Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 5 6 7 8 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad gör ni när ni inte är här?, -om man får lov att vara nyfiken!
          Fisan
          Inlägg 17-12-2004, 12:08
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 213
          Medlem nr: 3 620

Tack alla för uppmuntrande tillrop! Det värmer verkligen! wub.gif

Evelina, en frisör till, vad roligt! Givetvis kommer det bli en del kursande. Utlandet får kanske vänta, men jag vet att det anordnas många kurser o visningar i hemtrakten.

Frisöryrket är absolut en omväxlande o givande sysselsättning. När jag har gått hemma med mina små och nån gång hälsat på mina f.d. arbetskompisar, har jag känt hur mycket jag saknar alltihop. Atmosfären, doften (stanken tongue.gif ) av alla kemikalier.... smile.gif

Men sen har jag ju glömt att nämna det näst bästa i livet: Min lilla häst. Hon håller mig sysselsatt om och när jag får tid över... wub.gif

Kramar på er
          Fisan

Citera
          Ingo
          Inlägg 17-12-2004, 16:16
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 723
          Medlem nr: 1 235

Ekonomutbildad i Uppsala med fördjupning i ADB (som IT kallades då). Blev ren "datanisse" efter examen och jobbar för närvarande på ett större mediaföretag. Precis vad jag gör är lite svårdefinierat just nu, eftersom vi håller på att göra om verksamheten...

På fritiden ägnar jag mig mest åt familjen men blir det tid över gillar jag trädgårdsbestyr samt att läsa och skriva. Historia och arkeologi gillar jagockså, kunde tänka mig att plugga litet vid sidan om när jag får mer tid (=när barnen blir äldre).

--------------------
          Hälsningar Ingo, zon III

Citera
          Micke
          Inlägg 17-12-2004, 19:25
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 505
          Medlem nr: 1 111

Före detta sinnessjukvårdare (jo, så hette det ännu under den senare hälften av 80-talet här i Finland, men sedan drabbades också vi av den svenska skönskrivningssjukan och vete sjutton vilken titel jag skulle ha på det området idag...). Men sedan sadlade jag om och blev journalist, jobbar numera som redaktionssekretare på en lantbrukstidning, vilket i praktiken innebär att jag dels fungerar som någon form av nyhetschef och dels sköter ombrytning och layout. Nu har jag ett tredje yrke på gång, i januari inleder jag vuxenstudier till - ja vad annars? - trädgårdsmästare...

Micke

--------------------
          Får man bara ändan ur vagnen, behöver man inte ta sig i kragen.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 31-01-2005, 14:44
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

jag gick trädgårdsprogrammet på komvux. Har jobbat som trädgårdsarbetare (park) 12 månader o en säsong. Nu är jag arbetssökande... Men det här är bara tills jag kommer på vad jag ska bli när jag blir stor. rolleyes.gif

Citera
          mollys_matte
          Inlägg 31-01-2005, 14:55
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 381
          Medlem nr: 4 843

Jösses vad mycket spännande ni pysslar med!

Jag letar jobb, busar med min katt och går i terapi! rolleyes.gif
          Lite småtrist, men vet ju inte vad jag vill göra riktigt, har dock sökt jobb på den lokala "handelsträdgården". han var inte klar med sina scheman, så jag skulle återkomma i mars! *håller tummarna*

--------------------
          www.guppys.se
          Svenska GuppySällskapet
          Forum-Nybörjarinfo-Genetik

Citera
          Bjäbban
          Inlägg 31-01-2005, 19:01
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 334
          Medlem nr: 4 586

Vilken intressant tråd!
          Är djupt imponerad av all samlad kunskap, och vilka roliga jobb ni har!
          Själv är jag (vågar jag säga det…) försäkrings försäljare! (ombud med provisions lön och ingen fast anställning)
          Tycker det är rätt kul och väldigt omväxlande!
          En del har jag haft som kunder i många år, så vi har lärt känna varandra under årens lopp och pratar allt möjligt inte bara försäkringar!
          Och nej, jag jagar inte kunder genom att ringa upp folk…det stadiet har jag tack och lov passerat!

