Du Totteboll....jag förstår hur du känner!
Hade själv alla möjligheter till en forskarkarriär i psykologi...jag var alltid bland dom bästa på alla tentor....men jag klarade bara inte av alla dessa intriger och spel som förekom ..och dom här tilltänkta handledarna som kollade in mitt utseende..och så lyckades dom plötsligt skaka fram ett möjligt projekt.!
Har tänkt ibland att jag kanske borde återuppta min akademiska karriär..men nej...inte för sakens skulll..aldrig!
Men ändå...jag jobbar nu med dom människor som jag känner ett speciellt intresse för...dom med en schizofrenidiagnos..och kanske kommer jag att känna att jag vill göra nåt mer av mina erfarenheter..så kanske återvänder jag till universitetet.!
Detta är min realistiska plan...eller så blir jag chef över nåt shizofreniboende!
Men min dröm är att bara få vara...att ha ett hus och en trädgård..och ett par katter!
Förlåt alla förtidspensionerade....jag förstår att ni haft det svårt innan ni fick er pension..men ibland blir jag så avundsjuk..när jag vet att jag måste jobba tills jag blir 67 år för att få en pension som jag kanske kan leva på!
Lavendel
Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus..
Söker du lyckan för ett år....gift dej...
Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!