Jag undrar över klickgolv. Äntligen skall vi försöka få lite tid över att byta golv i hallen.
Eftersom det av någon anledning kommer in en massa grus i hallen trots att familjen nogsamt tar av sig skorna så vill vi ha ett tåligt golv. Det förväntas också en ny familjemedlem till våren. En hundvalp.
Plastmattor eller linoleumgolv eller vad de nu kan heta har vi fått nog av i alla de tjänstebostäder vi bott i.
Önskan var ett klinkersgolv som är tåligt. Men kanske finns det en ombyggnadsplan om ca tio år, vill inte satsa pengar på ett klinkersgolv just nu. Dessutom har jag förstått att det är ganska kallt om man inte läggergolvvärme. Den elkostnaden kan jag vara utan.
Typ trägolv vill vi inte ha eftersom det inte kommer in mindre grus när hundvalpen kommer, repor och sånt.
Vi blev intresserade av ett klickgolv. Hittade ett jättesnyggt som såg ut som klinkers. Yes det tar vi. Med tjock foam inunder så slipper man dessutom den högljudda känlsan när man går på golvet. Just den här kvaliten skulle tåla högt slitage.
Men så blev vi varnade. Våttorkning av klickgolv skulle ge svällskador i fogarna som ger golvet röda ränder.
Amdra säger att det finns fogförslutning som gör att golvet fungerar alldeses utmärkt. Jag blir lite villrådig, är det någon som har erfarenhet?
|