Mitt stora fritids intresse är hundar! (har varit uppfödare i drygt 30 år, men nu har tyvärr sjukdom satt stopp för det…)
          Trädgårds intresset är ganska nytt, satte mina första fröer och lökar föra året!
          Har också bygt upp en kulle med växter över en gamal brunn som jag är väldigt stolt över!

Citera
          Swingtime
          Inlägg 31-01-2005, 19:39
          Länk hit: #127

Medlem
          Antal inlägg: 737
          Medlem nr: 3 041

Jag har varit busschaufför i snart 16 år och har nu gått ner tii 40% och halv
          pension.Räknar nu med att få mer tid till trädgården och mina växter.
          Jag tycker också om olika handarbeten som broderi och stickning. rolleyes.gif
          Det är ju också intressant att ta del av andras erfarenheter på olika forum

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 01-02-2005, 01:47
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Känner att jag som ny medlem på forumet får fortsätta denna eminenta tråd.

Utbildad inom politik och förvaltning på universitet så trodde jag framtiden var klar för mig som byråkrat på någon myndighet men insåg snabbt att jag hellre ville ha lite mer kontakt med människor så sedan 5 år tillbaka jobbar jag som Night Auditor på Radisson SAS. Hyfsat roligt jobb även om det börjar kännas jobbigt att vara vaken 5 nätter i veckan, år ut och år in. Fördelen är ju att man är ledig på dagtid, även om förmiddagen går åt till sömn.

Ville när jag var yngre utbilda mig till trädgårdsmästare och favoritutflykten var med mormor till närmaste botaniska trädgård så man kunde få gå där och gnugga på alla blad o se vad de luktade samt försöka smälta all prakt från blommorna runt omkring!

--------------------

Citera
          Zaz
          Inlägg 01-02-2005, 16:03
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 140
          Medlem nr: 4 925

Oj, vad alla pysslar med intressanta saker! : )

Jag läser till Landskapsarkitekt efter en mycket brokig utbildning (Arkeologi, litteraturvetenskap, idé- och lärdomshistoria mm) samtidigt som jag jobbar i blomsteraffär så snart skolan så tillåter (=sommar-, jul- och påsklov...)

Läser massvis och gillar film och musik. Målade/tecknade mycket förr, men nu känns det som att tiden inte räcker till. Bor i lägenhet, men gräver i mammas trädgård så mycket det bara går! rolleyes.gif *helt galen i att se saker växa*

--------------------
          "...I take it step by step so I never miss a thing"

Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 01-02-2005, 16:07
          Länk hit: #130

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Och jag är lärare på ett naturbruksgymnasium, vad jag undervisar i, Odling såklart (+ div. andra kurser som jag blir inplacerad på).

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          Dzad
          Inlägg 01-02-2005, 17:24
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 818
          Medlem nr: 4 116

Ojdå... Låter inte som det är något vidare enkelt för er ekonomer att hitta jobb...
          Hur lång utbildning är ekonomutbildningen i Sverige (om man räknar i år)?
          Har ni bara sökt ekonom- och chefstjänster eller har ni sökt andra kontorsjobb som ni kanske är överkvalificerade för?
          Tycker det borde vara ganska enkelt för en ekonom att få jobb som t.ex. kanslist.

Dags att söka annan studieplats för mig låter det som. smile.gif

--------------------
          Finland - Planterar i motsvarande Sveriges zon 5 (bor i motsv. zon 3)

Citera
          Totteboll
          Inlägg 01-02-2005, 20:33
          Länk hit: #132

Medlem
          Antal inlägg: 28
          Medlem nr: 3 850

Arbetar som forskare, till synes ett mycket fritt arbete med bra lön, men jag är utled på en usel arbetsplats med trångsynta och korkade chefer och medarbetare. Skulle gärna hitta något annat, men min formella utbildning och mina expertkunskaper är på tok för snäva för att det ska vara lätt att hitta ett annat jobb.

Citera
          Annlo
          Inlägg 01-02-2005, 20:46
          Länk hit: #133

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

Totteboll jag blir nyfiken!
          Vad forskar du i?

Annlouice

Citera
          Totteboll
          Inlägg 01-02-2005, 21:16
          Länk hit: #134

Medlem
          Antal inlägg: 28
          Medlem nr: 3 850

CITAT (Annlo @ 01-02-2005, 20:46)
          Vad forskar du i?

