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål.@->-->----
Medlem
Antal inlägg: 3 397
Medlem nr: 2 483
..det jag genast tänkte på i din källare ,Ruda..var "vilka vackra saker som står där"...väven....kardorna..kopparkitteln...kannan... F.ö såg det väl ut som ett ANVÄNT utrymme....där folk lever och VERKAR där syns spår av aktiviteter.....
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
Det dräller av en hel del gamla saker i huset eftersom min mamma var lite av en ekorre på sånt. Beträffande väven så var den ett bruksförmål däremot. Den stod vanligtvis uppmonterad i utrymmet på den övre bilden och var besvärlig att ta sig förbi. Öppningen rätt fram fanns inte på den tiden, jag grävde ut utrymmet där för ca 8 år sen.
Vävstolen var i full användning när mamma dog 86 och det tog ett bra tag innan jag hittade nån som kunde väva färdigt det som satt i den. Rosengång var inte så poppis.
Annars var det mest gardiner och framför allt trasmattor som lämnade vävstolen. Några syns på bilderna.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14
CITAT (Berith @ 22-11-2004, 07:07)
Menar ni verkligen tjejer att ni "städar iordning" era mäns saker? Här håller var och en ordning på sina saker, oavsett om det är ordning eller inte för den andre. Jag skulle iaf inte vilja att nån städade runt bland mina saker, så jag förstår gott att männen muttrar... :huh:
Skulle aldrig falla mig in att städa i hans "hobbyskrubb", lika lite som det skulle falla honom in att städa i mitt "dator/odlings/bibblo-rum". Var och en hittar bäst i sin egen röra...
Medlem
Antal inlägg: 5 649
Medlem nr: 208
apropå röror så minns jag nu en historia gumman hade varit hemmmafru alltid o så gick gubben i pension han började röra till det i köket o laga mat o dona o flytta grejer så inget i köket va sej likt till gummans stora sorg men hon gick resolut ner i hans allra heligaste o började dona o flytta grejer o lägga verktygen på nya ställen så efter ett kort tag så va ordningen återställld o gumman fick ha sitt kök ifred o gubben sin verkstad
det är märk väl en gammal historia som idag kanske får folk att bara säga OCH??? men då det begav sej så förstod alla gummor OCH gubbar utan förklaringar
--------------------
lev idag imorrn kan de vara försent min hemsida yla oldwolfie
Medlem
Antal inlägg: 577
Medlem nr: 3 056
Jag kan väva rosengång, och vad jag förstår är jag lyckligt lottad. Mitt arbetsrum är på 20 m2, där jag har vävstolen uppställd med väv i, en varpa, ett stort klippbord 1 x 1,80 m och symaskinen, flera hyllor och fack till garner och tyger. Bara att gå dit och arbeta när andan faller på