Det vågar jag inte svara på, för då blir jag för lätt identifierad av de som kan området. Larvigt, men jag vill inte att arbetsplatsen ska kunna kalla mig illojal och besvärlig.

Citera
          katti
          Inlägg 01-02-2005, 22:43
          Länk hit: #135

Medlem
          Antal inlägg: 185
          Medlem nr: 607

Har en kandidatexamen i ekonomi och jobbar på en större banks Telefonbank. Trivs jättebra ( trevliga kunder smile.gif ), har haft anställning där sen juni men jag söker samtidigt andra jobb.... men som sagt, ekonomer har det inte lätt just nu sad.gif . Fick dessutom ett mindre trevligt brev från csn förra veckan... burr sad.gif

Citera
          Annlo
          Inlägg 02-02-2005, 08:46
          Länk hit: #136

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

Totteboll, inte alls larvigt! Fullt förståeligt om de beter sig på det viset!
          Hoppas bara att ämnet är intressant, när nu miljön runt dig är så där smile.gif

Annlouice

Citera
          rutis
          Inlägg 02-02-2005, 16:58
          Länk hit: #137

Medlem
          Antal inlägg: 150
          Medlem nr: 1 050

Å lilla jag arbetar som systemadministratör (UNIX) hos en av landets största Internetleverantörer. smile.gif

Citera
          Tessa
          Inlägg 02-02-2005, 17:16
          Länk hit: #138

Medlem
          Antal inlägg: 117
          Medlem nr: 4 928

Jag är för tillfället arbetslös, börjar praktisera på Granngården nästa vecka (stoor blomsektion) smile.gif

--------------------

Citera
          lavendel
          Inlägg 02-02-2005, 18:11
          Länk hit: #139

Medlem
          Antal inlägg: 316
          Medlem nr: 951

Du Totteboll....jag förstår hur du känner!
          Hade själv alla möjligheter till en forskarkarriär i psykologi...jag var alltid bland dom bästa på alla tentor....men jag klarade bara inte av alla dessa intriger och spel som förekom ..och dom här tilltänkta handledarna som kollade in mitt utseende..och så lyckades dom plötsligt skaka fram ett möjligt projekt.!
          Har tänkt ibland att jag kanske borde återuppta min akademiska karriär..men nej...inte för sakens skulll..aldrig!
          Men ändå...jag jobbar nu med dom människor som jag känner ett speciellt intresse för...dom med en schizofrenidiagnos..och kanske kommer jag att känna att jag vill göra nåt mer av mina erfarenheter..så kanske återvänder jag till universitetet.!
          Detta är min realistiska plan...eller så blir jag chef över nåt shizofreniboende!
          Men min dröm är att bara få vara...att ha ett hus och en trädgård..och ett par katter!
          Förlåt alla förtidspensionerade....jag förstår att ni haft det svårt innan ni fick er pension..men ibland blir jag så avundsjuk..när jag vet att jag måste jobba tills jag blir 67 år för att få en pension som jag kanske kan leva på!
          Lavendel rolleyes.gif

--------------------
          Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus..
          Söker du lyckan för ett år....gift dej...
          Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!

Citera
          evelina
          Inlägg 02-02-2005, 18:27
          Länk hit: #140

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 2 991

Citat: Förlåt alla förtidspensionerade....jag förstår att ni haft det svårt innan ni fick er pension..men ibland blir jag så avundsjuk..när jag vet att jag måste jobba tills jag blir 67 år för att få en pension som jag kanske kan leva på!
          Lavendel . Slut citat

Sjukpensionär heter det!! Är man sjuk så är det ju inte bara svårt innan man får pension utan man är ju sjuk hela tiden.
          Dålig pension om man inte har arbetat tillräckligt länge.
          Man får hela tiden slåss för sina rättigheter.
          Saknar mitt yrke ofta + arbetskamrater.
          Detta är bara lite om att vara sjukpensionär.

Var glad att du är frisk och arbetsför. wub.gif

Fast livet kan vara underbart ändå bara man har en trädgård. wub.gif

--------------------

Mvh Evelina
          Odlar numera i zon 4
          Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Citera

8 sidor V  « < 5 6 7 8 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 09:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon